2022-03-22, 14:52
Medlem
Kan det vara så att den misstänkte kände att kvinnorna favoriserade vissa elever och då särskilt tjejer? Vet att detta är vanligt i gymnasiet och att tjejerna får bättre betyg för samma arbete som en kille gjort
Citera
2022-03-22, 14:54
Medlem
SAIVONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sva990
Hur har en anhörigs förmodade självmord någonting att göra med att ett själlöst miffo dödar två oskyldiga personer? Skall det vara någom form av förmildrande omständighet?! Så om din morsa går framför tåget så legitimerar det att du karvar loss på stan?! Är detta ett resultat av att ni vaggats i kravlös feminism sedan kindergarten?
Han är som anhörig psykiskt jämförbar med de han barn han lämnat moderslösa förutom att de då är äldre med bättre förmåga att orientera sig i frågan,om han nu var fem år och under 13 år själv behövt navigera sig gällande förlusten av modern.

Du är resultatet av att ha vaggats framför en kravlös skärmverklighet Iallafall.
Citera
2022-03-22, 14:57
Medlem
Flaklypans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Men det finns en massa med det efternamnet som inte är direkt släkt med den kriminella familjen. Men visst blir man nyfiken.

Så klart men vad är chansen att en postare lägger ut denna "fina" familjs brottsträd INNAN det var känt att det var en Cederholm! Antingen så är det samma galna familj eller så får man helt enkelt hållas sig ifrån alla som heter Cederholm
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klump123
Om en elev hålls på skolan på kvällen av 2 skolanställda, kanske inspärrad och hotad och om han kanske har puttat dem i väg, de har ramlat, slog i huvud, för att ta sig ur klassrummet. Man sitter inte på skolan kl.17 och man dödar inte någon utan orsak när man sitter tvångsinspärrad, det betyder han verkligen inte haft ngt att förlora. Hans version skulle vara intressant att höra. Jag litar mer på enskilda medborgare än på statens anställda jävlar som hotar Sveriges unga människor tills självmord eller mord.

Ja, det ska bli mycket intressant att höra vad han har att säga. Det hela “jag hatade dem”-citatet säger mig att de här två kvinnorna inte hade helt rent mjöl i påsen. Det hela låter så extremt personligt.

Extremt otäck historia.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dagensdatum
Schizofreni är inte ärftligt om jag väljer att identifiera mig som schizofren.
Att kalla schizofreni för ärftligt är som att säga att en man inte kan få barn.
Fakta är hat-retorik.
Välkommen till Sveriges
Schizofreni är ärftligt. Att säga det är inte hat-retorik.
Citera
2022-03-22, 14:58
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
MGM har nya förhör idag. När kan man tro att det läcker mer i media?
Citera
2022-03-22, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Det är överhuvudtaget inte synd om gärningsmannen.
Ja. Hur kan någon som går på denna jord tycka synd om gärningsmannen? Bara Gud kan hjälpa honom att få ordning och förlåtelse.
Citera
Medlem
Fruxo9987s avatar
Jaha, vilken politisk vinkling ska det bli på detta då?
Det beror på vem gärningsmannen och de omkomna är.

Ljushyad svensk gärningsman och offer:
Socialdemokraterna och vänstern:
- Se! Vita svenskar är lika våldsbenägna som invandrare.
Högern:
- Tragisk handling av en person med psykisk sjukdom.
Ljushyad svensk gärningsman och invandrade och/eller mörkhyade offer:
- Rasistisk attack!
Högern:
Mörkhyad och/eller invandrad gärningsman och ljushyade svenska offer:
Högern:
- Rasistisk attack!
Mörkhyad och/eller invandrad gärningsman och mörkhyade offer:
Högern:
- Stoppa invandringen! Höj straffen! Fler poliser!
Jag menar inte att vara okänslig. Det är extremt tragiskt vad som hänt för alla inblandade och givetvis tragiskt för oss andra också. Men det börjar bli så gammalt hur mainstream media och politiker reagerar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bouncingwiththat44
Precis min poäng, väldigt ologiskt.
Halmgubbe. Diskutera huvudproblemet hur en svensk yngling med berått mod kan döda två personer med kniv/yxa/hammare. Att avlossa en pistol mot någon är svårt, att hugga eller sticka någon så att det varma blodet känns mot den egna huden kräver antingen ett tränat, känslokallt, förstört "proffs" eller en rohypnoldrogad tattare från Svedala.
Citera
2022-03-22, 15:00
Medlem
McVegans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
58 vänner på Facebook. När kommer den siffran börja gå ner?

34 nu..
Citera
2022-03-22, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Skolpersonal verkar ha slagit larm flera gånger om grabbens mående. Men hans pappa, märkte han något? Eller var han endast märklig i skolan?
Ibland kan det vara svårt att skilja på psykisk ohälsa och tonårsgrubbel.

Fruktansvärt för de barn som förlorade sina mammor i ett sådant dåd. Vilket trauma.

Vad stämmer kring hans mamma? Någon skrev olycka för 13 år sedan och en annan skrev självmord för ett år sedan.
Svårt att se vad som stämmer. Vi vet ju hur mycket som bara tas ur luften i såna här trådar
Citera
2022-03-22, 15:01
Medlem
ant's avatar
Kvinnorna på förhand bestämda offer:
Citat:
Väl på plats kunde man dock helt odramatiskt gripa 18-åringen som då, enligt Aftonbladets uppgifter, ska ha sagt att just de två kvinnorna han misstänks ha mördat var målet.

– Jag gjorde det för att jag hatar dem, sa han.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/L5xjb4/uppgifter-om-motivet-ska-ha-sagt-att-han-hatar-dem

Varför?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in