2022-03-22, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fartgun
Citat från Aftonbladet:
– Det finns vittnesmål från lärare på skolan som säger att han betett sig väldigt konstigt hela vintern och att man varit rädd att något ska hända, säger en källa.

Länk: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/wOQvbd/malmo-tva-kvinnor-doda-efter-attacken-pa-latinskolan

Detta förvånar mig inte ett dugg. Frågan är om man har agerat på det? Det är liksom inte första gången som folk vittnat om udda beteende från skolattackerare så man borde ha lärt sig något av historien. Det hade kunnat förebyggas.

Jag har från början trott att det var en vit svensk incel och även misstänkt att han kunde vara lite av en isolerad enstöring, eventuellt med högerextrema åsikter. Jag sällar mig dock inte till de som vill ha det till att GM är psykiskt sjuk. Det är en sjuk handling, men GM behöver inte ha en diagnos (även om det inte är helt ovanligt). Vi får se hur många pusselbitar som passar in till slut.

Tragiskt med dessa två personers bortgång, tankarna går till familjerna.

radera incels från ditt ordförråd, snälla. du är en del av problemet.
Tragiskt att lärare motiverar sin egna död genom att bajsa på elever varje dag.
Citera
2022-03-22, 09:57
Medlem
Jag gissar på att han inte fick vara med på spexet som skolan tränade på. Och att det varit nåt tjafs om det med lärarna tidigare. Han blev förbannad och hatisk och kom tillbaka beväpnad. Anabola steroider och dålig självkänsla tror jag ligger bakom.
Citera
2022-03-22, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tajman
Vart har du fått det ifrån? Dom heter ju inte ens samma sak?

På ratsit står det "gift med en 47 åring man", trycker man på den 47 åriga mannen är det han som var MGM för mordet på Amela Kalic
Citera
Medlem
Rasputin420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bouncingwiththat44
Incel-begreppet verkar ha blivit lika urvattnat som rasism.

Att folk kallar en 18-åring för incel är en bra markör på detta.

Hur kan en 18 åring klassas som att leva i Celibat? Snittåldern för bli av med oskulden är mer än 18 år ffs.

I min värld kan bara en sexuellt snedvriden person kan få för sig att kalla ett 18 åring Celibatist.
Citera
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Nja, han delade nån bild på Pinterest nåt år sedan om hur islam tar över Europa.

Eftersom den mappen är markerad med skolans initialer är det säkert pins samlade för någon form av skoluppgift.
Citera
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Citat från Aftonbladet:
– Det finns vittnesmål från lärare på skolan som säger att han betett sig väldigt konstigt hela vintern och att man varit rädd att något ska hända, säger en källa.

Länk: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/wOQvbd/malmo-tva-kvinnor-doda-efter-attacken-pa-latinskolan

Detta förvånar mig inte ett dugg. Frågan är om man har agerat på det? Det är liksom inte första gången som folk vittnat om udda beteende från skolattackerare så man borde ha lärt sig något av historien. Det hade kunnat förebyggas.

Jag har från början trott att det var en vit svensk incel och även misstänkt att han kunde vara lite av en isolerad enstöring, eventuellt med högerextrema åsikter. Jag sällar mig dock inte till de som vill ha det till att GM är psykiskt sjuk. Det är en sjuk handling, men GM behöver inte ha en diagnos (även om det inte är helt ovanligt). Vi får se hur många pusselbitar som passar in till slut.

Det har man säkert. Psykiatrin fungerar inte alls. Har flera gånger i min yrkesutövning alarmerat till dem men de gör inget alls. Möjligtvis skriver de ut medicin.
Citera
2022-03-22, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Janneyey
Tycker det är ganska sjukt att folk börjar snacka om muslimer osv i detta när det va en snubbe som va svensk och ateist.
Dessutom så är det mer etniska svenskar som konverterar till islam än kristendom nuförtiden. Ni rasister måste fatta att kristendomen är som en lall religion ingen som tillhör kristendom är seriös i sin tro.
Själv är jag etnisk svensk och ateist. Men om jag var tvungen att välja en religion att tillhöra så hade jag 100% valt Islam.
Så nu kan ni rasister vara fortsatt förbannade över att det va en svensk som utförde det.

