2022-03-20, 00:27
Medlem
TinFoilHats avatar
Hahaha!
Blir väl varnad för OT nu men allt skrivandes om schackspel fick mig osökt att tänka på vad en annan skribent här på FB (förlåt om jag inte kommer ihåg ditt namn) skrev i en tråd:

Att ha en diskussion med dig (i det här fallet får det bli putain men får även gärna tillskrivas de mest ihärdiga ryZzztrollen här inne) är som att spela ett parti schack med en duva. Det slutar med att duvan skiter på schackbrädet, välter omkull allt och sedan flyger iväg och tror sig vara vinnaren.
Citera
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
I denna video, som verifierats av nyhetsbyrån AP, står polisen Mikhail Vershnin på en tom gata kantad av förstörda byggnader. I bakgrunden hörs smällar, lågor slår upp från byggnader och man ser rökmoln stiga mot himlen.

Han vädjar till Emmanuel Macron och Joe Biden om hjälp och säger att Mariupol har ”raderats från jordens yta”. Han säger att staden börjar likna Aleppo i Syrien och ber om ett luftförsvar.

Ni har lovat att vi ska få hjälp, ge oss den hjälpen. Biden, Macron, ni är stora ledare. Var det ända till slutet.

https://twitter.com/Quicktake/status/1505212275237572611?s=20&t=OMqb14-IDej2sZZTDDk3YA

USA skickade ju precis flera vapen och drönare, och kommer nog också fortsätta med det.

Förväntar sig Mikhail att USA kommer flyga ner sin militär? Kommer aldrig ske, av naturliga skäl.
Förvisso, men han pratar utifrån sitt perspektiv, jag kan inte förebrå honom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enoent
Hur många procent av befolkningen tror du stödjer regimen i Nordkorea? Hur många hade stött en invasion av Sydkorea, hur katastrofalt ett sådant äventyr än hade varit?
108% i senaste opinionsundersökningen
Citera
2022-03-20, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Detta är väl den totala motsatsen till schackspel.
En brutal militär invasion som driver miljontals på flykt, släcker tusentals människoliv och raserar framtiden för befolkningen i två länder.
"Schackspel". Jeez.

Putin vill inte ha detta kriget han förlorar mest på det men antagligen var det nära att Ukraina gick med i NATO å att Ukraina fortsättes jävlas med Ryssland som gjorde att man invaderade.

Jag tycker att detta kriget var ett stort blunder från Putins håll men han sitter på info som vi inte sitter å.
Citera
2022-03-20, 00:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Innan den ryska invasionen 2014 hade Ryssland och Ukraina inga större problem med varandra. Men just krig brukar spä på misstroendet mellan parterna. Att den ryskstödde tidigare presidenten efter att ha avsatts av parlamentet, flydde till Ryssland för att undgå riksrätt kan inte kallas en statskupp.

Läs på lite idiot, klart det var en statskupp, tror du på allvar att en till 100% legitimt vald statsminister blir avsatt av rebeller pga gemene man då är du dum i huvudet.

Om du sedan lyssna konversationen från USAs ledning resonerar om vem som dom borde se till att bli tillsatt så borde en idiot begripa vad som skedde.
Citera
2022-03-20, 00:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
108% i senaste opinionsundersökningen
Visa en faktalänk på det
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frimans
Förutsätter dock att människorna i Ukraina är enade,, vilket våra egna media vill få oss att tro.
Övriga 80% av världens befolkning har inte riktigt vår bild av hur världen ser ut och bör se ut.

Oj oj där får du nu utveckla lite.. Ukraina är enad vill vår media få oss att tro? Innan invasion kallades kriget i Ukraina ett inbördeskrig? Jag tror många här har koll på att Ukraina inte är enat. Fattar inte riktigt den där media försöker men jag är för smart viiben man får av många pro ryss människor. Det känns som det är ni som kommer med slogan och enkel retorik som väst propaganda.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ravatos
Något känns väldigt konstigt här. Nu pin-pointar Zelensky specifika bolag som gör affärer med ryssland, Nestle tex. Känns faktiskt ganska riggat. Har han inte annat att tänkta på än luska ut vika företag som fortfarande gör affärer med ryssarna?

Men jag säger ju att han SKITER i Ukraina och befolkningen, snubben är en jude.

Han är endast ute efter att jävlas med Ryssland och förstöra Ryssland.
Citera
2022-03-20, 00:30
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuluser
Läs på lite idiot, klart det var en statskupp, tror du på allvar att en till 100% legitimt vald statsminister blir avsatt av rebeller pga gemene man då är du dum i huvudet.

Om du sedan lyssna konversationen från USAs ledning resonerar om vem som dom borde se till att bli tillsatt så borde en idiot begripa vad som skedde.

Åfan, var hittar du den konversationen?
Citera
2022-03-20, 00:30
Medlem
Något som inte alls nämnts i svensk media är att ett nytt avtal med Iran angående dess kärnvapenanläggningar är på gång de kommande dagarna. USA är berett att lyfta sanktionerna mot Iran eftersom då kommer Iran kunna producera olja och därmed pressa ner priset. Tanken är också att USA och EU ska kunna börja handla olja av Iran istället för Ryssland

Grejen är den att Iran och Ryssland tydligen har ett avtal där Ryssland för Irans räkning ska bygga anläggningar för kärnenergi, tror jag det är, som gör att ryssarna kommer kunna tjäna miljarder dollar. Ryssarna har pressat USA inför förhandlingarna med Iran att signa ett avtal där deras handel med Iran undantas övriga sanktioner.

Israel är också starkt emot att lyfta sanktionerna mot Iran och kommer nog bli en pain in the ass på amerikanerna. Dessutom riskerar Biden-administrationen att hamna på kollisionskurs med den inflytelserika Israel-lobbyn i USA.
Senast redigerad av PackMan123 2022-03-20 kl. 00:33.
Citera
2022-03-20, 00:31
Medlem
raskenss avatar
Lute svårt att avgöra men känns inte som dom var extatiska direkt:

https://twitter.com/HknNyberg/status/1505315463848665089?t=cAkEfWdqGK1Su5Dl8amDXA&s=19
Citera
2022-03-20, 00:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Förvisso, men han pratar utifrån sitt perspektiv, jag kan inte förebrå honom.
förvisso, vad menar du med förvisso!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in