2022-03-20, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blindpilot
Att du sitter i en fullt fungerande demokrati fri att vräka ur dig allt din trasiga hjärna orkar fabulera ihop för att sedan anse det en svaghet att avsky diktatorer och förlita sig på sjukvård är skrattretande och sorgligt.

"Demokratin" i väst är en bluff. Det politiska systemet är en plutokrati och politikerna är marionetter åt ägarna av systemet.
Citera
2022-03-20, 22:03
Medlem
Citat:
Att du sitter i en fullt fungerande demokrati fri att vräka ur dig allt din trasiga hjärna orkar fabulera ihop för att sedan anse det en svaghet att avsky diktatorer och förlita sig på sjukvård är skrattretande och sorgligt.

Du är hjärntvättad att hata ryssen.

Du blev väl inte lika upprörd när Bush invaderade Irak va? Känns Irak stabilt nu tycker du? Eller var det faktiskt bättre förr? Eller Nord Irland? Upprörd över det?

Vad jag anser som en svaghet är pöbelns oförmåga att nyansera och analysera. Bara helt enkelspårigt gå på hat och rädsla.

Människans allra sämsta egenskap. Den yttrar sig hos somliga väldigt mycket i kris. Och det är en svaghet.
När känslorna tar över mot rationellt tänkande.

Du förstår nog inte mängden propaganda som dagligen formar våra åsikter. Du tror att du tänker fritt och på egen hand.
Men tyvärr.
Citera
2022-03-20, 22:28
Medlem
Citat:

Demokrati betyder att man har en upplyst och medveten befolkning som kan fatta sina beslut på saklig grund!
Med en 100% statsstyrd media, avsaknad av författningsdomstol såväl som tjänstemannaansvar får du nog ägna sista tiden av ditt sorgliga liv åt att försöka hitta något som möjligen av misstag skulle ses som ”demokratiskt” i detta ”land”.....

Ni troll kommer få exakt vad ni förtjänar, varken mer eller mindre, därvidlag råder iaf rättvisa. Tro för all del inget annat!
Citera
2022-03-20, 22:53
Medlem
Tryggve.Alibabas avatar
Det enda du har rätt i, är den här hetsen som många svenskar känner över att, över en natt eller iaf snabbt, gå med i nato. Det vore ett förhastat beslut i dagsläget eller morgonläget. Krim har ryssland redan tagit och är tyvärr ryskt numera. Är både Luhansk och Donetskt ryska? I så fall, varför kräver ryssland ännu mer?

Ryssland borde sluta vara så paranoida, och erkänna Ukrainas rätt till självständighet och suveränitet. Sovjet-tiden är slut och kommer ej återuppstå.

Jag skulle försvara Sverige, i den mån försvarsmakten tror jag kan vara till nytta någonstans, fortfarande. Vore överjävligt att behöva fly till annat land och börja slå rot där. Då kan jag nästan lika gärna dö i självförsvar. Så som många Ukrainska män tänker idag.
Citera
2022-03-20, 23:04
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaisersmamma
Du är hjärntvättad att hata ryssen.

Du blev väl inte lika upprörd när Bush invaderade Irak va? Känns Irak stabilt nu tycker du? Eller var det faktiskt bättre förr? Eller Nord Irland? Upprörd över det?

Vad jag anser som en svaghet är pöbelns oförmåga att nyansera och analysera. Bara helt enkelspårigt gå på hat och rädsla.

Människans allra sämsta egenskap. Den yttrar sig hos somliga väldigt mycket i kris. Och det är en svaghet.
När känslorna tar över mot rationellt tänkande.

Du förstår nog inte mängden propaganda som dagligen formar våra åsikter. Du tror att du tänker fritt och på egen hand.
Men tyvärr.

Putin är säkert besviken över Natos expansion men han har ju varit tydlig med att anledningen till kriget främst är två andra orsaker. Om Putin inte tycker att Natos expansion där Ukraina inte ens var nära att gå med är värd att invadera Ukraina för, varför ska vi i väst bekymra oss om det? Eller tror du att Putin ljuger om varför han invaderar Ukraina, och i så fall varför?
Citera
2022-03-20, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper
Putin är säkert besviken över Natos expansion men han har ju varit tydlig med att anledningen till kriget främst är två andra orsaker. Om Putin inte tycker att Natos expansion där Ukraina inte ens var nära att gå med är värd att invadera Ukraina för, varför ska vi i väst bekymra oss om det? Eller tror du att Putin ljuger om varför han invaderar Ukraina, och i så fall varför?

