2022-03-20, 22:37
Medlem
Varje gång jag ser på ukrainsk TV så blir jag överraskad över deras militära talespersoner. Dom är så enkelt klädda, inget skryt med kostymer eller slipsar utan tagna direkt från gatan. Och en väldigt saklig jargong utan skryt.

Man skönmålar inte läget men menar ändå på att Ukraina vinner. Den senaste talesmannen jag såg stod i svart T-shirt och hade tatueringar på vänstra bicepsen.

Jag gillar denna stilen, jämför med dom ryska nazist-bögarna som ser hemska ut.

Förfärligt så onödigt krig, två länder som behöver utvecklas och så begår Ryssland ett brott mot mänskligheten.
Citera
2022-03-20, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sneebeen
Kolla videon och bilda dig en uppfattning om läget det ser inte så muntert ut.

https://www.youtube.com/watch?v=o_8PIPsgZlw
Nej det är inte så kul för de boende men bra för Ukrainska soldaterna och övriga Ukraina.
Nytto effekten är ytterst liten, chansen man slår ut trupper som sitter i någon källare eller dylikt utspritt runt om i staden är väldigt liten om inte vet exakt vilken byggad de befinner sig i.

Ammunition slösas på byggnader istället för mot direkt eld mot framrykande ukrainska trupper som exempel.
Speciellt om ryssarna har problem med logistiken.

Det är ett väldigt syniskt sätt att se det på men det är den faktiska verkligheten.
Citera
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Flrbannade ukraunare i okuperat område:

https://twitter.com/kirilenkoap/status/1505562027120631812?t=oNKLuzYNhW9ySKSA_KdOhw&s=19

Ryzzar skjuter vanirngsskott men dom bryr sig inte.
Är det något som jag har fått upp ögonen för under detta krig så är det hur modiga Ukrainska medborgare är.

Vi svenskar är inte riktigt på samma nivå, på gott och ont!
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PackMan123
Jag tror inte de vill hålla landet.

De vill krossa Ukraina militärt, ekonomiskt och politiskt. Ukraina i ett sådant tillstånd kommer inte ha något val än att acceptera alla Rysslands krav.

Nestor Dick Harrysson var inne på samma spår i veckans P1 historia.
Citera
Medlem
Kedoslavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Varje gång jag ser på ukrainsk TV så blir jag överraskad över deras militära talespersoner. Dom är så enkelt klädda, inget skryt med kostymer eller slipsar utan tagna direkt från gatan. Och en väldigt saklig jargong utan skryt.

Man skönmålar inte läget men menar ändå på att Ukraina vinner. Den senaste talesmannen jag såg stod i svart T-shirt och hade tatueringar på vänstra bicepsen.

Jag gillar denna stilen, jämför med dom ryska nazist-bögarna som ser hemska ut.

Förfärligt så onödigt krig, två länder som behöver utvecklas och så begår Ryssland ett brott mot mänskligheten.

Dom begår bara inte brott mot mänskligheten! Dom begår ett folkmord mot den Ukrainska befolkningen!
Citera
2022-03-20, 22:39
Medlem
MrEGreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vividcarrot
Översätt Cauldron direkt till svenska, där det inte resulterar i Kittel. GO.

Inringning, som substantiv, är den svenska militära termen. Det tyska begreppet Kessel, som i Kesselschlacht har ibland översatt med gryta, men mig veterligen egentligen bara populärt och informellt. Kittel däremot. Näe.

Du är mycket arrogant för att vara så obildad som du är. Tillbaka till komvux med dig.
Citera
2022-03-20, 22:41
Medlem
jhww82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hitler.was.a.vegan
Hear Hear
..

Har du nåt mellan tummen och pekfingret datum över detta?

Kan du även vara lite mer specifik vem som skall styra över världens största naturtillgångar

Mest nyfiken. Skall det vara TV clownen?

Haha du är ju korkad på riktig. Tror du att det är ett stort vakuum bakom Putin? Finns säkert många ryssar som, i motsats till Putin, INTE vill göda sin egen skattkista utan istället återinvestera det i HELA Ryssland och inte enbart i västra Ryssland.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vividcarrot
Okej, så det är ju uppenbart att du inte ens förstår vilken strategi ryssen använder. Och det är dessa idioter man ska diskutera med som uppenbarligen inte ens förstår grundläggande strategi som ryssen använder sig av. Sedan undrar de varför de inte övertagit hela Ukraina.

Ni är patetiska.

Här har du varför det tar tid och varför ryssen inte tagit mer mark:

https://en.wikipedia.org/wiki/Pocket_(military)

Moroten, MrEGrey och 1-2 andra här har mer kunskap om ryska förband, och krig i större format, en på pluton nivå. Så han vet vad han pratar om, gör du?
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Ni fortsätter att skriva att Ukrainas "frihet" försvinner om Ryssland vinner. Vad exakt kommer att förändras? Ukraina har alltid varit en korrupt slavisk skurkstat. Vad kommer att bli annorlunda? Lägg därtill att ukrainare och ryssar är samma folk med ett nästintill identiskt språk.

Det är upp till ukrainarna att bedöma det, och det spelar ingen roll att du tycker det är en korrupt slavisk skurkstat.

Vad du implicerar är att det är ok att invadera och döda ett lands befolkning bara för att man tycker de är korrupta. Det är inte ett bra sätt att tänka på.

Ukrainare och ryssar är inte heller samma folk med ett nästan identiskt språk, oavsett hur ofta sådana lögner framförs.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kedoslav
Ryssarna kapar en humanitär last I Ukraina för att kunna ge mat till sina egna trupper! Putlers soldater är i samma klass som Adolf hitlers SS

https://liveuamap.com/en/2022/20-march-head-of-kharkiv-administration-russian-troops-likely
Puttler-Ryssland är en fascistisk skurkstat, så det överraskar väl inte. Dessutom visar det med all tydlighet hur illa det är ställt med en ryska logistiken. Lite som slaget om korvsoppan i Vinterkriget http://www.krigsforum.se/forum/viewtopic.php?t=8574
Citera
2022-03-20, 22:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jhww82
Haha du är ju korkad på riktig. Tror du att det är ett stort vakuum bakom Putin? Finns säkert många ryssar som, i motsats till Putin, INTE vill göda sin egen skattkista utan istället återinvestera det i HELA Ryssland och inte enbart i västra Ryssland.

Du är så arg.. Skulle inte vilja möta dig i en mörk gränd.

Jo du har säkert rätt. Dom vänsterliberala politikerna kommer ta över innan älgjakten börjar.
Senast redigerad av Hitler.was.a.vegan 2022-03-20 kl. 22:45.
Citera
2022-03-20, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PackMan123
Ditt iq-befriade amöba

Tydligen har de ju haft framgångar och har framgångar även om de inte drar fram som en virvelvind.

Men i västmedia så pratar sk ”experterna” endast om hur illa allting är med Rysslands armé, att de totalt misslyckats och att ukrainarnas helt kört över dem.

Så har de en tendens att lägga in egna åsikter om vad de tycker om Putin och Ryssland som land.
Det är ju inte objektivt. En experter ska inte lägga in egna privata åsikter.

Vilka har haft framgångar?
Var har du läst om framgångar?

Vad är egna åsikter i västmedia och vad är fakta enligt din åsikt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in