Citat:
Ursprungligen postat av
N0IItolerans
Haha jag kunde inte sluta skratta åt när du beskrev gäddornas ekosystem och hur dumpen rört om där.
Jag tror de här som de går över till wickr på fångas i helt nya lekvatten men annars är jag enig om att de kommer behöva gå över till grindr, tinder med mera för att fånga de lite mer betesrädda gäddorna.
Vad gäller catch and release är det väl bara en gädda man lyckats få på kroken två gånger än så länge?
Tinder är saltvatten och gäddan trivs bara i söt eller bräckt vatten. Grindr däremot, utmärkt bräckt vatten med många vassruggar för gäddan att lurpassa i.
Gjorde ett litet fiskeexperiment precis på en chattsida där man chattar anonymt. Utgav mig för att vara 13 årig tjej som skolkar från skolan, så inget avancerat Jerk Bait fiske, mer enkelt spinnfiske med en ABU Atom i tafsen.
Fick napp på tredje kastet. Killen undrade om jag var ensam hemma och om han kunde komma hem till mig … alltså han kanske aldrig hade gjort slag i saken men jag får nog backa lite, gäddorna är nog på hugget ett bra tag till.