2022-03-22, 10:13
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Angelripper4
Ja.

Har du något som styrker det påståendet?
Citera
2022-03-22, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vividcarrot
Krigsbrott sker i alla krig, det är bara de som förlorar som hålls ansvariga för sina däremot.

Vilket är varför man hängde nazister för sina krigsbrott medan man sopade sina egna under mattan, blanda annat bombandet av Dresden som inte hade ett militärt mål. Utan man bombade medvetet civila, man försökte göra Dresden till en parkeringsplats. Men ställdes dessa inför rätta? Såklart inte.

Du är genuint efterbliven om du tror att krigsbrott inte sker i krig av alla sidor. För det är så effektiv krigföring sker.

Bara för att jag beskriver vad som sker innebär inte att jag stödjer det. Men svårt att avgöra kanske när dina föräldrar är syskon.

Nazister hängdes även för en ny rubricering, brott mot mänskligheten.
Citera
2022-03-22, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Du tycker alltså att det är helt Ok med lite krigsbrott.
Du är äcklig.

Det är omöjligt att undvika krigsbrott i större konflikt. Usa begår krigsbrott hela tiden, men då kallas det ist "collateral damage".
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Heja Ukraina! De har fler offensiver utanför Kiev, de har också tagit tillbaka en by som heter Moschun. https://liveuamap.com/en/2022/22-march-moschun-village-near-kyiv-was-fully-cleared-of-russian

Vad är Rysslands plan för Kiev? Nu verkar de bara försöka försvara sig där mot Ukrainas motoffensiver.

Ja, rySSen försöker gräva ner sig i leran. När Ukraina slår mot deras försörjningslinjer blir det extra besvärligt för dem. Nudlarna från kina når nog inte fram då ;-)
Citera
Medlem
vividcarrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Nazister hängdes även för en ny rubricering, brott mot mänskligheten.

Jo, man hade inget emot att retroaktivt straffa nazister. Nurnbergrättegången var egentligen bara en skenrättegång. Tror man något annat så lever man i en fantasivärld.
Citera
2022-03-22, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Hur menar du nu? Mig veterligen har väst inte ställt några krav på Ukrainas säkerhetspolitik till skillnad från Ryssland.
Jag kan tänka mig att västs krav ställs bakom kulisserna. Biden berättade ju hur det går till:

"Om inte domaren dömer så här så försvinner 1 miljard dollar i bistånd"

Och så vidare. Ukraina är knappast självständigt liksom.
Citera
2022-03-22, 10:16
Medlem
Salcinns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Att Ryssland lämnat in en ansökan om medlemskap?

Ryssland har aldrig haft några verkliga ambitioner att gå med i Nato. Putin är känd för att missleda/ljuga och "trolla".

“Putin said: ‘When are you going to invite us to join Nato?’ And [Robertson] said: ‘Well, we don’t invite people to join Nato, they apply to join Nato.’ And he said: ‘Well, we’re not standing in line with a lot of countries that don’t matter.’”

Det har aldrig funnits något seriöst intresse ifrån början.
Citera
2022-03-22, 10:17
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Krigsbrott sker i alla krig, det är bara de som förlorar som hålls ansvariga för sina däremot.

Vilket är varför man hängde nazister för sina krigsbrott medan man sopade sina egna under mattan, blanda annat bombandet av Dresden som inte hade ett militärt mål. Utan man bombade medvetet civila, man försökte göra Dresden till en parkeringsplats. Men ställdes dessa inför rätta? Såklart inte.

Du är genuint efterbliven om du tror att krigsbrott inte sker i krig av alla sidor. För det är så effektiv krigföring sker.

Bara för att jag beskriver vad som sker innebär inte att jag stödjer det. Men svårt att avgöra kanske när dina föräldrar är syskon.

Att anklaga sin opponent för att vara en produkt av incest, eller för att vara efterbliven är inget bildade människor brukar göra. Kan det vara så att du är en ganska ung människa som helt enkelt inte hunnit skaffa någon bildning än?
Citera
2022-03-22, 10:17
Medlem
Citat:
Jo, man hade inget emot att retroaktivt straffa nazister. Nurnbergrättegången var egentligen bara en skenrättegång. Tror man något annat så lever man i en fantasivärld.

Mår du bra? Menar du att gossarna i Nazi-Tyskland var oskyldiga?
Citera
2022-03-22, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Jag har inte skrivit att det är ett legitimt skäl för en invasion. Det jag försöker säga är att även Väst behöver rannsaka sig och se vad som kunde gjorts annorlunda. Personligen tycker jag inte det är rätt att tex Sverige försöker påverka politiska processer i andra länder, om det du säger stämmer.

Ryssland har ju flera gånger sagt att de inte accepterar att Nato utvidgas till deras gräns, så det kan ju inte vara någon nyhet för Väst. Så klart har både USA och Väst länge förstått att det skulle gå så här och det kan man ju tycka är cyniskt agerat.

Nato har två gånger avslagits Ukrainas begäran om att få ingå i ett program som varje blivande Nato medlem måste genomgå. Detta skedde 2008 och 2021. Så att Nato skulle utvidgas till Ukraina inom en snar framtid var inte ens troligt. Vilket Ryssland borde veta om.
Citera
2022-03-22, 10:20
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salcinn
Ryssland har aldrig haft några verkliga ambitioner att gå med i Nato. Putin är känd för att missleda/ljuga och "trolla".

“Putin said: ‘When are you going to invite us to join Nato?’ And [Robertson] said: ‘Well, we don’t invite people to join Nato, they apply to join Nato.’ And he said: ‘Well, we’re not standing in line with a lot of countries that don’t matter.’”

Det har aldrig funnits något seriöst intresse ifrån början.

Så har jag också förstått det.

Om Ryssland verkligen hade försökt bli medlem så hade de ju lämnat in en ansökan.

Citat:
Om det hade stämt så hade inte NATO fortfarande varit en grej. NATO skulle ha avvecklats för 30 år sen i så fall.

Du vet att Ryssland försökte gå med i NATO btw? Men nekades.
Citera
2022-03-22, 10:20
Medlem
Angelripper4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Har du något som styrker det påståendet?

Se dokumentären. Vet att det är tunt, men han sa det där. Naturligtvis var han ironisk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in