Citat:
Ursprungligen postat av
kolingen321
Du argumentera så konstigt för du säger dels att det är ett schackspel men sen försöker du försvara Putins invasion på något moraliskt sätt? Såklart USA stödjer UA för det försvagar Ryssland okej vi båda är med..Men vad gör det till Rysslands invasion okej? Vi båda tycker säkert invasionen av Iraq var helt efterbliven och vi köper inte Amerikas "vi vill ge iraq demokrati" . Men du köper att Putin invadera Ryssland för att UA någon gång kommer gå med i NATO? Btw om det bara handla om NATO kan Putin enkelt få rebellerna att börja kriga igen så fort UA vill gå med NATO , NATO importerar inte konflikter och landet måste vara ifred. Jag säger inte att det inte handlar om NATO men det handlar också om Ryssland som vill ha makt över sitt mindre grannland.
Jag har aldrig försvarat Putins invasion, tkr det var ett stort misstag som kommer kosta honom enormt.
Men jag förstår varför han gjorde det. Antagligen för att det var det ända alternativet men som sagt vi sitter på väldigt lite information och om vi var på Putins position hade vi antagligen gjort samma sak.
Det har varit krig i UA de senaste 8 åren med Ryssar i UA men förhandlingarna fortsattes ändå.
Till slut tröttnade Ryssland och gick på attack.
Det är UA:s politik som borde ha insett att man kanske inte ska jävlas med Ryssland.. Även nu ber Zelensky olika företag att sanktionera Ryssland och massa annat skumt istället för att vara mån om sitt land är han fokuserad på att förstöra för Putin och Ryssland. Det stärker min tro i att han är en US puppet.