Citat:
Ja du får gärna strö salt till höger och vänster bäst du vill, även befängda åsikter är tillåtna.
Citat:
Det är snarare pga att vi talar om nån som marscherar in utan att tänka. Vore föga förvånande om det var Putin själv som ritat upp invasionsplanen mot Ukraina (han och en och annan jaktpolare) utan att rådfråga nån som helst som är kunnig. Hela ryska ledarskapet består av ja-sägare, livrädda att bli utskällda inför TV kameror och enbart tävlar sinsemellan att vinna Putins favör.
Citat:
Ukraina har invarderats av en diktators armé, landets ledare behöver ingens tillåtelse att förhandla.Däremot kan jag tänka mig att ryska logistikproblem skulle ge Zelensky ett ess i skjortärmen under fredsförhandlingarna. Dvs att han inte behöver göra lika stora eftergifter om det är så att ryssarna börjar få hemlängtan -Om vi nu utgår ifrån att han ens har tillåtelse att förhandla om fred.
Citat:
Ryssland är redan i full färd och kollapsar, Ukraina är för Ryssland som Afghanistan var för Sovjetunionen. Det behöver ingen ha som mål utan Putin ser självmant till detta.
Citat:
Rysk media har blockerats av Facebook, Youtube osv. förmodligen för att de bedömdes systematiskt sprida uppenbart falsk information, man har lärt sig från Trumps valkampanj. Att låta desinformation flöda över simpelt icke-vetande är rentav skadligt för demokrati. Däremot dårar som VILL tro på konspirationer/UFOn/Diktatorregimers propaganda och aktivt söker sig till utbudet varken kan eller bör man ingripa emot utan enbart informera omgivningen vilka de är för övriga att bedömma om de med sitt rätta sinne vill sälla sig till dem.
När det gäller övrig rysk påverkan så tror jag inte Ryssland har så mycket att förlora på den fronten. De kan inte bryta igenom våran media-dirigerade masspsykos. Jag själv som är certifierad foliehatt har knappt någonsin läst RT. Men att de nu blivit censurerade av YouTube och Facebook gör mig definitivt benägen att lägga till RT i min media-diet. Om något censureras av Big Brother så brukar det vara ett bra tecken på att det är viktig och relevant info.