2022-03-17, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Finns det värnpliktiga i USA? Visste du inte att den avskaffades efter Vietnamkriget?
Jag antog att värnpliktiga endast var en felskrivning och det avsågs soldater som det stod i dom artiklar som finns tidigare i tråden.
Citat:
Ursprungligen postat av enoent
Rapporterades på RIA när det var aktuellt. Du kan googla lite. Var en åklagare i Sankt Petersburg, bland annat. Kan tyvärr inte länka till originalet längre. Du får väl göra som resten av världen och ibland lita även på media som inte är Kremlansluten.
Jag har sett den om amerikanska soldater tidigare i tråden och hade hoppats på något ledtråd på vad jag skulle söka efter för finna en källa, det är en mediekälla jag eftersökte.
Citera
2022-03-17, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brigade
Nja med tanke på att man inte byggt bättre och fler på tjugo år tror jag man inte bygger 1200 på en vecka.

Ryssland är starkt men glöm inte att dom har överskattats något enormt på alla punkter. Framför allt här på Flashback

Ja och sen gäller det att få fatt på en del importdelar, till exempel el-delar från Tyskland - I´m so sorry Putin, but we can´t help you, blir nog svaret. Ock vi ska inte över huvud taget tala om modern elektronik. Putin är helt enkelt rökt. Hoppas bara att han inte ersätts av kommunister. Dessvärre talar mycket för att så är fallet.
Senast redigerad av 42-43-44 2022-03-17 kl. 18:59.
Citera
2022-03-17, 18:57
Medlem
Eastwings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alseno
Det komiska i det hela är att samtliga rysstroll föredrar att bo i väst istället för deras "paradis" ryssland. Samma sak gäller deras politiker och oligarkerna. Föredrar att tillbringa sin tid utomlands i väst och skufflar över sina familjer dit för dom vet vilket skitland ryssland är.

När Ryssland får lämna Ukraina med svansen mellan benen så måste vi börja kartlägga alla dessa rysstroll som bosatt sig i den fria västvärlden. rysstrollen ska rökas ut och deponeras raka vägen till sitt shithole country russia.
Citera
2022-03-17, 18:58
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/tg81ri/took_off_near_moscow_russian_national_guard/
Took off near Moscow. Russian National Guard 💂🏼‍♂️? Anyone knows something about this 1 ?

Flyr putler Moskva nu när slutet närmar sig? Kommer han att gömma sig i Uralbergen i hop om att inte bli avsatt . Det går inte att märka han grav i alla fall. Den kommer att stinka av piss och avföring.

https://liveuamap.com/en/2022/17-march-multiple-russian-aircraft-moving-east-from-moscow

Flyttar putler hela sin stab österut? Ca 9 timmar sen. putler pratade även med Erogan för ca 3 timmar sen.
Citera
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bojo1969
Men den där jämför väl Rysslands totala försvar och inte vad som faktiskt fanns kring ukraina? Man har lite hjälp av fartygen i ishavsflottan om dom ändå inte släpps in i svarta havet.

Det är svar på en annan fråga genom flera led, inte det du tror
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Än en gång - svart eller vitt. Vi vet ju till exempel hur "demokratiskt" Zelenskyj kom till makten, eller hur?

För övrigt är det knappast något okänt att det pågått folkmord i Donbass väldigt många år oavsett hur mycket media än ljuger om motsatsen.

Sen, oavsett vad du säger, så närmade sig Ukraina NATO och EU redan innan. Ur en säkerhetspolitisk synpunkt är det totalt oacceptabelt att ett land som Ukraina gör det med tanke på USAs fantastiska krigshistorik och annat mög de sysslat med de senaste 200 åren.

Man kan vrida narrativet hursom - hade Ryssland varit med i en Allians med öststaterna och sedan närmat sig Kanada eller Mexiko politiskt och militärt hade det varit Ryssland som varit boven då också.

USA hade ju nämligen tillåtit det, utan tvekan.

Tycker dessutom du ska se över:

Coup d'etat.
USA biologiska labb i världen.
USAs stationerade styrkor och vapen i världen.
USAs krigshistorik.
USAs politiska historik.

Mig veterligen är ett land som ständigt ignorerat Rysslands oro över Ukraina-situationen i 10+ år några som ska vara oskyldiga.

