2022-03-22, 09:51
Medlem
N0IItoleranss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magmunnen
Ja, det blir nog svårare och svårare att fånga några gäddor. Inte för att de blivit färre, utan för att samma fångstmetod funkar ju inte i all evighet precis när man dessutom rört om i ”ekologin” där gäddan vistas.

Att man hänger ut folk i offentligen har nog troligtvis gjort att de riktigt farliga pedofilerna än mer ”förfinat” sina egna jaktmetoder. Om man inte hängt ut offentligt hade man så klart inte fått lika många tittare men förmodligen betydligt fler gäddor och fortsatt rikt fiske som kommer sina efterhand.

Att hänga ut offentligt kommer nog visa sig vara kortsiktigt tänkt för Sjöberg och co precis som för alla andra inblandade. Vad man i stället borde gjort är att vända sig till gäddornas interna krets enbart. Man hade kunnat filma, visst, men maskerat ansiktena på gäddorna. Men det är nog för bökigt och inte lika underhållande för tittarna och därför inte lika snabba pengar …

Finns folk i den här tråden som rent av tror att Dumpen snart kommer fånga en stor hongädda. Ja, jo …

Haha jag kunde inte sluta skratta åt när du beskrev gäddornas ekosystem och hur dumpen rört om där.
Jag tror de här som de går över till wickr på fångas i helt nya lekvatten men annars är jag enig om att de kommer behöva gå över till grindr, tinder med mera för att fånga de lite mer betesrädda gäddorna.

Vad gäller catch and release är det väl bara en gädda man lyckats få på kroken två gånger än så länge?
Citera
2022-03-22, 09:52
Medlem
N0IItoleranss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raymond-Chow
Ja den abnorme Hakuna Matata glömmer man ju inte i första taget. Inte minst för den sjukliga stirriga blicken han har i början av videon:

https://imgur.com/a/NSaX8kO

Han verkar vara företagsam i alla fall, utöver att ragga 13-åringar på nätet, för barnavel och förlovning. Hakuna sitter i styrelsen för fem bolag med spridda verksamheter.

Redovisning & bokföring
Taxi
Film, Video & TV
Litterärt & Konstnärligt skapande
Sällskapsdjur, Butikshandel

"Finaste diamant. Du är så magiskt vacker att änglarna sjunger sånger om dig"

På alla vis en riktigt äcklig person och av allt att döma normalfungerande i samhället med egna barn
Citera
2022-03-22, 09:55
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N0IItolerans
Haha jag kunde inte sluta skratta åt när du beskrev gäddornas ekosystem och hur dumpen rört om där.
Jag tror de här som de går över till wickr på fångas i helt nya lekvatten men annars är jag enig om att de kommer behöva gå över till grindr, tinder med mera för att fånga de lite mer betesrädda gäddorna.

Vad gäller catch and release är det väl bara en gädda man lyckats få på kroken två gånger än så länge?

Tinder kan vara svårfiskade vatten då appen har 18-årsgräns. Dels måste de först få en matchning där de skriver de är minst 18 år. Sedan ska de klara sig från att bli rapporterade när de häver ur sig att de är barn. Tror inte Tinder lämpar sig för ändamålet då de kommer bli utkickade titt som tätt och få skapa nya konton. I samma stund de blir utkickade så tappar de bort alla eventuella gäddor de har på kroken.

På Tinder kan man inte heller skicka bilder vilket gör att kukbilder och runkvideos uteblir.
Citera
2022-03-22, 09:58
Medlem
N0IItoleranss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Tinder kan vara svårfiskade vatten då appen har 18-årsgräns. Dels måste de först få en matchning där de skriver de är minst 18 år. Sedan ska de klara sig från att bli rapporterade när de häver ur sig att de är barn. Tror inte Tinder lämpar sig för ändamålet då de kommer bli utkickade titt som tätt och få skapa nya konton. I samma stund de blir utkickade så tappar de bort alla eventuella gäddor de har på kroken.

