Citat:
Anledningen till att jag tror att Rob Skiba var en lögnare är att han kom med felaktiga påståenden om fotografi och perspektiv som en filmskapare inte skulle komma med, men han lyckades lura fansen.Därför att på en teoretiskt platt jord så försvinner mycket av den fysik som du tror är sann. Det finns andra förklaringar än kurvor och böjd rumtid till de fenomen vi ser omkring oss. Det förstår du, såklart.
Är jorden platt, så är din verklighetsuppfattning baserad på en lögn. Så enkelt är det. Att du inte i din vildaste fantasi kan tänka i sådana banor är för mig ganska ointressant.
I en platt verklighet, så böjs uppenbarligen ljuset så att det träffar molnens undersida, och detta sker utan någon kurva. Förklaringen ligger rimligtvis i refraktion.
Vilken "verklig observation" är det du använder dig utav när du säger att refraktion inte kan vara orsaken på en teoretiskt platt jord?
Är jorden platt, så är din verklighetsuppfattning baserad på en lögn. Så enkelt är det. Att du inte i din vildaste fantasi kan tänka i sådana banor är för mig ganska ointressant.
I en platt verklighet, så böjs uppenbarligen ljuset så att det träffar molnens undersida, och detta sker utan någon kurva. Förklaringen ligger rimligtvis i refraktion.
Vilken "verklig observation" är det du använder dig utav när du säger att refraktion inte kan vara orsaken på en teoretiskt platt jord?
Jag accepterar att om jorden är platt, då måste vi uppfinna nya naturlagar. Men då räcker det inte att komma med Rob Skiba och en frenell-lins.
Först må ni svara på frågorna om avstånd och solens gång på södra halvklotet, och jag nämner det igen: Södra korset.
Det finns inga plattisar som svarar. Boldogg sa att man inte kan titta på himlen för att bevisa jordens form, och den nonsens som BritneySpears kom med bryr jag mig inte ens om att nämna. Jag har frågat både på norsk och svensk sida och när jag inte får svar får jag anta att anledningen är att det inte finns något svar, vettigt eller inte, och innan man kommer på en förklaring så blir det för absurt för mig att tro på något som inte har rötter i verkligheten utan istället på en plastlins.Du kan försöka. Det som nämns är ett obestridligt bevis på att jorden är rund, om man inte kommer på något genialt. Du gör förmodligen som alla andra, bara försvinner.