2022-03-22, 14:30
Avslutad
Han heter alltså Cederholm och är från Skåne. Är han släkt med Keith Cederholm?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ellabellak
Återigen, det här är flashback. Du verkar väldigt känslig för faktumet att schizofreni är ärftligt. Men så är det oavsett vad dina känslor säger.

Sen gällande uppväxt och socioekonomiska faktorer så säger forskning att den har väldigt liten del. Arvet större. Känsligt. Men sant.

Psykiatrin i Sverige är dålig. Det är jag helt med dig på. Min erfarenhet av människor som mår dåligt och begår självmord är stor.

Schizofreni är inte ärftligt om jag väljer att identifiera mig som schizofren.
Att kalla schizofreni för ärftligt är som att säga att en man inte kan få barn.
Fakta är hat-retorik.
Välkommen till Sveriges
Citera
Medlem
Av vad jag förstår så verkar det inte finnas några politiska kopplingar i mordet, som snarare är ett rent hatbrott av personliga skäl mot en eller båda av kvinnorna som han mördade? Han planerade tydligt morden.

Hur mycket kan man döma den här killen till nu när vi har andra domar i rena avrättningsmål att jämföra med?
Citera
2022-03-22, 14:31
Medlem
Konstigt nog så verkar inte något av de nämnda offrena i tråden undervisa F. Om man kollar deras scheman så har de inte nån av estet-19 klasserna. Som jag har tolkat det att han går i.
Citera
2022-03-22, 14:32
Medlem
Som vanligt, vi ska gråta en stund, krama varandra, besöka kyrkan och fördöma...efter några dagar är stackars kvinnorna glömda (ukraina kriget) och efter 3 månader liten notis att killen (MÖRDAREN) fick ca 4 år i fängelse och prat om att ungdomar borde inte dömas så hårt! Vidrigt! Vill se guillotine på torget!
Citera
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scientology
Ja. De flesta uppgifterna pekar på att han hatade dem. I vilken mån det beror på en konflikt är f.n. oklart.
Kan tänka mig att OM det vore en psykos, så är det ju lätt att missta hjälp för något kränkande och läskigt.

Har viss erfarenhet och t ex myndighetspersoner etc är såna som ”måste bort”.

Tänker ändå att det funnits en kontakt med psykiatrin under en period.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starnold666
Troligtvis var han ute efter en av kvinnorna, rätt osannolikt att han var ute efter att döda två kvinnor och båda råkade befinna sig på samma plats efter skoltid.

Folk spekulerar om han var SD, ja vilken normal vit kille som går lr gått i skolan i Malmö röstar inte på SD?
Det handlar inte om vilket parti man röstar på i sig, utan var dessa radikala våldsverkare finns i för miljöer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Suraapelsiner
Konstigt nog så verkar inte något av de nämnda offrena i tråden undervisa F. Om man kollar deras scheman så har de inte nån av estet-19 klasserna. Som jag har tolkat det att han går i.
ES19F ska personen gå i, bara för att tillägga
kan ju vara lärare som tidigare undervisat F också
Citera
2022-03-22, 14:34
Medlem
Man hade farhågor om att något skulle ske men man gjorde inget. Den personerna lär ju inte må bra nu.
Citera
Medlem
SalthavsStjaerts avatar
Citat:
En 18-årig elev har gripits efter attacken på Malmö latinskola. Han misstänks ha mördat två kvinnliga lärare i 50-årsåldern. Motivet bakom dådet är än så länge okänt, och det är oklart vilken relation han ska ha haft till de dödade lärarna.

”Aldrig varit en aggressiv person”

18-åringen går estetiskt program på den centralt belägna gymnasieskolan. Han är också intresserad av styrketräning, kampsport och har tränat på en karateklubb. Bilder som han själv lagt upp på sina sociala medier målar en bild av en kreativ, ung person som tecknar och tillbringar en hel del tid på gymmet. En jämnårig som känt honom i flera år beskriver honom som en lugn, social kille.

– Han har aldrig varit en aggressiv person.

En person som kände honom under grundskolan berättar att den misstänkte inte visade några våldstendenser. Men han hade svårt att skaffa vänner, hade intresse för karate, stridsvagnar och att rita. Personen, som inte vill att vi publicerar hans namn, säger att 18-åringen inte verkade må bra men att han annars visade respekt för både elever och lärare.

– Jag är helt chockad, jag trodde inte det här alls, säger han.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/skolattacken-i-malmo-det-har-vet-vi-om-garningsmannen
Citera
Medlem
sunny5s avatar
Nä men oj….. det ligger i släkten, för visst var det kusinen som hade ihjäl tjejerna på Söderåsen för typ 15 år sen!
Citera
2022-03-22, 14:35
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskfarsan
Man hade farhågor om att något skulle ske men man gjorde inget. Den personerna lär ju inte må bra nu.
Man hade tydligen satt igång någon slags undersökning & han var kallad till kurator eller liknande dagen efter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in