2022-03-20, 18:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Vad jag kan minnas så har ingen av dem invaderat Ukraina på senaste tiden och är därför irrelevanta.
Allt som kan rubba propagandan är irrelevant, det är så propagandamaskiner fungerar.
Citera
Medlem
Ryssland klarar inte av svaga Ukraina.

Varför passar inte Nato på att ta över Ryssland nu när man sett hur dåliga ryssarna är?
Putta undan Putin och världen kan le igen.
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrEGrey
Och återigen svarar du inte på någon fråga som någon ställer till dig och som vanligt kommer du med länkar och utklipp som inte på något vis stöder det du påstått i tidigare inlägg. Ren jävla copypasta och försök att flytta på målstolparna. Du tillför verkligen ingenting i den här tråden annat än en väldig massa inlägg.

Visa mig nu var Kina uttalat att man står tillsamman med Ryssland, det var ju det du påstod att Kina gjort och sagt. Ett alternativ är förstås att du medger att du tog i lite och tar tillbaka ditt påstående.

Det har hänt att arbetet backat på ett påstående med förklaringen ’där skojade jag till det lite’. Kanske kommer den grejen igen.

Men troligtvis ignorerar han ditt inlägg, bara för att spamma med nya lögner.
Citera
2022-03-20, 18:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ivanhoe1881
Hur många % av rösterna fick sittande president i senaste val? Det om något visar väl hur enat landet är till skillnad från Ryssland. Enigheten i Ukraina lär dessutom inte direkt vara svagare efter Puttes agerande, tvärtom! Ingen vill ha med ryssregimen att göra.
Folk vill bara har fred, Ukrainare (minus ungdomar i Kiev som tror att EU är en dans på rosor) skiter i vem som sitter i Kiev, dom litar inte på någon. Däremot vet dom att Ryssland är deras vänner och ryssland är 100% på deras sidan med många vänner förutom väst.
Citera
2022-03-20, 18:15
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Ukraina har ju orsakat enorma förluster för Ryssarna och vunnit värdefull tid. Landet består än.., samtidigt är deras position nog inte så sockersöt heller. Städer i ruiner, över 10 miljoner på flykt, och det verkar accelerera..
Absolut — och så låter det på SVT:s uppgifter som Zelensky skulle vara beredd att skriva under en sorts kapitulation, med några mindre justeringar hit och dit. Vore det bra, om det mot förmodan skulle stämma? Det finns redan betydande inrikes motsättningar i Ukraina, som det är.

Fast om jag ska gissa tror jag att Zelensky drar sig ur igen, med hänvisning till Krim och Donbass, samt hotar med "världskrig".
Citera
2022-03-20, 18:15
Medlem
MrEGreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Med tanke på Ukrainas närhistoria och den blodiga kuppen 2014 så är det bra om folk förstår det här. Ukraina är inte ett enat land. Ryssland har väldigt mycket sympatisörer på ukrainsk mark och jag tror inte gemene man har förstått hur mycket sånt här som pågår i men ändå lite vid sidan av kriget. Jag försökte bara utbilda tråden lite. Såna som du (neonazistiska judedyrkare och folkförrädare) är obildbara så det kanske inte i första hand var dig jag vände mig till.

Krig är aldrig vackert och det kanske minst vackra är vad som händer vid en ockupation. Det är inte vackert när en motståndsrörelse bekämpas och det är inte vackert när den avrättar medlöpare heller. Ockupation verkar vara en shit-show för alla.

Det är dock intressant att det rapporteras om detta nu, eftersom det ju förts fram en hel del om att Ivan inte kommer klara av att hålla Ukraina eftersom det är stort och har för stor befolkning för att en motståndsrörelse skall kunna hållas nere med den trupp Ivan kan skapa ihop. Att det kommer så tidigt är kanske ett tecken på att det ligger något i det?

