2022-03-22, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mmonroe
Mamman dramalärare o extraknäckte som lantbrevbärare.

Obekräftat om det var olycka el självmord:

https://www.pppress.se/nyhet/lantbrevbarare-avled-efter-krock-med-tag/
Det har väl skrivits att pappan är lärare och om det stämmer kanske någon av kvinnorna har haft en flört med honom tidigare som lett till att mamman gått ned sig i måendet och påverkat mer eller mindre hela familjen. Annars kan ju om bara mamman varit lärare haft något av göra med kvinnorna som inte har varit till godo för varken henne eller sonen. Svårt att se att sonen skullen göra detta enbart pågrund dåligt betyg i ett enskilt ämne.
Citera
2022-03-22, 15:12
Medlem
Wotans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Återigen, straffrabatt är borttaget för 18+

Det är så, ja? Då finns alltså inte straffrabatt pga ålder alls, om jag förstår dig rätt? (För 15-17 sätts inte i fängelse alls).
Citera
Medlem
Lillskunkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urpersonalstalker
Offren är 2 kvinnliga lärare i 40-års åldern, båda är avlidna. Källa? akutsköterska på UMAS. Är det sant? jag hoppas inte det, men det är info jag fått.

Jag förstår att alla är nyfikna på vad som hänt men jag börjar bli ganska trött på sjukvårdspersonal som visar noll respekt för patientsekretessen och de som drabbas. Det läcker mer än ett trasigt såll. Jag vill inte att den personal som tar hand om mig i ett akut skede simultant prioriterar att sprida rykten om det till "nära och kära".
Citera
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herbert.Spencer
De kanske inte menar hans estetiska kvaliteter utan hans muskularitet osv?

Killen är inte extremt vältränad, killen har precis börjat bygga lite muskler under sitt barnpluffs!
Citera
2022-03-22, 15:14
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CWG
Så ännu en skolattack där mördaren visar sig vara en radikaliserad nationalist. Tragiska varelser som skyller allt ont på invandrare men som själva borde spärras in på livstid

Har du belägg för det?

Psykisk ohälsa kan annars drabba i princip vem som.

Det är problemet i stort… inte religiösa grupperingar i den här typen av dåd.

Men visst, vi vet ju inte.

Det som framgår hittills är att det är personligt…. en relation och inte religion
Citera
2022-03-22, 15:15
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plombr
Det har väl skrivits att pappan är lärare och om det stämmer kanske någon av kvinnorna har haft en flört med honom tidigare som lett till att mamman gått ned sig i måendet och påverkat mer eller mindre hela familjen. Annars kan ju om bara mamman varit lärare haft något av göra med kvinnorna som inte har varit till godo för varken henne eller sonen. Svårt att se att sonen skullen göra detta enbart pågrund dåligt betyg i ett enskilt ämne.
Inte för att jag tror det. Men om det skulle stämma så är det nästan som en Shakespeare-tragedi.
Citera
2022-03-22, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nestor X
Två illasinnade lögner återkommer med jämna mellanrum i tråden.
GMs mor har begått självmord. Detta är en ren lögn. Hon dog i en olyckshändelse som hände 2009.
På grund av ett inte ovanligt efternamn skulle GM vara släkt med Keith Cederholm och alla andra kriminella individer inom hans familj. Också detta är lögn. Finns ingen personkoppling alls.

Jag tigger och ber. Lägg ned alla spekulativa insinuationer som förpestat den här tråden redan från starten.

Att folk frågar om en personkoppling är väl inte så konstigt med tanke på samma typ av bestialiska mord, samt att de har samma efternamn och kommer från samma region. Nog fan får man väl säga att det är en slump? Finns många Cederholm i Sverige men alla råkar inte hålla till i Skåne.
Citera
2022-03-22, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RepentNow
Ja, det ska bli mycket intressant att höra vad han har att säga. Det hela “jag hatade dem”-citatet säger mig att de här två kvinnorna inte hade helt rent mjöl i påsen. Det hela låter så extremt personligt.

Extremt otäck historia.

Varför skulle det citatet säga dig att de två offren inte skulle ha "rent mjöl i påsen"?
Behöver inte innebära att kvinnorna har gjort något som helst fel förutom att kanske ställa normala krav på eleven. En del klarar inte av det men det är sällan det går så här illa som väl är.
Citera
2022-03-22, 15:18
Medlem
WalterNeffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagoromo
Helt jävla vidrigt att etnisk vita svenskar till smygrasister försvarar F*bian p.g.a. hans sjukdom...

Många lider av psykisk ohälsa i Sverige, men inte fan ger det någon rätt att yxmörda två oskyldiga människor.

Det handlar inte om att ge någon rätt att döda eller försvara någons handlingar. Men om han har utfört dådet under en psykos så kan han ha varit så pass sjuk att han inte förstått att han har gjort något fel. Dvs han var inte tillräknelig under brottets utförande.

"Tillräknelighet är i straffrätt ett tillstånd hos en person som av rätten anses ha straffansvar. Den som beläggs ha en allvarlig psykisk störning kan räknas som otillräknelig."
Citera
2022-03-22, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wotan
Det är så, ja? Då finns alltså inte straffrabatt pga ålder alls, om jag förstår dig rätt? (För 15-17 sätts inte i fängelse alls).
Straffrabatt finns kvar, men inte vid brott som utförts när man fyllt 18 år. Förut fanns rabatt upp till 21 år.
Citera
Medlem
"Enligt uppgifter har lärare på skolan flera gånger varnat om situationen kring 18 åringen. Bara timmar innan dådet slog personal larm igen."

Någon som vet mer om detta?
Citera
Medlem
Brunafingrarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ant'
Kvinnorna på förhand bestämda offer:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/L5xjb4/uppgifter-om-motivet-ska-ha-sagt-att-han-hatar-dem

Varför?

Gärningsmannen kanske hade personligt agg mot dem? Det kan även vara så att de har invandrarbakgrund, gm verkar vara nationalist, det är ett motif. Sen kan det vara ett incel utlöst hat mot alla kvinnor oavsett ålder.

Tragisk vilket som. Vi har stora problem med nationalister som mördar på skolor speciellt i Skåne där SD är relativt stora, det kan inte vara en tillfällighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in