Citat:
Ursprungligen postat av
Konung-Helsingborg
Tack, kollade lite snabbt nu och ser att du är pro agenda 30 vilket är fantastiskt för det är jag med. Är gift med en irakiska och har många fina barn. Rysk desinformation behöver bekämpas och det gör vi enat i kampen mot blöjnasseideologier. Pruttins Ryssland är nu på dekis och Ukraina vann kriget det vet vi snart är de över!
Fast du känns som ett förvirrat rysstroll med syfte att desinformera debatten. Kan du bli seriös för ett ögonblick vad pratar du ens om? Gillar du inte sveriges utveckling så kan du åka hem till Puttlers Pruttinland om det inte passar? Hejdå ingen kommer sakna dig.
Ja bra poäng det är viktigt att föra fram sanningen bland all rysk desinformation och ryska trollfabriksanställda betalda av Pruttin Putler!
Om man nu tror på demokrati och frihet så ska man dock absolut granska båda sidor.
Ukraina är ett korrupt land, vilket länder märkligt nog tenderar till vara ju närmare man ligger Ryssland..
Tar vi bombningarna så tror jag ryssarna faktiskt har bombat teatrar, skolor, sjukhus mm.
Dock tror jag Ukraina många gånger har överdrivet förlusterna av just civila.
Miltära förluster vill man ju helst hålla nere som Ryssland.
Det betyder inte att Ukrainarna skulle vara värre än ryssarna men det är självklart att de kör med tjuvnyp när möjligheten ges.
Kan man klandra dom för det?
Nja men man riskerar att framstå som mindre trovärdiga när uppgifter inte stämmer helt.
Det är en balansgång som är svår att hålla när man vill hålla uppe moralen och väcka västs intresse.
Väst behöver se död och förödelse för att anstränga sig.