2022-03-22, 14:35
Medlem
SAIVONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Nja, man ska kanske ändå inte helt förkasta Freud. Men en sak är att tillvägagångssätt tyder på att han inte var psykopat men man kan aldrig veta...

Exempel på brottslingar som nog var psykopater. Mannen som dödade ett äldre par och styckade dem som självförsvar. Sen ledde han polisen i en vild jakt på en uteliggare som troligen inte fanns.

Eller killen som efter att ha ertappats med sin flickväns huvud i sin lägenhet ändå hävdar han var oskyldig.

En psykopat vill inte straffas, gör saker i det fördolda och gör sen allt för att komma undan. Denne kille var i för sig ung men gjorde det på ett klumpigt sätt och anmälde dessutom sig själv...

Om inte han ser det som att komma undan att dömas till rättspsykiatrisk vård?
Nej jag tror inte riktigt på att han skulle vara psykopat. Det utesluter inte att han kan ha drag av eller till och med kvala in för antisocial personlighetsstörning. Men isåfall mer miljöbetingelse. De brukar sätta diagnosen på män med anhöriga i kriminalitet och dem själva som lagbrytare. Jag är dock inte övertygad om att det är rätt diagnos på vis de vill få igenom det som. Psykopati är som sagt något som innebär en tidig debut av våld om miljön innehåller kriminalitet och/eller kriminella i individens närhet. Hela killens släkt har lagts ut som mördare. Han skulle behövt ha det jäkligt bra hemma för att leva så stillsamt fram till myndig ålder om han varit en psykopat.
Citera
Medlem
linn_rosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
I det ena fallet skall alltså tre tonårsbarn ha förlorat sin mamma (hörde jag nyss av en släkting som bor i närheten av offret). Det är så jävla tragiskt att man knappt vet var man skall ta vägen.

Och det ena offret hade minst en 8 årig dotter. fruktansvärt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Handsekreteraren
Inte för att pinka på din parad, men det senaste utfördes i och för sig av en brun miljöpartist.
Nej, han var grav nazist. Du blandar ihop hans föräldrar som hade varit miljöpartister. Killen var nazist, hade nazissymboler på sig vid olika tillfällen, och det var även väl dokumenterat i hans hem.
Citera
2022-03-22, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dagensdatum
Schizofreni är inte ärftligt om jag väljer att identifiera mig som schizofren.
Att kalla schizofreni för ärftligt är som att säga att en man inte kan få barn.
Fakta är hat-retorik.
Välkommen till Sveriges

"Den viktigaste ärftliga faktorn vid schizofreni är att sjukdomen eller en annan psykos förekommer hos en nära släkting. Då är risken att insjukna tio gånger så hög som hos den övriga befolkningen. I största delen av schizofrenipatienternas familjer förekommer dock inte schizofreni eller andra psykoser."

"Varför vissa personer insjuknar i schizofreni är fortfarande oklart. Man vet dock att den största riskfaktorn är ärftlighet. Forskning visar att flera gener bidrar till att öka risken för att insjukna i schizofreni. Förutom generna påverkas risken att insjukna i sjukdomen av olika miljöfaktorer."

Du får inte sjukdomen för att din pappa har den men du har högre risk att få den?
Citera
2022-03-22, 14:36
Medlem
Vad har de 2 regeringens skolfeministerna har gjort med sin elev kl.17 på skolan? Säkert hotad till livet och psykiskt terroriserat- varför annars skulle pojken varit i panik. Varför luktade det bränt där? Det kan vara självförsvar eftersom en gymansieelev åk3 är full beroende av skolpersonalen: skolpersonalen kan lätt terrorisera, mobba, hota och förstöra unges liv, hälsa och framtid. De lärarinnorna kanske hotade honom till livet, till ex skriva F och beröva honom gymnasiediplom, ringa socialen och spärra in livet ut till ngt hem för efterblivna eller likn. Unge måste ha varit trängt och attackerad av de ondskefulla feministerna. Jag tror inte att en unga man som är på sin sista år på gymnasiet skull riskera självmant sitt liv och sin framtid. De två feminister är kanske pedofiler, man vet aldrig. Inte ett dugg synd om politiserade, elaka, barnfientliga kommunanställda på skolorna, de förstör ungas liv, framtid, hälsa, psyke, skolgång. Att en unge skulle ha dödat 2 på en gång, och utan en viktig orsak det är ganska otroligt dessutom. Denna elev har blivit hotad till livet och inte haft ngt att förlora i såfall. Skulle vilja höra på hans version. Inte bara på på politikernas, kommunanställdas, polisens och deras journalisternas lögner och påhitt. Litar 0 proc på statens, regionala och kommunala anställda.
Senast redigerad av Klump123 2022-03-22 kl. 14:46.
Citera
2022-03-22, 14:37
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Schizofreni haren ärftlighetsfaktor. Med sjukdomen i släkten ökar den med 10 ggr ca.

