2022-03-20, 18:03
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Det är ingenting mot USA´s ICBM LGM-30 Minuteman - Mach 23...

Relevant, då nedskjutning av ICBM´s inte funkar ens med ryssarnas allra snabbaste kontramissiler.

Samma förhållande gäller för amerikanarna.

För saklighetens skull. Det går inte ens att med någon större sannolikhet
skjuta ner Nordkoreas interkontinentala robotar. Samma förhållande råder för Rysslands gamla SS-18 Satan, trotts mer än 50-år på nacken.

Men här blandats det friskt, päron och småspik. Ingen av de nämnda är precisionsstyrda kryssningsmissiler.
Citera
2022-03-20, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gorbag
Ryska sabotörer som greps för ett tag sen.

Var?
Finns mer information?
Citera
2022-03-20, 18:04
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Som du säger, inga höjdarplatser men räknar du in Ryssland i Europa så är Ryssland mer korrupt.

Korruptions index
Ukraina 122. Ryssland 136.
https://www.transparency.org/en/cpi/2021

Nu är det viktigt att ta reda på vem som lagt grunden till korruptionen i Ukraina. Då får man gå tillbaka till Sovjetunionens tid. Där hittar vi de skyldiga till korruptionen. Det går inte att lämna korruption på 10 år lika lite som att det går att lämna en kommunistisk diktatur bakom sig efter 10 år och tro att man har en demokrati. Det tar längre tid än så.
Citera
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Förstår inte riktigt vad som är uppseendeväckande? Att förrädare och individer som bistår en ockupationsmakt under fullt krig elimineras? Det finns alltid förrädare och medlöpare i alla krig som bistår fienden för egen vinning, det är i sig inget nytt. Att dessa ses som värsta avskum och ofta elimineras under eller efter kriget är heller inte nytt.
Med tanke på Ukrainas närhistoria och den blodiga kuppen 2014 så är det bra om folk förstår det här. Ukraina är inte ett enat land. Ryssland har väldigt mycket sympatisörer på ukrainsk mark och jag tror inte gemene man har förstått hur mycket sånt här som pågår i men ändå lite vid sidan av kriget. Jag försökte bara utbilda tråden lite. Såna som du (neonazistiska judedyrkare och folkförrädare) är obildbara så det kanske inte i första hand var dig jag vände mig till.
Citera
Medlem
Azov fortsätter att orsaka enorm skada för ryssarna i Mariupol.

https://twitter.com/Blue_Sauron/status/1505508937893879808?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5 Etweetembed%7Ctwterm%5E1505508937893879808%7Ctwgr% 5E%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.redditm edia.com%2Fmediaembed%2Ftinhby%3Fresponsive%3Dtrue is_nightmode%3Dtr ue

https://twitter.com/Blue_Sauron/status/1505483260868145153?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5 Etweetembed%7Ctwterm%5E1505508937893879808%7Ctwgr% 5E%7Ctwcon%5Es3_&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.redditm edia.com%2Fmediaembed%2Ftinhby%3Fresponsive%3Dtrue is_nightmode%3Dtr ue

Spännande i den första länken hur den ryska armén fortsätter sin tradition av att skänka massor med vapen till Ukraina. Den här gången var det stora mängder pansarskott som skänktes till Azov i Mariupol.
Citera
2022-03-20, 18:05
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Det ÄR något lurt.

Har känt från dag ett att Zelensky agerar liksom egenmäktigt. Lite bunkermentalitet över honom. Hotline till Washington och Tel-Aviv, typ. Det är inte otänkbart att han inte får igenom någonting alls, varken ett fredsavtal eller ett Nato-medlemskap.

Jag har skrivit det förr och jag gör det igen: det är kanhända bäst om både Zelensky och Putin ryker.

Ukraina har ju orsakat enorma förluster för Ryssarna och vunnit värdefull tid. Landet består än.., samtidigt är deras position nog inte så sockersöt heller. Städer i ruiner, över 10 miljoner på flykt, och det verkar accelerera..
Citera
2022-03-20, 18:06
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sektledarenII
Det är väl ändå bättre att Ryssland slutar med sitt krig, eller?
Det vore givetvis fantastiskt om kriget fick ett slut, men jag misstänker att Zelensky är fel man för uppgiften. It takes two to tango.

Eller, vem vet — det kan hända att han ger ryssarna det ryssarna vill ha, efter alla dessa hotelser och hårda ord. Då var det skitsnack från första början. Och då kan kan man tänka sig att delar av Ukraina vill fortsätta kämpa och ifrågasätter freden.
Citera
2022-03-20, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Ryssarna tog verken så inte Ukraina kan göra false-flag. Uppenbart för de flesta.

Suck. De har väl tagit Tjernobyl + ett fungerande verk?
Ukraina har 4 st fungerande verk, vad jag vet. Tre kvar.
Ryssarna vill kontrollera elen.
Uppenbart för de flesta.
Att ukrainarna skulle sabotera ett eget kärnkraftverk är jävligt uteslutet.
Citera
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Om Zelensky går med på avmilitarisering så kommer stora delar av armén att ignorera det. Jag kan inte tro att de bara skulle lämna över sina vapen till Ryssland. Det är något lurt med dessa uppgifter. Skulle väst gå med på att häva sanktionerna mot Ryssland om de får igenom allt de har krävt?
Det är bara trams. SVT borde kolla sina uppgifter bättre och sluta sprida tvivelaktiga uppgifter. Det skulle ju innebära en fullständig kapitulation. Inget stort mediahus nämner något om det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Ok så dom slösar ammo och raketer på civila?
Borde varit 10 tusentals döda i sånna fall.
890 döda rapporterade döda hitills.

Kolla på tidigare krig igen.
Kolla vad som är kvar av mariupol och charkiv. Ruiner.

Man måste inte bomba och sänka städer för äppleatt vinna ett krig.
Nu finns det blandat med soldater och civila i städerna och lite märkligt hur mycket sjukhus och civil infrastruktur man träffat. Siktar man dåligt?

Knäck ukrainska folket med terror så påverkar de resten av Ukraina att ge upp för att slippa bombas tillbaka till stenåldern.
Citera
2022-03-20, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Med tanke på Ukrainas närhistoria och den blodiga kuppen 2014 så är det bra om folk förstår det här. Ukraina är inte ett enat land. Ryssland har väldigt mycket sympatisörer på ukrainsk mark och jag tror inte gemene man har förstått hur mycket sånt här som pågår i men ändå lite vid sidan av kriget. Jag försökte bara utbilda tråden lite. Såna som du (neonazistiska judedyrkare och folkförrädare) är obildbara så det kanske inte i första hand var dig jag vände mig till.

Hur många % av rösterna fick sittande president i senaste val? Det om något visar väl hur enat landet är till skillnad från Ryssland. Enigheten i Ukraina lär dessutom inte direkt vara svagare efter Puttes agerande, tvärtom! Ingen vill ha med ryssregimen att göra.
Citera
2022-03-20, 18:09
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedoslav
Mariupol fortsätter att sänka ryska tanks, många putinboys här inne har kontinuerligt sakt i en vecka nu att Mariupol är befriat, va hände med de påståendet?

https://liveuamap.com/en/2022/20-march-violent-street-battles-continue-in-mariupol

Om jag uppfattat det rätt så säger dessa skribenter att vi är obildade och går på MSM:s propaganda. Vi förlitar oss också bara på dessa källor och dessa skribenter förlitar sig på flera oberoende källor, vilka nu dessa är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in