Det är en del i en större plan. Allt för att krascha vårat samhälle och ekonomi för att vi sedan ska bli räddade av FN som en världsregering. Bara att läsa boken Covid-19: The Great Reset så får du ju svaret på allt
Citera
2022-03-20, 23:33
Medlem
Citat:
Det är sant. Men hans yttrandefrihet står inte i motsatsförhållande till det han skrev så du är bara intellektuellt ohederlig och gör dig själv bara till åtlöje. Du är en riktigt känslomässigt hjärndöd svensk idiot.
Citera
2022-03-20, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 123....
Va fan har Ryssland med Ukranias eventuella medlemskap i Nato att göra?
Ditt sätt att skriva gör dig uppenbart till ett Rysstroll ...
Här har vi någon så pass känslomässigt aktiverad att den kognitiva förmågan försvinner.😅 svenskarna är så fucked som folk
Citera
2022-03-20, 23:39
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaisersmamma
Det är en del i en större plan. Allt för att krascha vårat samhälle och ekonomi för att vi sedan ska bli räddade av FN som en världsregering. Bara att läsa boken Covid-19: The Great Reset så får du ju svaret på allt

Men herrejävlar. Kan du inte bara använda vanliga argument för att backa upp dina åsikter? Nu måste jag läsa en bok om covid 19 som svar på frågan jag ställde. Inget vettig männsika köper ert trams. Jag skriver ert eftersom svar hela tiden uteblir när jag ställer frågor och det går som en röd tråd bland de som tycker att Ryssland framställs felaktigt. Frågan var alltså om det är Natos expansion som retat upp Putin som du verkar påskina, varför anger inte Putin själv att det är orsaken till kriget? Ditt svar var bedrövligt dåligt.
Citera
2022-03-20, 23:45
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Systemkritik
Här har vi någon så pass känslomässigt aktiverad att den kognitiva förmågan försvinner.😅 svenskarna är så fucked som folk

Och vad är då din ursäkt till att du inte har nåt svar på det han skrev?
Citera
2022-03-21, 01:41
Medlem
KreugerGulds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper
Men herrejävlar. Kan du inte bara använda vanliga argument för att backa upp dina åsikter? Nu måste jag läsa en bok om covid 19 som svar på frågan jag ställde. Inget vettig männsika köper ert trams. Jag skriver ert eftersom svar hela tiden uteblir när jag ställer frågor och det går som en röd tråd bland de som tycker att Ryssland framställs felaktigt. Frågan var alltså om det är Natos expansion som retat upp Putin som du verkar påskina, varför anger inte Putin själv att det är orsaken till kriget? Ditt svar var bedrövligt dåligt.
Natos expansion är bara 1 av flera anledningar vad jag har har läst!/ hört översättas.
I ett tal som översattes vid nyår vill jag minas tog han upp att Ukraina var en röd linje som Nato inte får passera då han fruktade att de kunde placera ut en ny typ av vapen som hade en hastighet och räckvidd för att nå Moskva utan att deras försvars system hade möjlighet till att skydda dem.
Har inte länk till detta då det är flera månader sedan jag läste om det.
Separatisterna i östra Ukraina är endast argument för hävda sin rätt till militär operation.
Ett annat argument är att revolten 2014 som iscensattes av CIA, då Rysslands inflytande försvann från Ukraina. Jag är dock osäker på om han tagit upp de sprängda labben tidigare eller om det är något nytt som har uppdagats! Stämmer detta är det ett allvarligt brott mot mänskligheten, och rättfärdigar ett angrepp anser jag. Skall bli intressant o se vad det finns för bevis som tas fram.
Så svaret på din fråga är många och har sedan ett decennium varnats för vad jag vet.
Citera
2022-03-21, 02:25
Medlem
KABUNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abracadabra1619
Det finnes ingen annan ledare i Ryssland än Putin, så varför skulle han vara ointressant?
De andra gör som han säger.

Och även om Putin skulle bli avpolletterad så ersätts han av en "annan Putin". Det kommer inte att bli nån Gay-parad i ryska regeringen som man hoppas på i väst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in