Sant. Sett att fiskarna i USA har samma problem med grindr och andra appar där. Men det enklaste är väl att skriva i sin bio att man har snap eller nåt. Typ FiaLizaaan08 så kommer gäddorna dit snabbare än jag kan göra av med lönen på fredag. Det tror jag skulle funka ypperligt

Kukbilder fångas lätt upp på snap sen
Citera
2022-03-22, 10:22
Medlem
PA-Staffans avatar
Det blev en väldig fart på den här tråden efter senaste uthängningen. Plötsligt ska det göras tillbakablickar och talas om precis allt annat än just den senaste uthängningen med hiss-killen.

Slump, eller är senaste fångsten möjligen politiskt laddad?
Citera
2022-03-22, 10:22
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Sant. Sett att fiskarna i USA har samma problem med grindr och andra appar där. Men det enklaste är väl att skriva i sin bio att man har snap eller nåt. Typ FiaLizaaan08 så kommer gäddorna dit snabbare än jag kan göra av med lönen på fredag. Det tror jag skulle funka ypperligt

Kukbilder fångas lätt upp på snap sen

På snapchat kan nog Dumpen fånga mycket skit. Dit verkar allt ljusskyggt dra sig. På Tinder är det en varningsklocka direkt om man får frågan "har du snap?". Lika bra att avmatcha direkt för man vet de vill sälja bilder eller göra nån annan mysko skit. Dumpen får väl vara noga med att inte skärmdumpa på snap heller för det kommer skrämma iväg gäddorna direkt när de får meddelande om det.

De får fota av telefonen istället så kanske det kan funka.
Citera
2022-03-22, 10:27
Medlem
Citat:

Tinder är saltvatten och gäddan trivs bara i söt eller bräckt vatten. Grindr däremot, utmärkt bräckt vatten med många vassruggar för gäddan att lurpassa i.

Gjorde ett litet fiskeexperiment precis på en chattsida där man chattar anonymt. Utgav mig för att vara 13 årig tjej som skolkar från skolan, så inget avancerat Jerk Bait fiske, mer enkelt spinnfiske med en ABU Atom i tafsen.

Fick napp på tredje kastet. Killen undrade om jag var ensam hemma och om han kunde komma hem till mig … alltså han kanske aldrig hade gjort slag i saken men jag får nog backa lite, gäddorna är nog på hugget ett bra tag till.
Senast redigerad av Magmunnen 2022-03-22 kl. 11:22.
Citera
2022-03-22, 10:27
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PA-Staffan
Det blev en väldig fart på den här tråden efter senaste uthängningen. Plötsligt ska det göras tillbakablickar och talas om precis allt annat än just den senaste uthängningen med hiss-killen.

Tycker det skrivits mycket kring "Mackan i hissen". En av de mer tunga gäddorna ju. Vad skulle annars tyda på någon som helst politisk koppling?
Citera
2022-03-22, 10:32
Medlem
PA-Staffans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Tycker det skrivits mycket kring "Mackan i hissen". En av de mer tunga gäddorna ju. Vad skulle annars tyda på någon som helst politisk koppling?

Det viskas lite försiktigt om just honom. Några mystiska rebusar men inte mer än så.

I andra trådar med politisk laddning översvämmas trådarna snabbt med trams om annat, så att det viktiga ska försvinna i mängden. Kanske ren tur för hiss-killen, men vad vad jag kan se är han fortfarande helt anonym här.
Citera
2022-03-22, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PA-Staffan

Du har antingen inte läst tråden ordentligt eller ser du hjärnspöken och själv gör politik av saken. Är du centerpartist eller?
Citera
2022-03-22, 10:33
Medlem
Missförstå mig rätt, jag stöttar dumpen och deras arbete till 100% allt dom gör är helt ovärderligt för utsatta barn.

Men hur fan kan dom göra en sådan ful och oanvändarvänlig hemsida efter nya serverbytet? Kan ingen med lite kunskap ställa upp ideellt och fixa till layouten lite?
Citera
2022-03-22, 10:37
Medlem
PA-Staffans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magmunnen
Du har antingen inte läst tråden ordentligt eller ser du hjärnspöken och själv gör politik av saken. Är du centerpartist eller?

Ja säkert hjärnspöken kring den politiska kopplingen. Men varför blev plötsligt alla gamla uthängningar så intressanta över en dag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in