2022-03-21, 18:36
Avslutad
Ni som undrar vad elever gör på en skola så sent:

Esteter, iaf på den skolan där jag gick, brukar ofta börja senare på dagen för att istället sluta runt 17-18 för att kunna repetera bland annat musikaler, dansnummer eller liknande relativt ostört. Ingenting konstigt egentligen.

Stackars elever. Hoppas verkligen inte detta är något terrorliknande. En person söks av polis är det senaste jag hört
Citera
Avslutad
Ungefär 10 poliser ur insatsstyrkan utanför och väntar.
Citera
Medlem
sexycervezas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrottNeger
det rör sig om ett klassiskt homosexdrama

Utveckla gärna vad detta innebär.
Citera
Medlem
Latrinskolan är en av skolorna i Malmö som haft problem med antisemitism.
Citera
2022-03-21, 18:37
Medlem
Om detta är en skolattack så är det till hundra procent en vit incels dåd ska ni se.
Citera
Medlem
Marimus avatar
Om det är en skjutning är det intressant. Jag lyssnade av en händelse på Mordpoddens avsnitt om Sveriges hittills enda skolskjutning i Kungälv. Det diskuterades just då om det var så att vi någon gång skulle uppleva en sådan händelse i Sverige igen.
Citera
Medlem
Kungsgardens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
När tror ni polisen kommer gå ut med information?

När de anhöriga har underrättats.
Citera
2022-03-21, 18:38
Medlem
Sp1dermans avatar
Första skolskjutningen i Malmö?, någon som har info om skadeläge?, ska tydligen vara flera skadade
Citera
2022-03-21, 18:38
Medlem
Två skadade, en gripen.
Knivdåd enligt TV 4 play
Citera
2022-03-21, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MENTgu
Nä, jag menar att DU ljuger, alternativt är felinformerad, men DEFINITIVT tänker ologiskt.
Poliser drar inte skjutvapen mot en kille som "slår" på någon..

Jag kan garanterar att jag ljuger inte. Vad vinner jag med det?. Jag har kontakt med 4 elever som är i skolan och de kommer att vittna om det som hände. De får inte säga vad som händer där nu men de berättade att de såg en aggressiv kille slå 2 tjejer och att det luktar inte rök i skolan. Killarna är just nu i ett klassrum och de vet inte hur länge de ska vara kvar eller när de får åka hem.
Du kommer sen att läsa i tidningen om det och kommer att ångra att du kallade mig för lögnare.
Citera
2022-03-21, 18:40
Medlem
Sammanfattning

CONFIRMED: skolskjutning på malmölatin, drottninggatan malmö, antagningsprovsdagen, ensam gärningsman ska med pistol ha skjutit folk på skolan i första byggnaden, polis snabbt på plats och ska ha utrymt skolan, flera skadade, en person gripen, polis har kontroll på situationen

på plats: polis, ambulans, akutläkare, pikten, media,

Källa: televisera livestream tiktok som intervjua elev på skolan, polisen, aftonbladet
Senast redigerad av pullarn69 2022-03-21 kl. 18:44.
Citera
2022-03-21, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Skatan
Två döda som det ryktas om nu, kan ju då vara dom här tjejerna.

Ja, det låter rimligt, sedan är de förhoppningsvis inte avlidna utan kan klara sig. Gissningsvis är gärningsmannen före detta pojkvän till ett av offren, utöver det är sannolikt en kompis till offret eller en lärare.

Tragiskt, men kommer förhoppningsvis inte visa vara en enorm mängd offer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in