2022-03-22, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SAIVON
Jag också. Killen passar faktiskt mina inlägg på Flashback. Slumpmässigt dvs och utan personlig koppling. Men just med att jag berört självmord rätt mycket och jag har svårt att tro att han inte suttit på forumet.

Han är ju introvert trots socialt anpassad och inga större problem att umgås med tjejer. Hade han betett sig konstigt kort innan detta enligt bekräftad källa? Det kan ju tyda på snabbt debuterande mentalsjukdom. Möjlig långtida våldsfixering som triggat av något kulminerade i detta...

Gick han på SSRI? Ingen oviktig fråga då många skolmördare gjort det...
Senast redigerad av Snobird 2022-03-22 kl. 02:06.
Citera
2022-03-22, 02:03
Medlem
Litispendenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litispendens
Longshot: Fick tag på dagens schema för Malmö Latin genom Skola24

I*lda *rwand * = A höll religion i nya aulan fram tills kl 17. Kvinna 47.

I gamla aulan hölls kriminologi av två manliga lärare tills kl 17.

Kan förstnämnda eventuellt vara en BO?

Efter närmare undersökning kan det vidare konstateras att dessa klasser (samt en specialresurs-undervisning med oidentifierad lärare) var de enda som hölls till klockan 17, undantaget spexet som hade flera salar bokade.

Utgår vi ifrån att GM visste var han skulle och inte gick på måfå efter någon lärare känns alltså ovanstående inte helt osannolik.
Citera
2022-03-22, 02:03
Medlem
Enligt schemat för dagen höll fyra kvinnliga lärare i ett religionspass i nya aulan för estetelever, varav en har bekräftat att hon lever på facebook. Ytterligare en kvinna står med på bokningslistan av aulan, samma kvinna som tidigare nämnts i tråden. Jag vill inte skriva namnen här utav respekt, men det går lätt att hitta om någon verkligen är intresserad eller orolig.

Jag har enbart varit på skolan en gång, men från vad jag minns kan det vara rimligt att tredje våningen (där GM greps) har ingången till den nya aulan.
Citera
2022-03-22, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Hur länge skall han komma undan med det?

Hittar inte det ursprungliga inlägget gällande en annan gärningsman. Borttaget? Googlar man detta namnet så blir det ingen träff.
Citera
2022-03-22, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Jag tror det var den här jag såg en gång i tiden.
Bra att det nu går åt rätt håll.

https://www.expressen.se/kvallsposten/skandalskolan-som-vaktas-av-taggtrad/
ber om ursäkt, jag brukar ha bra koll på skolorna här men var lite snabb o nonchalant
läst nu o ger dig rätt..
Senast redigerad av moshes 2022-03-22 kl. 02:11.
Citera
2022-03-22, 02:08
Medlem
WalterNeffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pogbasshoes
Att skolor fortfarande låtsas som ingenting är lite skrämmande! När tar första skolan initiativet och börjar jobba med säkerheten? Sverige som vi har nu är inte samma Sverige som för 10 år sedan, det är dags att vakna.

Killen var elev på skolan, din toffelvåffla...
Citera
2022-03-22, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WalterNeff
Killen var elev på skolan, din toffelvåffla...

Läste han estetik? Jag får intryck mer av artisan än konstnär. Hans förmåga att teckna är över medel men ingen stor konstnärlig begåvning kanske...
Citera
2022-03-22, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ellabellak
Jag tror rättspsykiatrisk undersökning kommer ge svar.

Mamman tog livet av sig. Sjukdomar med hög frekvens gällande självmord är bipolär och schizofreni. Bägge ärftliga. Innebär att man har sårbarheter i hjärnan. Att ta livet av sig när man har barn är väldigt främmande på grund av biologi. Schizofreni är dock något som trumfar det. Har mamman varit schizofren kan sonen ha ärvt det. Schizofreni är en sjukdom som ger psykos, svårt med verkligheten. Någon skrev att han hade mörka teckningar på Instagram.

Schizofreni debuterar från tonåren.

Innebär att man har sårbarheter? Nu får du sluta med kvasi-vetenskapen här. Ja det finns kopplingar mellan genetik och en del psykisk ohälsa samt NPF. Men att du är extra sårbar på specifika platser i hjärnan för att en släkting haft schizofren diagnos (som förövrigt haft olika innebörd under olika perioder) är rent dravel. Sluta skrämma upp de stackars kidsen i tråden som kanske har en förälder med psykisk ohälsa, vilket väldigt många har idag med det traditions och rotlösa konsumtionssamhälle vi har format.
Citera
2022-03-22, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emoll
Hur efterbliven är du egentligen?
Jag som hört att han är vänsterpartist. 100% säkrare källor än vad du har.

Schack matt.

Citat:
Native Swedes Headed Toward Minority Status In Own Country
Sweden Democrats MP Richard Jomshof has warned that without any change in policy, native Swedes will become a minority in their own country.

Från hans Pinterest. Han var uppenbarligen inspirerad av Richard Jomshof och hans nasselugg så han var knappast en Vänsterpartist.
Citera
2022-03-22, 02:13
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Är nog olika släkter, det har väl konstaterats att tusen personer har detta efternamn.

Det har också konstaterats att det är långt undrt tusen i Skåne, jag vet mängder med klanbaserade släkter som har 2-300 medlemmar i samma län, speciellt klanbaserade såna.

Jag skulle inte alls hålla det för omöjligt att MGM är släkt med dubbelmördaren Eddie Jönsson Cederholm, också från Skåne.

Blev inte han nästintill knivmördad i Helsingborg i förrgår förresten?
Citera
2022-03-22, 02:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChubChub
Innebär att man har sårbarheter? Nu får du sluta med kvasi-vetenskapen här. Ja det finns kopplingar mellan genetik och en del psykisk ohälsa samt NPF. Men att du är extra sårbar på specifika platser i hjärnan för att en släkting haft schizofren diagnos (som förövrigt haft olika innebörd under olika perioder) är rent dravel. Sluta skrämma upp de stackars kidsen i tråden som kanske har en förälder med psykisk ohälsa, vilket väldigt många har idag med det traditions och rotlösa konsumtionssamhälle vi har format.

Släktingar till schizofrena är mer benägna att ha schizotyp störning. Stämmer också med en introvert profil och trots att de ofta verkar normala en ökad benägenhet till psykotiska episoder. Detta i kombination med ett moraliskt patos kan kanske ibland leda till våldshandlingar...
Citera
2022-03-22, 02:14
Medlem
Vintergrisens avatar
Jag orkar tyvärr inte skyffla igenom alla sidor av skit i den här tråden för tillfället så ni får ursäkta frågan, men hur kom det egentligen fram att denne FC skulle vara MGM?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in