Sjukt beteende att vara etnisk svensk och självutnämnd ateist och samtidigt sitta och kalla kristendom för en lallreligion och benämna Islam som någon vinnare i situationen.

Anledningen till att ingen konverterar från Islam vet du själv. Hederskultur och press från familjen, vem vill säga upp sig från Islam om din farbror kommer och knackar på dörren och skjuter huvudet av dig för att du bringat skam mot släkten?

Räcker med att titta två gånger åt en icke-muslim och du drar vanheder över släkten. Minns du Fadime?

Detta dåd har förmodligen ingenting med religion eller politik att göra. Det hade media och polis gått ut med då, dessutom finns det inte direkt någonting som antyder på det. Finns både vänster- och högergrejer på Pinteresten som länkats. Dessutom kan dessa inlägg vara flera år gamla och är några få bilder han likeat. Det är bara en like, det är inget ställningstagande.

Vi får återstå att se vad orsaken är. Oavsett så är det tragiskt och personer som dig är än mer tragiska som reagerar så starkt för att en svensk leder till att folk dör. Som att du gläds åt faktumet att kunna stödja argumentet "Höhö inte alla invandrare".

Skrev du likadana inlägg när en 12-årig flicka sköts vid en bensinstation här om året?

Det är DU som är besatt av politik. Sen att det finns rötägg här i tråden som bara vill skapa osämja och projicera sina egna mentala problem på internet är en grej. De står inte för alla vita män, precis som att du inte representerar alla vita, icke-troende män.

Folk dör, folk sitter hemma anonymt och är känslosamma, fel saker sägs. Det händer.

Problemet med dig är att du försöka vinna några politiska poäng och tycks vara mer glad över att du anser dig ha rätt än att du är ledsen för att två kvinnor har mist sitt liv på ett tragiskt sätt.

Fortsätt polarisera, det kommer inte alls leda till fler såna här dåd....
Senast redigerad av Gary.Glitter 2022-03-22 kl. 10:02.
Citera
2022-03-22, 10:00
Medlem
Citat:
Citat från Aftonbladet:

Kan det varit ett inplanerat möte igår mellan honom och dom två avlidna angående hans beteende sedan i vintras?

Eller han tar bara med sig yxa och hammare till skolan kl 17 och hoppas att dessa två ska vara på skolan? Känns ju som det är dessa två han varit ute efter.
Citera
2022-03-22, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litispendens
My bad, *rwand ska vara efternamnet, redigerade inlägget. Autocorrect som kom i vägen!

Som sagt, syrran till henne la ut en selfie på sig själv med hjärtan igår kväll 21.40. Tror inte man gör så efter att ens syster dödats. Så jag tror inte det är hon som nämns
Citera
2022-03-22, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gavins-Friend
Som vid alla andra liknande dåd så lär GM ha gått på SSRI.

Man ska inte underskatta den "medicinens" effekter

https://www.psychreg.org/antidepressants-ssri-mass-shootings/

Finns massvis med fler källor om ni orkar leta.

De flesta brottslingar har suttit i fängelse....
Citera
2022-03-22, 10:02
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Det har man säkert. Psykiatrin fungerar inte alls. Har flera gånger i min yrkesutövning alarmerat till dem men de gör inget alls. Möjligtvis skriver de ut medicin.

Ja, exakt, allt annat är det långa väntetider på som ibland inte ens leder någonstans. Ofta skriver de slentrianmässigt ut mediciner som gör saken värre.
Citera
2022-03-22, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haziza
Vad vet vi om lärarna? Vi ser hela tiden hur vänsteraktivister vill ta kontroll över våra barn och indoktrinera dom vilket kan ha fått han att tappa det helt?
Vad heter lärarna? Vad heter MGM?

Om en av lärarna som dog var I*alda A*rwand så är hon utländsk (Pakistan?) och har tvillingdöttrar på 17 år. Kanske har en konfrontation skett med döttrarna?!

Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
På ratsit står det "gift med en 47 åring man", trycker man på den 47 åriga mannen är det han som var MGM för mordet på Amela Kalic
Åh, fan.
Senast redigerad av ViskSten 2022-03-22 kl. 10:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in