2022-03-22, 08:14
Medlem
vividcarrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Du svarade aldrig på frågan om vilka indikationer du observerat som talar för att Ukraina kommer rikta kemvapen mot Polen. Åter igen har du en källa till det störda påståendet?

Så NATO har inte kärnvapen?

Herr bildad.

Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Fast detta har ju ingenting att göra med om USA bill ha väpnad konflikt med Ryssland idag. Herr Utbildad.

Du rättfärdigade en invasion genom att många civila har dött, jag pekade på att detta rättfärdigande inte hade fungerat då man dödade bra mycket fler civila per dag i Irakkriget. Men det är väl bara dåligt när Ryssland råkar döda civila i en invasion. Syntaxerror nu?
Citera
2022-03-22, 08:15
Medlem
stilichos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vividcarrot
Jag vet inte vad du lever i för alternativ verklighet.

"Bombande av civila" USA lyckades ha ihjäl bra mycket fler civila per dag under kriget i Irak än vad Ryssland lyckats med. Så var är alla civila som man riktar in sig på?

Under 8år eller vad det var så dog 200,000 civila (kriget i Irak). Det är 480 per vecka. Eller 2000 på en månad, man har inte räknat att så pass många civila har dött i denna konflikt än, inte ens nära.

Så vad fan pratar du om?

Antalet civila dödsoffer under Irak-invasionen är mycket väl dokumenterat tack vare Iraq body count project. Enligt dem dog det ungefär 8000 civila under den första månaden av invasionen, då USA bombade ganska urskiljningslöst. Därefter minskade de civila dödsoffren kraftigt.

Hur många civila som dött i Ukraina har vi än så länge ingen aning om. Helt enkelt för att det inte har funnits någon möjlighet att räkna dem. Ukrainska uppgifter är nästan säkert överdrivna. Men FNs uppgifter på 1200 verifierade döda, eller vad den senaste siffran nu ligger på, är också uppenbart för låg. Det är nog ingen omöjlighet att Ryssland kommer att prestera bättre än USA i civila dödsoffer räknat när bokföringen väl ställs samman.
Citera
2022-03-22, 08:15
Medlem
vividcarrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Nej. Kan du inte bara erkänna att du hade tokfel. Du blir inte en sämre människa för det. Dock tror jag du gör bäst i att sluta kalla folk obildade.

Fallhöjden…

Jag har inget emot att ha fel, jag bryr mig ärligt talat inte. Men du kan väl peka ut var jag haft fel hittills.
Citera
2022-03-22, 08:16
Medlem
Citat:
Jag vet inte vad du lever i för alternativ verklighet.

"Bombande av civila" USA lyckades ha ihjäl bra mycket fler civila per dag under kriget i Irak än vad Ryssland lyckats med. Så var är alla civila som man riktar in sig på?

Under 8år eller vad det var så dog 200,000 civila (kriget i Irak). Det är 480 per vecka. Eller 2000 på en månad, man har inte räknat att så pass många civila har dött i denna konflikt än, inte ens nära.

Så vad fan pratar du om?
Altså det dog 200,000 civila varav ca 20-30% var dödade av USA och dess allierade. USA dödade inte 200k
Citera
2022-03-22, 08:17
Medlem
Citat:

Herr bildad.

Så bara det faktum att en försvarsallians innehar kärnvapen är ett tecken, enligt dig, på att man avser bomba ett av sina egna länder? Okeeej...
Citera
2022-03-22, 08:17
Medlem
vividcarrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stilicho
Antalet civila dödsoffer under Irak-invasionen är mycket väl dokumenterat tack vare Iraq body count project. Enligt dem dog det ungefär 8000 civila under den första månaden av invasionen, då USA bombade ganska urskiljningslöst. Därefter minskade de civila dödsoffren kraftigt.

Hur många civila som dött i Ukraina har vi än så länge ingen aning om. Helt enkelt för att det inte har funnits någon möjlighet att räkna dem. Ukrainska uppgifter är nästan säkert överdrivna. Men FNs uppgifter på 1200 verifierade döda, eller vad den senaste siffran nu ligger på, är också uppenbart för låg. Det är nog ingen omöjlighet att Ryssland kommer att prestera bättre än USA i civila dödsoffer räknat när bokföringen väl ställs samman.

Varför är siffran för låg när de använder sig av helt olika sorters krigföring? USA använder bomb first ask questions later. Medan Ryssland låter infrastruktur vara.

Om inte annat så är rysk krigföring mer human, med din egna logik.
Citera
2022-03-22, 08:18
Medlem
Citat:
Jag har inget emot att ha fel, jag bryr mig ärligt talat inte. Men du kan väl peka ut var jag haft fel hittills.

Ett fel du har är att påstå att CIA och Ukraina planerar en kemvapen-attack mot Polen
Citera
2022-03-22, 08:18
Medlem
Dr.Krankentots avatar
USA har aldrig burit sig så illa åt som ryssen i Ukraina. Intes Trump bombade där.
Citera
2022-03-22, 08:19
Medlem
vividcarrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DogDog
Altså det dog 200,000 civila varav ca 20-30% var dödade av USA och dess allierade. USA dödade inte 200k

Och vi skulle se 100% av de civila dödade av ryssar för att? Ah, de är ryssar, just det. Red man bad.
Citera
2022-03-22, 08:19
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Herr bildad.

Du rättfärdigade en invasion genom att många civila har dött, jag pekade på att detta rättfärdigande inte hade fungerat då man dödade bra mycket fler civila per dag i Irakkriget. Men det är väl bara dåligt när Ryssland råkar döda civila i en invasion. Syntaxerror nu?

Nu börjar du bli yr.

Jag skrev att om USA vill ha krig med Ryssland har de skäl nog redan idag
Citera
2022-03-22, 08:20
Medlem
vividcarrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Ett fel du har är att påstå att CIA och Ukraina planerar en kemvapen-attack mot Polen

Jag skrev att jag spekulerade. Snacka om att greppa efter halmstrån.
Citera
2022-03-22, 08:21
Medlem
Citat:
Jag har ganska bra koll på det där.

Men obildade i tråden tror att det är en bra idé att invadera först när kärnvapen finns på ön och inte innan det sker.

Så det var därför du skrev "för Bay of Pigs hände ju aldrig när Sovjet ville placera kärnvapen riktade mot USA där", vilket inte stämmer? För att du har ganska bra koll på det där?

Sovjetunionen hade ingen möjlighet eller plan för att placera robotarna där 61. Än mindre under Eisenhower när planerna för Grisbukten lades.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in