Men unga män är mest drabbade oavsett.

Det lär visa sig angående MGM.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Suraapelsiner
Konstigt nog så verkar inte något av de nämnda offrena i tråden undervisa F. Om man kollar deras scheman så har de inte nån av estet-19 klasserna. Som jag har tolkat det att han går i.
När jag gick på gymnasiet för 15år sedan hade vi valbara kurser. Dessa lästes av elever från olika program och undervisades av lärare från olika program.
Citera
Medlem
Scientologys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Kan tänka mig att OM det vore en psykos, så är det ju lätt att missta hjälp för något kränkande och läskigt.

Har viss erfarenhet och t ex myndighetspersoner etc är såna som ”måste bort”.

Tänker ändå att det funnits en kontakt med psykiatrin under en period.
Ja absolut. Psykos ligger nära tillhands att tänka sig! Att försöka få fram rationella perspektiv ur någon frisk vanlig synvinkel är nog svårt. Så en tid med händelser som fått en psykos att tillta är nog att förvänta.

Kanske en kortare period av sömnproblem/Sömnbrist samt kanske testat ryssfemmor eller något annan substans som hjälpte till att få honom över kanten. Och göra allt det där han tänkt på så länge?

https://adhd-npf.com/schiozofreni-orsaker-nar-bryter-symptomen-ut-alder 18-20 år verkar vara en vanlig ålder för insjuknande i schizofreni.
Senast redigerad av Scientology 2022-03-22 kl. 14:39.
Citera
Medlem
SAIVONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ellabellak
Återigen, det här är flashback. Du verkar väldigt känslig för faktumet att schizofreni är ärftligt. Men så är det oavsett vad dina känslor säger. Har man sårbarheter i hjärnan är man onekligen mer i farozonen att traumatiska händelser skall utlösa sjukdom.

Sen gällande uppväxt och socioekonomiska faktorer så säger forskning att den har väldigt liten del. Arvet större. Känsligt. Men sant.

Psykiatrin i Sverige är dålig. Det är jag helt med dig på. Min erfarenhet av människor som mår dåligt och begår självmord är stor.
Varför gör du påståenden om min emotionella närvaro?
Det tyder på att din fantasi påverkar ditt omdöme.

Jag läste tidigt djupare kriminologi i livet och jag har iallafall A och B i Psykiatri och psykologi.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Varför skulle Stefan Löfven träna karate i Malmö?
Han tränade jujutsu under uppväxten, men det är ganska många år sedan.

Jag har absolut ingen som helst aning, därav min fråga. Sett både på sociala medier och även flera kollegor som nämnt det.
Men då kan vi nog avfärda denna märkliga teori .

Citat:
Ursprungligen postat av Wotan
Trelleborgs Karateklubb? Varför skulle Stefan Löfven (som är från Norrland men bor i Stockholm) gå där? De kanske båda tränar i klubbar inom Sveriges Shotokan-förbund, men det gör ju alla som tränar Shotokan-karate. Säkert 50-100 klubbar i Sverige, i bla Malmö (minst 2 st), Trelleborg, Helsingborg, Hässleholm osv...

Tack för förklaringen !
Citera
2022-03-22, 14:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sunny5
Nä men oj….. det ligger i släkten, för visst var det kusinen som hade ihjäl tjejerna på Söderåsen för typ 15 år sen!
Tvivlar på det. Den släkten du tänker på är från nordvästra Skåne. Den här killen är från sydligaste Skåne.
Citera
2022-03-22, 14:39
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Att han är psykiskt sjuk råder det nog inga som helst tvivel om. Hans teckningar är väldigt mörka och deprimerande.

Han har dessutom nyligen skrivit en berättelse som handlar om självmord:

https://www.instagram.com/p/CaN1vDINVyn/
Utseendet ger mig autismvibbar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in