2022-03-21, 20:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hanibalurban
Varför berättar inte myndigheterna/polisen exact vad som pågår??? Det är vi som betalar de då är de skyldiga till oss med all information! Tror ni alla att myndigheterna ,polis och militär är här av guds nåde eller vad??? Så fega är folk i staterna nuförtiden

För undersöknings sekretess kallas det för.
Citera
2022-03-21, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
De så kallade ”föreläsningarna” i religion respektive kriminologi är nog inte något annat än vad som tidigare kallades för lektioner.

Var skedde föreläsningarna/lektionerna? Länk?
Citera
2022-03-21, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Kompressioner skedde precis innan båren trycktes in i ambulansen. Tycker det ser ut att vara en tjej.

Otäckt! Är den svarta eller mörkgrå skåpbilen någon slags specialenhet?

Ja såg ut som en tjej som låg där.
Citera
2022-03-21, 20:28
Medlem
Är det sant att GM skrek allahu akbar innan han högg offren med kniv? Har hört det av en vän.
Citera
2022-03-21, 20:29
Medlem
PutteStruls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1959
Han som lastades in i ambulanse dog..
https://youtu.be/SUahUMFxQSs
Såg rätt så dö ut redan på videon, det kom ut blod från öronen, helt avsvimmad, kunde inte andas själv o hjärtkompresdioner. Ännu ett offer för MENA. RIP
Citera
Medlem
ImTheMans avatar
det mest troliga med tjejer som offer och gärningsmän av hankön är antagligen brott i nära relationer. skolmiljön kan vara mindre relevant.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nionde
Stämmer. Men tänker ändå att det är en skola, visst fan snackar kidsen?
Beroende på hur det hände är det inte säkert att så många bevittnat händelse, iaf hoppas jag på det. Dessutom är gymnasieungdomar rätt bra att prata med. Misstänker att om deras lärare vädjat till dem att inte sprida något av hänsyn till de avlidna och familjerna så behöver inte detta förklaras mer ingående.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
GM i Eslöv är son till två miljöpartistiska lokalpolitiker (fadern är från Colombia, modern från Ceylon (tror jag inte hundra på vilket land, som mamman kommer ifrån)) - vilket media omsorgsfullt har dolt.

Det säger inte emot mitt påstående. Gärningsmannen i Eslöv var född och uppvuxen i Sverige (som jag påstod) och var aktiv Sverigedemokrat. Att gärningsmannens föräldrar är miljöpartister (vilket enbart den ena föräldern var) betyder inte att sonen också är det.
Citera
2022-03-21, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Makeany
Länk till seminarierna?

Klart som fan jag gör? Men det vi ser i Sverige idag handlar inte längre om allas lika värde. Det är något annat. Det har spårat ur i det här landet med Metoo, HBTQ, BLM och allt vad det heter. Klart folk får nog tillslut även om man kanske inte behöver ha ihjäl någon för det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skyofauroras
Skolan är känd för att ha många feminister, veganer, HBTQ-personer osv. Den har hög antagning med duktiga elever och främst estetiska linjer. Man kan inte säga att den är svenskdominerad eller vice versa
En helt vanlig gymnasieskola med andra ord
Citera
Medlem
Kuk9s avatar
Alla som rör sig i området vet att de flesta av skolans elever är flumsvenskar. Offren verkade även vara svenskar. Inte så vanligt att svenskar drabbas av dödligt våld från babbar, även om det händer och är betydligt vanligare än att babbar drabbas av dödligt våld från svenskar. Jag skulle nog tro att det var en psykiskt sjuk svensk individ som utförde dådet, men jag kan så klart ha helt fel.
Citera
2022-03-21, 20:31
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firmahasten
OM jag minns rätt blev det olagligt att filma olyckor/offer för en tid sen.

Saxat från Google (gäller dock olyckor) ;

Nej, det är inte olagligt att filma olyckor eller offer. Det står ju till och med det i din inklippta text. Däremot kan själva spridningen av din film/foto vara olaglig men inte alltid.
Senast redigerad av Zog Rules 2022-03-21 kl. 20:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in