Du vet, oavsett hur mycket info de blockerar och tar ner så finns det fortfarande därute. Statsvetare och ledare har varnat för det här i 10 år, Putin har varit i USA många gånger och talat med politiker och media om JUST det här problemet och USAs attityd och ovilja att ens diskutera frågan.

Ur ett mänskligt perspektiv är krig aldrig acceptabelt och kommer aldrig vara.

Men hoppa ner från era höga hästar. Ni är engagerade för ni fått er "villain" nu.

Jag förstår dom dårar som stått med refugees welcome-skyltar 2015 och röstar MP eller sosse. Dom har ingen skam i kroppen.

Jag undrar bara vart allt detta fördömande av mänskligt lidande och fördömande av ledare var när USA våldtog Mellanöstern och begick regelrätt krigsbrott i Syrien. Hur många civila strök med i detta krig? 500.000, 600.000?
Vem är det som är paranoid över Ukraina? Möjligtsvis putin, men nej hans agenda är något annat
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Jaså, talar du av egen erfarenhet, eller har du läst det i kvällspressen?

Ingetdera. Dock kan jag intyga att det inte hände mig inom Försvarsmakten.

Att värnplikten i Ryssland ser ut som den gör torde vara känt bland de flesta. Vill du ha en bra bok på ämnet kan jag tipsa om "Krigets färger" av Arkadij Babtjenko. Fast av din expertis på ämnet att döma är du sannolikt redan bekant med den och i allmänhet bättre påläst än vad jag är.
Citera
2022-03-17, 18:59
Medlem
Ryska federationen består av sammanlagt 89 administrativa och territoriella enheter, så kallade federationssubjekt. De 89 subjekten utgörs av 21 republiker, 6 territorier (kraj), 50 regioner (oblast), 9 autonoma distrikt, 1 autonom region och två federala städer.[6] Samtliga federationssubjekt är representerade med två ledamöter var i det ryska parlamentets överhus, federationsrådet, som alltså sammanlagt har 178 ledamöter. Det påminner om sammansättningen av USA:s senat men går också tillbaka på tidigare traditioner i Ryssland då Sovjetunionens högsta sovjet uppdelades i två kammare med olika representation från olika landsdelar.

Här kan man se att man mycket lätt kan göra statkupp mot Moskva - gäller att ge rätt Oblast rätt pengar
Citera
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleLiss
Du verkar gå på exakt all propaganda som Ukraina rullar ut. Bara för att samma klipp sprids 1000 gånger på förstörda ryska förband betyder det inte att man är 1000 gånger mer framgångsrik. Information om ryska vinster hålls medvetet borta från informationsflödet eftersom det skulle demoralisera. Tror du det är en slump att det är en snubbe på Telegram och inte Aftonbladet som rullar ut bilder på förstörda ukrainska flygplan? Givetvis vill man förvrida sanningen så långt det är möjligt.

Nja, förvrida sanningen är ju det Putin gör hela tiden och när det går pissdåligt så skyller han på någon annan.

Ryssland kommer förbli norra jordklotets fattigaste land och allt pga en person.

Jag hoppas han säger åt alla ryssar med avkommor som lämnat landet att återvända hem för att delta i kriget, dom som inte gör som han säger kommer få sina kvarvarande släktingar insatta i fängelset.
En stark och kunnig ledare borde återkalla sitt folk, det tycks ju inte Putin vara!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Svensk media verkar tro att Putler bryr sig om att folk dör. Putler har väl aldrig brytt sig om människoliv så han kommer knappast sluta "fred" nu. Jag tror han kommer mata köttkvarnen med en ny laddning soldater.
Vad för media uppgifter är det du nämner?
Citera
Medlem
Gillar denna bild. Ny bakgrundsbild på datorn.

https://www.reddit.com/r/war/comments/tgczrg/logical_consequences/?utm_medium=android_app&utm_source=share
Citera
2022-03-17, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahvet
Jag antog att värnpliktiga endast var en felskrivning och det avsågs soldater som det stod i dom artiklar som finns tidigare i tråden.

Jag har sett den om amerikanska soldater tidigare i tråden och hade hoppats på något ledtråd på vad jag skulle söka efter för finna en källa, det är en mediekälla jag eftersökte.

En snabb googling resulterade i https://www.foxnews.com/story/group-russian-soldiers-forced-into-prostitution
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in