2022-03-22, 00:49
Medlem
MAGAWAGAs avatar
Bekräftat att GM själv ringde polisen efter dådet, tydligt att han ville mörda just de avlidna och inte en ''fullskalig'' skolmassaker. Ska bli intressant att veta mer.

Citerar Aftonhoran:
Enligt Aftonbladets uppgifter var det 18-åringen själv som ringde 112.

– Jag sitter på tredje våningen och jag har lagt ifrån mig vapnen och jag har mördat två personer, ska han ha sagt enligt Aftonbladets uppgifter.

Gripandet ska ha varit odramatiskt och han ska ha erkänt gärningen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
De har fortfarande inte tagit bort tickern, vilket de antagligen gör om de två offren var relaterade till detta
Jag tror att han inte fått vara delaktig i spexet. Och därav dessa mord.
Citera
Medlem
MAGAWAGAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Har du sett honom marka 170? Hur stor är han?

Finns på hans instagram:

https://www.instagram.com/p/CbA_pLDt1fM/

Du får skrolla ner lite i hans flöde
Citera
Medlem
Tråknicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Med lite tur är det kanske det som skiljer ungdomarna från packet som håller till här. Att de har bättre saker för sig än att hänga ut folk och mata det skvallerhungriga avskrapet. (Inte för att jag tror att de gör det av idealistiska skäl.)

Hänga ut? Vet man vilka det är så är det väl bara att säga det. Namnen är offentliga imorgon (senare idag) ändå sannolikt. Finns ingen anledning att låta anhöriga sörja klart i ett halvår för det är omöjligt idag och har varit det länge.
Citera
2022-03-22, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ariskaprinsessan
Det är i och för sig inte så lustigt då vi faktiskt går i skolan.

Stackars gärningsman och offren.

Det är överhuvudtaget inte synd om gärningsmannen.
Citera
Medlem
Även om rasism mot svenska ungdomar eskalerat vore det ändå märkligt om hämden blev mot 2 äldre kvinnor som jobbade på skolan. Vore det inte mer logiskt om GM attackerat elever med utländsk bakgrund då? Som tönten i Trollhättan gjorde.
Citera
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blvrbbl
Om det stämmer om vem som är MGM och vilka BO är, då kommer vi läsa följande i morgondagens tidningar:

Rasistiskt dubbelmord skakar Malmö och Sverige

Vilka är BO?
Citera
Medlem
Seemves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fraximus
Just skolattacker i väst brukar väl ha en vit GM allt som oftast? Detta är ju något som vi vita tyvärr får höra ofta för det är sant.

Skillnaden är nog att vi kallar det för just skolattack vid dessa fall.
Hur många "uppgörelser" och annat har inte ägt rum bland icke vita på skolor egentligen? Som elev på Johannes i Malmö på 00-talet minns man slöjdvikarien, kallades så vitt jag vet aldrig för skolattack.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhereIsRussia
Hans insta ser ju helt normal ut förutom teckningarna men de kvalificerar knappast som ett manifest. Nåt måste hänt de senaste 48 timmarna för att han ska spåra ur som i helvete
Någon skrev tidigare i tråden att i en privat grupp så stod det att han hade uteslutits från ett event idag.
Kanske spårade han ur?

Jag menar kniv och yxa tyder inte på planering, kanske spontant gick han dit för att hämnas?
Uppenbarligen riktigt psykiskt sjuk.
Citera
2022-03-22, 00:51
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAGAWAGA
Finns på hans instagram:

https://www.instagram.com/p/CbA_pLDt1fM/

Du får skrolla ner lite i hans flöde

Har inte Insta. Kan du fixa annan länk eller kan man se utan konto?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjollahopp85
Du vet de måste hålla uppe sin fejkade aura om att de är coolingarna i landet.
Nu när alla ser hur faktiskt vita män krigar för sina länder och alla inser att de är fegisar som lämnar kvinnor och barn.

2014-15 flydde arabiska männen som små råttor till Europa.
Idag ser vi Ukraina kvinnor och barn flyr männen tar upp vapen.

Väl i Sverige så måste Arabiska männen försöka hålla uppe sin image att de är "män".
Detta avslöjas nu i dessa tider att de är fega råttor då måste de överallt leka tuffa, och de ser man bland annat i kommentarerna till psykfallet som mördade sina två lärare.

Ja det är skillnad på män och män.
Att denna killen begått något fruktansvärt är det inget tvivel om och han får ta sitt straff. Kan mycket väl vara så att hans mammas bortgång fått han in i en mörk värld som lett fram till detta idag.
Sen ska Sverige ha överseende med dom män som kommer hit och har trauma från krig och beter sig som avskum.
Jag lider med denna killens familj som redan verkat förlorat en familjemedlem och nu behöver läsa allt hemskt som folk spyr ut om hans mamma på hans ig.
Citera
Medlem
Ariskaprinsessans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Det är överhuvudtaget inte synd om gärningsmannen.

Såklart det är. Man undrar ju vad han har varit med om, hur hans uppväxt ser ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in