Det är kanske också nyttigt att det rapporteras på så vis att Putinmedlöpare i väst får en aning om vad som kanske väntar dem om Ivan kommer på besök i eller slår till mot våra länder. När det inte längre bara handlar om att vara lite sådär incel-tufft alternativ på nätet.
Citera
2022-03-20, 18:16
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RyssKiller
tror det faktiskt, ett 20 tal ukrainare har kapitulerat i kiev

⚠️Mass surrender of UA personal in the Kopylov - Kiev region , about ~ two dozen or more ⚠️

"According to those who surrendered, the command of the 14th motorized rifle brigade is demoralized and confused, the servicemen are leaving their positions."🤯 https://t.co/qpaS3GMiTX

bilder och film finns i länk. direkta källor från händelsen och inte eran nato propaganda

Det är viktigt att lyfta fram sådana väldiga framgångar, om det nu är sant.

I den här takten är det snart slut på ukrainarna.

*räknar*

20 på 25 dagar innebär 292 på ett år ungefär. Givet att det kanske finns 200 000 stridande ukrainare kommer de därför vara slut om bara...

680 år eller så.
Citera
2022-03-20, 18:16
Medlem
Adiaphorouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Det är bara trams. SVT borde kolla sina uppgifter bättre och sluta sprida tvivelaktiga uppgifter. Det skulle ju innebära en fullständig kapitulation. Inget stort mediahus nämner något om det.
Det är inte bara SVT, b la guardian också: https://www.google.com/amp/s/amp.theguardian.com/world/2022/mar/20/ukraine-russia-peace-deal-close-says-turkey-despite-western-scepticism
Citera
2022-03-20, 18:19
Medlem
Termos99s avatar
Protesterande tv-journalist: Ryssar ta ställning emot kriget

https://www.svt.se/nyheter/snabbkollen/protesterande-tv-journalist-ryssar-ta-stallning-emot-kriget
Citera
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dream.71
Vem är det som är paranoid över Ukraina? Möjligtsvis putin, men nej hans agenda är något annat

Svara gärna på hela inlägget då det är faktabaserat och inte känslomässigt dravel som ni kommer med.

Skippa och ta saker ur kontext - jag skrev att Putin och Ryssland oroat sig i många år över NATOS extremt snabba expansion och sökt garantier av USA men har mötts av ignorans eller odräglighet. Man har även varit öppna för diplomatiska samtal med USA utan framgång.

Finns på Youtube hur många intervjuer som helst där Putin är i USA (60 MINUTES, Megan Kelly, politiska forum med utfrågningar) etc där han tar upp USAs total ovilja att ens prata om viktiga frågor som kan äventyra säkerheten i världsläget.

Det är bekräftelse nog för en normal människa att förstå vart den sanna ondskan ligger.

Jag har inte sett någon amerikansk president förneka detta eller svara på frågor på rysk mark.
Citera
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Ukrainsk underrättelse: Rysk elit planerar att avsätta eller mörda Putin

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/utrikes/ukrainsk-underr%C3%A4ttelse-rysk-elit-planerar-att-avs%C3%A4tta-eller-m%C3%B6rda-putin/ar-AAVibIw?ocid=msedgntp

Högt uppsatta personer i den ryska eliten smider planer på att avsätta eller mörda Vladimir Putin i syfte att reparera Rysslands ekonomiska band till västvärden, uppger Ukrainas militära underrättelsetjänst HUR på Facebook.

”Förgiftning, plötslig sjukdom eller någon annan ’tillfällighet’ är inte uteslutet”, skriver de.

Nu händer det grejer. Putin är snart "försvunnen". Äntligen.

Har nog varit sen dag ett och de har plutten vetat om.
Roligt att Ukraina går ut med det sättet många bollar i huvudet på plutten.
Sen om Ukraina har fått den informationen är svårt att veta men varför inte.
Ryssen vill ha fred plutten vill kriga och de som planerar förhandla säker under bordet med Ukraina.
Citera
2022-03-20, 18:20
Bannlyst
Härligt att se vänner ställa upp för varandra

"De syriska legosoldaterna är redo att gå in i Ukraina.

Nu väntar de bara på grönt ljus från Vladimir Putin.

Vi ska visa dem något de aldrig tidigare sett, säger befälhavaren Nabil Abdallah."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/7dGKLW/syriska-legosoldater-redo-att-ga-in-i-ukraina-vantar-pa-putin
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in