2022-03-21, 16:50
Medlem
moment42s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Jag trodde inte att Zelensky skulle vara tillräckligt egoistisk för att offra sitt folk för att behålla makten. Men jag hade fel.
Det är inte Zelensky som offrar folket,det är folket som offrar sig själv för rätten till en fri tanke
Citera
2022-03-21, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frimans
Utan att förstå det så belyser du ett grundproblem i relationen mellan USA/EU och resten av världen.
dvs att det finns OLIKA tankemönster och slutar viljan att försöka förstå och respektera,, ja då är det nära att ta upp en pinne och slåss istället. (vilket USA har visat så många gånger)

Om du nu ska försöka hålla dig till topic och skippa whatsboutism så har du ju ett utmärkt exempel i Ryssland där Putin går emot folkrätt såväl som bryter ryska avtal och invarderar Ukraina.
Istället för att verka inom det avtal som slöts.

Budapest avtalet. Läs det , så slipper du framstå som okunnig såväl som propaganda mätt foliehatt
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Ryska krigsfångar sätts i arbete. Får ta hand om sina kamraters döda kroppar. De ser ändå ganska pigga och alerta ut och säkert extremt lättade att de lever. https://twitter.com/Tibtinabulum/status/1505930666688581633?s=20&t=gP4qaSlF0xA0dgHe81JwnQ

De får väl mat nu och får sova i någon barack. Förut satt de hungriga och frös i sina pansarbilar, inte lätt att sova då. Nu har de fått ringa familjen också, de blev ju fråntagna sina mobiltelefoner.
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Jag trodde inte att Zelensky skulle vara tillräckligt egoistisk för att offra sitt folk för att behålla makten. Men jag hade fel.

Felet med din tanke var att Ukrainare inte ville låta sig bli naZifierade av Vladolf Putler. De föredrar en demokrati istället för en naZistisk kleptokrati.

Men förstår att alla som påstår annat får 500 euro i månaden av FSB för att desinformatera. Putler kan sin Goebbels taktik.
Citera
2022-03-21, 16:53
Medlem
moment42s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
US Threatens To Arrest International Court Judges Who Probe War Crimes
https://www.ndtv.com/world-news/us-threatens-to-arrest-icc-international-criminal-court-judges-who-probe-war-crimes-1914794

Ryssarna kommer skratta om någon försöker peta på dem.
Tack för ett snabbt svar....tyvärr hade ditt svar inget som helst att göra med ditt påstående.Gott försök dock ja
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Kan du definiera krig för oss? Om jag förstår dig rätt så var inte Nazitysklands invasion av Sov unionen något krig.
När någon förklarat ett land krig.
Citera
Medlem
Citat:

Ja det är verkligen märkligt att han vill försvara sitt land mot en invasion av Rysslands orcher.
Citera
2022-03-21, 16:54
Medlem
sinistrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stolerik
Men för oss vanliga människor är det ingen skillnad vem som sitter vid grytorna Putin eller magdalena, för oss vanliga fortsätter livet som vanligt oavsett ledare. Varför ska vi riskera livet
Om du inte kan förstå skillnaden mellan att leva som en "Svensson" i Sverige och att leva som en "Svensson i Ryssland så har du uppenbart större problem än politik att oroa dig för.
Citera
2022-03-21, 16:55
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle70
Jobbigt att missat senaste årens börsuppgång??
Själv skulle jag kunna äta mig mätt i 10 år
Minst

Du förutsätter att det finns mat att köpa.
Och att om det finns, att säljaren tar aktier, scam coins, el. cash som betalning.

Samtidiga potentiella bortfallet av både Ukrainas och Rysslands
matproduktion pga. av kriget, bådar ej gott.
Citera
2022-03-21, 16:55
Medlem
moment42s avatar
Citat:
US Threatens To Arrest International Court Judges Who Probe War Crimes
https://www.ndtv.com/world-news/us-threatens-to-arrest-icc-international-criminal-court-judges-who-probe-war-crimes-1914794

Ryssarna kommer skratta om någon försöker peta på dem.
Du har uppenbarligen missat hur domare,stater och federala myndigheter fungerar på större skala.Det du påstod var från poängen att hela USA hade deklarerat det du hävdade.Så,jag frågar åter....när gjorde vi det på federal nivå?
Citera
2022-03-21, 16:56
Medlem
Citat:
Du missar något viktigt. Något jag tror att man helt missade (politikerna),
innan man satte in sanktionerna.

Ryssland är en real-ekonomi, väst är en godwill ekonomi.
Börsen är en fantasi. Stänger du alla västs börser i morgon så förändrar det inte verkligheten.

Man kan inte äta Teslaaktier.
Ryssland har en ekonomi, den är något mindre än Costa Ricas. Ryssarna får nu hålla tillgodo med att knapra aluminium till sin borscht.
Citera
2022-03-21, 16:56
Medlem
baggebo1s avatar
Ryssarna visar med drönarbilder hur det här "köpcentret" och "gymmet" som bombades i Kiev i natt var ammunitionsdepå och artilleriavfyrningsplats:

https://twitter.com/RWApodcast/status/1505932384570646528

Det är lite det här jag menar när jag säger att ryssarna inte attackerar civila medvetet. Alla de här Expressenartiklarna ni får er information från - de berättar bara om sjukhuset eller skolan eller köpcentret. De berättar inte om vad den ukrainska armén använde lokalerna till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in