2022-03-21, 17:10
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Ryssarna visar med drönarbilder hur det här "köpcentret" och "gymmet" som bombades i Kiev i natt var ammunitionsdepå och artilleriavfyrningsplats:

https://twitter.com/RWApodcast/status/1505932384570646528

Det är lite det här jag menar när jag säger att ryssarna inte attackerar civila medvetet. Alla de här Expressenartiklarna ni får er information från - de berättar bara om sjukhuset eller skolan eller köpcentret. De berättar inte om vad den ukrainska armén använde lokalerna till.

Ukraina får väl använda sina byggnader till vad dom vill? Ryssland kan ge fan i att bomba och åka hem istället.
Citera
2022-03-21, 17:11
Medlem
Sgt.Blands avatar
Drönarfilm som visar slakt på ryska trupper.

https://twitter.com/Tibtinabulum/status/1505931869598195714
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
Hur kan man förbjuda en konkurs är pengarna slut så är dom?

Man får inte driva in skulderna. Borde ändå bli svårt att driva verksamheten vidare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Fast nu handlar det inte om man kan vinna eller ej. Utan frågan handlar snarare när Ukraina ska dra i spaken och sluta kriget. Är det bättre att 10 tusen civila dör eller 100 tusen? Att halva landet blir sönder sprängt eller en liten del - som man enkelt kan bygga upp?

Väger man för och nackdelar så ser jag inte mycket värde i att försvara sig för utfallet kommer bli lika.

Hahah det där är en sån bitch logik att jag inte ens vet vad jag ska säga. Hade du sagt samma om Sverige vad invaderat ? Så männen som hade valt att stanna och slåss för Sverige är dom med dålig moral? Medans du som sitter i källaren o skriver på flashback är hjälten gtfo
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Fast nu handlar det inte om man kan vinna eller ej. Utan frågan handlar snarare när Ukraina ska dra i spaken och sluta kriget. Är det bättre att 10 tusen civila dör eller 100 tusen? Att halva landet blir sönder sprängt eller en liten del - som man enkelt kan bygga upp?

Väger man för och nackdelar så ser jag inte mycket värde i att försvara sig för utfallet kommer bli lika.
Varför är man OK med att Ryssland ska döda 100.000 civila? Är problemet inte Ryssland då, inte Ukraina? Slutar Ryssland bomba sönder Ukraina så kommer inte 100.000 civila dö, initiativet ligger hos Ryssland som är den aggressiva parten, inte Ukraina som försvarar sig. Att bli slavstat åt Ryssland vill inte medborgarna i Ukraina. Bara att se hur medborgarna i Ryssland nu behandlas av deras egna ledare, så förstår man att vill man leva i någon form av frihet behöver man slåss.
Citera
2022-03-21, 17:12
Medlem
GoranPongs avatar
Citat:
Ryssarna visar med drönarbilder hur det här "köpcentret" och "gymmet" som bombades i Kiev i natt var ammunitionsdepå och artilleriavfyrningsplats:

https://twitter.com/RWApodcast/status/1505932384570646528

Det är lite det här jag menar när jag säger att ryssarna inte attackerar civila medvetet. Alla de här Expressenartiklarna ni får er information från - de berättar bara om sjukhuset eller skolan eller köpcentret. De berättar inte om vad den ukrainska armén använde lokalerna till.
Nä det vågar dom inte rapportera om här för då kan ju folk få för sig att Ryssarna inte är så onda trotts allt. Medias uppgift är att ge en så hemsk bild av Ryssland som möjligt just nu för att spä på hatet. Tror aldrig att jag sett så mycket propaganda som nu.
Citera
2022-03-21, 17:13
Medlem
Trump ger sin syn på Putin och kärnvapen 💥

https://twitter.com/i/status/1505938565674508294
Citera
2022-03-21, 17:13
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Jaja, är man ryss behövs det ingen större krav för att lemlästa barn.

Räcker väl att en soldat hälsat på ett dagis för fem år sen, lika bra bomba skiten.
Ryssarna ser till att vara bra underrättade innan de slår till mot såna lokaler. För mig är det nästan lite fascinerande att se hur noga Ryssland är med att motivera sina aktioner utifrån olika lagar och konventioner, när de ju precis som alla andra sett hur USA, Israel och andra skurkstater skitit i allt sånt hur länge som helst. Ryssland visar att man inte måste bli som den man bekämpar, vilket är imponerande, och lärorikt.
Senast redigerad av baggebo1 2022-03-21 kl. 17:17.
Citera
2022-03-21, 17:16
Medlem
Citat:
Ryssarna ser till att vara bra underrättade innan de slår till mot såna lokaler. För mig är det nästanb lite bfascinerande att se hur noga Ryssland är med att motivera sina aktioner utifrån olika lagar och konventioner, när de ju precis som alla andra sett hur USA, Israel och andra skurkstater skitit i allt sånt hur länge som helst. Ryssland visar att man inte måste bli som den man bekämpar, vilket är imponerande, och lärorikt.

Ja, de lyckas bomba civila mål med stor precision..
Citera
2022-03-21, 17:16
Medlem
sinistrals avatar
Citat:
Ryssarna ser till att vara bra underrättade innan de slår till mot såna lokaler. För mig är det nästanb lite bfascinerande att se hur noga Ryssland är med att motivera sina aktioner utifrån olika lagar och konventioner, när de ju precis som alla andra sett hur USA, Israel och andra skurkstater skitit i allt sånt hur länge som helst. Ryssland visar att man inte måste bli som den man bekämpar, vilket är imponerande, och lärorikt.
Vilka lagar och konventioner gav de rätt att invadera ukraina?
Citera
2022-03-21, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoranPong
Nä det vågar dom inte rapportera om här för då kan ju folk få för sig att Ryssarna inte är så onda trotts allt. Medias uppgift är att ge en så hemsk bild av Ryssland som möjligt just nu för att spä på hatet. Tror aldrig att jag sett så mycket propaganda som nu.

Ryssland var *onda * för dom invadera. Ryssland har definitivt attackerat civila mål , grejen är att myck3y handlar ju om enskilda officerare som tar beslut vart och hur försiktiga dom ska vara med artilleri beskjutning tex
Citera
2022-03-21, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoranPong

Vad i den s.k. propagandan anser du är felaktigt? Förmedlar statligt styrd Ryssmedia en bättre bild av läget menar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in