2022-03-21, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fartgun
Om detta är en skolattack så är det till hundra procent en vit incels dåd ska ni se.

Den förra var ju svart så hur drar du denna slutsats?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fartgun
Om detta är en skolattack så är det till hundra procent en vit incels dåd ska ni se.
Ja antingen det eller också att det inte har nånting med islam att göra

Citat:
Ursprungligen postat av lovedrug
Herregud ett barn har fått sitt huvud avhugget
Vet du det?
Citera
Medlem
ImTheMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pilsnerlord
Polisen har ej AK som primärt förstärkningsvapen de har dels pistol samt ett annat förstärkningsvapen.
Ak till visst till prickskytte .
det flesta dödliga bryr sig nog inte om det är ak eller mp5.
Citera
2022-03-21, 18:47
Medlem
HasseAro69s avatar
Precis pratat med elev på skola som var i aulan, 2 personer börjat bråka (1 muslim och en hbtq person) strax därefter började folk skrika för sina liv och springa därifrån, kort därefter var polis på plats. Personen i fråga var väldigt skakad och kan därmed förutsätta att det är något grafiskt som skett.
Citera
2022-03-21, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vafalls09
Till den som skrev att det bara går svenskar på Latinskolan, märks att du inte ärifrån Malmö.

Latinskolan är en utav de mest kulturberikade skolorna i Malmö tillsammans med tex Värnhemsskolan.

För cirka fyra år sedan var det knappt några ''kulturberikare'' alls vid Malmö latinskola, men läget kan ha ändrats.
Citera
2022-03-21, 18:48
Avslutad
Så nu påstår olika insatta att det handlar om kniv, yxa och skjutvapen. Kanske alla tre?
Citera
2022-03-21, 18:49
Medlem
Hört att det var någon med en motorsåg, därför det kom uppgifter om att det luktade bränt. Men kan inte verifiera just nu.
Citera
2022-03-21, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MENTgu
Tråden handlar om flera skadade på en skola, att en kille slåss är inte anledningen till att flera är skadade och polis drar vapen. Att någon slåss kan ha hänt, men det är inte anledningen till räddningspådraget. Det är ett grövre brott som skett..

Jag vet inte om det är flera till som är skadade och det kan vara så. Jag ska inte kallas för lögnare bara för att jag bara berättar det 4 elever såg i den utrymmer de var och berättade för mig. Har frågat också om det luktar rökt i skolan och de sa att det gör det inte. De har inte heller hört att ngt har skjutit. Så om du inte tror på det jag berättar då är det din ensak inte min.
Citera
2022-03-21, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HasseAro69
Precis pratat med elev på skola som var i aulan, 2 personer börjat bråka (1 muslim och en hbtq person) strax därefter började folk skrika för sina liv och springa därifrån, kort därefter var polis på plats. Personen i fråga var väldigt skakad och kan därmed förutsätta att det är något grafiskt som skett.

Hur fick du kontakt med eleven?
Citera
Medlem
BoulevardAlrunas avatar
Malmö latin har mest Mena elever, fast det är inte lika illa som på Pauli som ligger ett stenkast därifrån.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Tackar. Några kommenterade att skolan kommer vara stängd i tre veckor och att läkare var på plats.

Det pågår dödligt våld i deras skola och innan ens polisen kommit dit så tror du alltså att skolstyrelsen sätter sig i ett möte kl 18 och bestämmer att skolan ska vara stängd i 3 veckor? Innan de ens har en aning om vad som pågår.

Det är givetvis deras sista prioritering just nu.
Citera
2022-03-21, 18:52
Medlem
Kersers avatar
Sluta sprida en massa skit.

Två förda till sjukhus med knivskador. GM gripen. Håll käften nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in