2022-03-22, 13:51
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shimona
En varning till volontärer, dessa blir bara kanonmat.

Ukrainafrivillig: ”Kom inte hit – det är en fälla”
Amerikanske Henry Hoeft vittnar nu om hur utländska frivilligsoldater får agera kanonmat i Ukraina och skickas till fronten utan vapen eller tillräcklig utrustning.

Han hävdar också att många frivilliga amerikaner och britter redan har dött i konflikten och menar att det är mycket svårt att lämna landet för den som väl har tagit sig dit för att delta i striderna.
https://nyadagbladet.se/utrikes/ukrainafrivillig-kom-inte-hit-det-ar-en-falla/

Mm läste du längre ner på din länk och kolla på videon? snubben hade inte klarat antagingensprovet och blivit tjejsur och ljugit ihop historien
Citera
2022-03-22, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Den är extremt väldokumenterad men du vill givetvis inte släppa in den informationen i ditt trånga, infantila sinne.

Kom gärna med motbevis istället för att klanka ner på en mobilskrivande stackare som jag.

Zelensky kom till makten medelst presidentvalet i Ukraina 2019.

Din "coup de tete" påstås ha ägt rum 2014.

Hur "väldokumenterade" åren däremellan är vet du bevisligen bäst.
Citera
2022-03-22, 13:53
Medlem
Knut-Annes avatar
Putin’s fascists: the Russian state’s long history of cultivating homegrown neo-Nazis

https://theconversation.com/putins-fascists-the-russian-states-long-history-of-cultivating-homegrown-neo-nazis-178535
Citera
2022-03-22, 13:53
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kolingen321
Ja gud jag alla min kurskamrater och professorer som studerar inom detta ämne har helt fel. Dom enda som har god kunskap är du och Leffe med tröjan "öl byggde den kropp" som jobbar på lager
Jag förstår inte ditt argument om demokrati hit och ditt hela tiden, du menar väll inte på alvar att Ryssland är mer demokratiskt än länderna i västra EU? I alla fall tycker jag det inte är så relevant eftersom det gör fortfarande inte invasionen av UA rätt? Självklart fokuserar västvärlden på att bygga upp UA trots deras brister, varför man gör det eftersom det är UA som blivit invaderat av Ryssland. Vem är det som har satt klorna i dig då? För det är ju knappast så att du själv har åkt till UA och hämtat kunskapen där ifrån? Alla får kunskap från någonstans och du har fått det från RT, tror du att RT är mer ärliga än västmedia? Varför skulle dom vara det? Jag förstår själv att många inom västmedia har en agenda men det finns ju fortfarande mer fria åsikter där en inom RT ?

Läste du något av det jag skrev? Har aldrig någonsin varit inne på RT och tycker liksom alla andra att Putin ska stå till svars för sina handlingar vilket han kommer göra.

Det fråntar inte det faktum att Zelenskyj är en korrupt råtta i säng med USA. Tror du Zelenskyj kom till makten demokratiskt?

"Jag förstår inte dina argument om demokrati hit och dit hela tiden".

Det var ju du som själv tog upp det och jag bemötte?

Sann demokrati existerar ingenstans i världen längre utan bara fragment av det.

Jag tycker du bör läsa på om NATO, vilka som styr Nato, vilka möjligheter det ger USA politiskt och konfliktmässigt mot Ryssland och historien med Donbass och kuppen 2014.

Folk säger att Ukraina är demokratiskt och försöker bättra sig. Det är nog det allra dummaste jag hört i hela mitt liv.
Citera
2022-03-22, 13:54
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArganaS
Meen vad du var seriös! du vet att det finns folk som verkligen tror på det som jag skrev?

vad som ligger bakom är enligt mig helt ointressant just nu, prio är att få slut på kriget! sedan kan man peka finger om vems fel det är... japp jag är helt inläst att Zelenskyj inte är gudsgåva till mänskligheten! Men det är absolut inte Putin heller för den delen..
det som är idiotiskt är att civila får lida , så för mig får man avsätta båda

Där är vi ense - skulle gärna se både Putin och Zelenskyj bortsuddade.
Citera
2022-03-22, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
De försöker väl slicka såren efter de stora förluster de råkade ut för igår när de försökte inta ett äldreboende
😆 även ukrainska rollator-trupperna har större stridsmoral...
Citera
2022-03-22, 13:55
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enoent
Zelensky kom till makten medelst presidentvalet i Ukraina 2019.

Din "coup de tete" påstås ha ägt rum 2014.

Hur "väldokumenterade" åren däremellan är vet du bevisligen bäst.

Det gör jag och det kommer du själv också att göra om du anstränger dig lite och slutar sitta och soffsurfa på Aftonbladet och efterrapa deras skräp.
Citera
2022-03-22, 13:56
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
Franska biltillverkaren Renault återupptog sin produktion i Moskva i Ryssland i går, uppger en talesperson för företaget till nyhetsbyrån Reuters.

Lär inte dröja lång tid innan övriga företag gör samma sak.

Franska "Total" lär inte heller ha lämnat Ryssland.

Egentligen är det hela typiskt franskt..
Citera
2022-03-22, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Normala brukar va att man skjuter plundrare under krig eller kristillstånd även i demokratiska länder.

Att få smisk låter som ett humant och billigt sätt att komma undan.
Så det är inget vanligt förekommande utan bara nu under kriget?
Citera
2022-03-22, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frimans
Inte alls.. Ryssarna är inte beroende av varken USA eller Europa.
Just denna tankevurpa är något vi ännu inte har lyckats undkomma.
(notera att det bara är USA och EU som driver på,, inga andra)
Puttler lyckas kanske hålla befolkningen över svältgränsen, men någon annan form av konsumtion lär ryssarna inte kunna lyxa till det med de närmaste åren. Och kommunistkineserna har nu fått Sibiriens alla resurser till under självkostnadspris. Man kan ju anta att det scenariot låg på bordet i Peking och att man har dragit i en del trådar för att få politiker i väst att inse vilka möjlighet som finns för att straffa Ryssland.
Citera
2022-03-22, 13:57
Medlem
USA:s president Joe Biden varnar för att Vladimir Putin kan ta till kärnvapen i Ukraina när den ryske presidenten är "ställd mot väggen".

– Han förväntade sig inte omfattningen eller styrkan i vårt gemensamma svar. Och ju mer han ställs mot väggen, desto hårdare taktik lär han ta till, sa Biden på måndagen.

Känns som att det här kärnvapensnacket eskalerat sista par dagarna.
Citera
2022-03-22, 13:58
Medlem
Salcinns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shimona

Det här tror du inte på själv eller så är du helt okunnig om Zelensky.
(FB) Zelensky förbjuder tv-stationer och politiska partier som vill avsluta kriget

Majoriten ser hellre ett fritt Ukraina närmre väst med Zelensky än att bli en lydstat under Ryssland. Att påstå något annat är nonsens.

Ingen av de ukrainska städerna har omfamnat Ryssland som sin befriare utan alla slåss för sina liv. Även i städer som var ryssvänliga har nu opinionen vänts.

Skulle det bli ett legitimt val nu skulle stödet för Zelensky vara skyhögt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in