2022-03-21, 18:40
Medlem
Man ska nog inte dra för stora växlar här. Allting talar för att det bara är en romans som har utvecklats till svartsjuka och de ungdomliga impulserna ej har kunnat hejdats och gått överstyr.
Citera
2022-03-21, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BiskopBilling
Såg ut som den med AK och grejor. (Har bara sett den en gång)
Polisen har ej AK som primärt förstärkningsvapen de har dels pistol samt ett annat förstärkningsvapen.
Ak till visst till prickskytte .
Citera
2022-03-21, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pullarn69
Sammanfattning

CONFIRMED: skolskjutning på malmölatin, drottninggatan malmö, antagningsprovsdagen, ensam gärningsman ska med pistol ha skjutit folk på skolan i första byggnaden, polis snabbt på plats och ska ha utrymt skolan, flera skadade, en person gripen, polis har kontroll på situationen

på plats: polis, ambulans, akutläkare, pikten, media,

Källa: televisera livestream tiktok, polisen, aftonbladet

Inte confirmed, på något vis. Ytterst osannolikt att det är en skjutning.
Citera
2022-03-21, 18:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ninoskar85
Jag kan garanterar att jag ljuger inte. Vad vinner jag med det?. Jag har kontakt med 4 elever som är i skolan och de kommer att vittna om det som hände. De får inte säga vad som händer där nu men de berättade att de såg en aggressiv kille slå 2 tjejer och att det luktar inte rök i skolan. Killarna är just nu i ett klassrum och de vet inte hur länge de ska vara kvar eller när de får åka hem.
Du kommer sen att läsa i tidningen om det och kommer att ångra att du kallade mig för lögnare.
Tråden handlar om flera skadade på en skola, att en kille slåss är inte anledningen till att flera är skadade och polis drar vapen. Att någon slåss kan ha hänt, men det är inte anledningen till räddningspådraget. Det är ett grövre brott som skett..
Citera
2022-03-21, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Latrinskolan är en av skolorna i Malmö som haft problem med antisemitism.

Har du någon källa som bekräftar detta? Malmö som helhet har givetvis problem med antisemitism, men mig veterligen så hemsöks inte Malmö latinskola av detta spöke särskilt mycket.
Citera
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lovedrug
Herregud ett barn har fått sitt huvud avhugget

Enligt vem?! Då är det ju garanterat osvenskt så att säga.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsfel
Skola halv sex? Låter skumt.

Pga temadag
Citera
Medlem
Citat:
Har du en källa på det?
Citera
Moderator
Humbugs avatar
Helt overifierade uppgifter, men 2 döda i en yxattack fick jag till mig. Uppgiften är i andrahand och ska komma från en akutsjukvårdare. Helt overifierade uppgifter, alltså, men präntar ned för dokumentationens skull.
Citera
2022-03-21, 18:44
Medlem
Jagersros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PalmeKiller
Latinskola? Vad är det för skola?

Muhammadaner som vill straffa otrogna?
Malmö latinskola är en latinskola och gymnasieskola i Malmö med sitt ursprung i en kyrkskola som startade 1406 vid S:t Petri kyrka. Skolan bar mellan 1928 och 1959 namnet Högre allmänna läroverket för gossar i Malmö.
Citera
Medlem
swebarbs avatar
Citat:

källa?
Citera
Avslutad
Till den som skrev att det bara går svenskar på Latinskolan, märks att du inte är ifrån Malmö.

Latinskolan är en utav de mest kulturberikade skolorna i Malmö tillsammans med tex Värnhemsskolan.
Senast redigerad av Vafalls09 2022-03-21 kl. 18:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in