Citat:
Ursprungligen postat av
Berkut
Men försök höj debattnivån själv då, det du säger innehåller ingen substans.
Det är ju alltså ingenting som
jag säger utan en pensionerad överste...
Länk:
https://en.wikipedia.org/wiki/Douglas_Macgregor
Hur man än vrider och vänder på det är det svårt att säga att det han säger inte innehåller någon substans. På vilket sätt ska jag höja nivån?
Citat:
Ursprungligen postat av
Berkut
Varför skulle Ryssland endast vilja ha lite skog och lermark?
Jag vet inte det, jag vet inte ens vad deras uttalade mål är, men jag har inte förstått det som att de vill ockupera hela Ukraina.
Citat:
Ursprungligen postat av
Berkut
"Väntar ut", vad menar du? De bombar ju skolor och civila? Är Putlers mål att ta över lite leråkrar och krossa sin egen ekonomi? Ja, där har han ju lyckats..
Jag läste att Ukrainska soldater gömt sig i skolor och sjukhus och att det är därför dessa bombats.
Har han verkligen krossat sin ekonomi? Jag tänker att det finns en överhängande risk att Kina börjar köpa ryssarnas olja - vad händer då? Kina överväger att skicka militärhjälp till Ryssland nu.
I väst verkar det vara så självklart att Putin gör fel, misslyckas m.m. - men det ser inte alls ut så i öst. Även om inte alla dessa uttalat sitt stöd uttryckligen (vissa länder har det) så verkar han ha Kina, Indien och Iran på sin sida i olika utsträckning. Jag tror några Afrikanska politiker uttryckt stöd också, men jag vet inte om de riktigt väger in i det här.