Citat:
Ursprungligen postat av
ellabellak
Jag spelar inte psykiatriker. Det här är flashback. Jag spekulerar utifrån den fakta som finns. Vilket bl a är att mamman har tagit livet av sig. Det kan tyda på psykisk sjukdom exempelvis schizofreni. Det är ärftligt. Vi hade en sträng av mord för ett gäng år sen som bottnade i just psykisk sjukdom bl a schizofreni. Därav fullt giltigt resonemang från min sida.
Din tes är att det är nätets hatkultur som gjort det. Min tes är att det är psykisk sjukdom. Det här är flashback, vi diskuterar och spekulerar. Du verkar väldigt känslig gällande min tes. Själv blandar jag inte in känslor i detta.
Det kommer givetvis bli rättspsykiatrisk undersökning. Och då får vi svaret.
Jag har gjort en tes eller flera baserat på kunskaper om psykologi, gärningsmannens eventuella familjesituationer i kombination med ensamhet och ung ålder och klart och tydligt sagt att han är psykiskt sjuk. Däremot behöver det inte innebära psykossjukdom.
Jag har som jag berättat under det här nicket fått en ung man kvarlämnad hos mig som de som gick bör ha uppfattat var obalanserad. Jag hade själv inte umgåtts med honom under kvällen då mitt döda ex, ex och jag pratat mer i kombination med att jag var känslomässigt avtrubbad då min förälder precis några veckor innan gått bort. Så jag såg inte "varningstecken" men jag gjorde det definitivt när han slet åt sig kniv och var på väg antingen ut ur min bostad eller till annat rum för att skada sig själv. Det är lätt för dig att hävda att någon är genetiskt psykotisk eftersom dina erfarenheter är lika låga som dina kunskaper. Du bevisar istället varför psykiatrin är så dålig eftersom det är människor likt dig som går in och för er egen prestige kräver rätt och lämnar människor utan den vård de istället hade behövt.
Ett exempel förutom god sed att alltid tala väl om någon som avlidit och särskilt som brottsoffer är att de omkring alltid säger att
det känns overkligt och
bedövande. Det sker när du är brottsoffer eller närstående vid något som utlöser en kris. Gärningsmannens pappa går sannolikt egendom samma sak fast värre då han som oskyldig kommer krävas på ansvar för handlingar han inte begått. Folk är riktigt fula på det viset.
Jag är definitivt säker på att de här olika gärningsmännen som är unga är mer exponerade för näthat som både förövare och offer och att mobbning utan tvekan orsakar skador.
Utöver min berättelse om killen med kniv passerade jag en annan skola för mindre än en vecka sedan med någon form av knivdåd. Enligt dig är även de gärningsmännen schizofrena eftersom det rörde sig om två bröder. Det är istället just familjetemat som är den största
risken inte arvet, för kriminell exponering och våldsutsatthet. Och därmed även ungefär vad som formar en gärningsman eller kriminell. Men du är rasbiolog enligt svenska mått där svenskar är tokiga och genetiskt svaga om de har problem med måendet medan invandrare för dig är någon annan sort, jämbördig ett förståndshandikappat offer med så låga förväntningar att era teorier om skräpgener aldrig når dagsljuset. Så varken ni själva eller andra, vet vad ni egentligen säger. Just därför, fungerar inte vården eller förebyggande åtgärder eftersom det inte handlar om vem individen är utan er själva med tolkningsföreträde.