2022-03-19, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Ryssland hade redan tillverkat minnesmedaljer för ex erövringen av Lviv och befriandet av Odessa.
Ryska dårar.
De kan bli samlarobjekt eftersom jag antar att det finns "fingrar inom administrationen" som kan få tag på en eller två mot en fin summa USD.
Citera
2022-03-19, 22:18
Medlem
Citat:
att man helt sonika gjorde en missbedömming.
de bästa militärerna och smartaste människorna Missbedömde? visst och du en idiot på flashback vet exakt vad som pågår. Sanningen är mer nog att du är för dum för att se och förstå vad de gör och varför.
Citera
2022-03-19, 22:19
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaffern
Varför göder du trollen?
Tråden hade varit mycket mer lättläst om ni inte brydde er om vad uppenbara ryssrunkande mongoloider anser

On topic
Ni som följer twitter. Några nya klipp där man ser ryska kroppar? Brända, lemlästade eller bara livlösa?
Duger denna?

https://twitter.com/antiputler_news/status/1505287337546297353
Citera
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RyssKiller
enligt vem/vilka? när du kommer med såna här påståenden så måste du backa upp dem

Du har kallat Röda Korset för Nato propaganda så jag tror inga källor är goda nog för dig?
Citera
Medlem
Utopiantoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SS70
Det är inte svedjebränning, du vet väl säkert om EU's hårda utsläppskrav, jämför det med de länder som inte är med i EU på kartan. Så kan nog även du lägga ihop ett och ett.
Jag förstår dig inte. Du menar att de hundratals röda prickarna i Kaliningrad inte är svedjebränning, utan fabriker och gasuppvärmda bostäder. Du nämnde även fossila bränslen, menar du då bilar? Men om det fabriker, gasbostäder och bilar hade gett utslag så hade Polen och Turkiet haft fler än ett fåtal prickar. Det måste vara riktiga bränder, som orsakats av primärt svedjebruk.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Puttler-Ryssland invaderade Georgien 2008, Ukraina 2014 och Ukraina igen 2022.

Ukrainas politiker kan inte hållas ansvariga för ett aggressionskrig startat av Ryssland. De har inte jävlats med Ryssland utan försökt göra det som är bäst för folket i Ukraina.

Ukrainas parlament avsatte presidenten 2013 och ställde honom inför riksrätt, men han försvann i en helikopter. Gick det rätt till enligt Ukrainas konstitution? Det kan jag inte uttala mig om. Efter det har flera demokratiska val hållits i Ukraina, till skillnad mot i Puttler-Ryssland.

När invaderade Nato ett demokratiskt grannland senast?

Ryssland har alltså invaderat 2 länder totalt.
Ukraina är inte demokratiskt, det finns ingen demokrati någonstans..

https://www.youtube.com/shorts/505uQahvKvg

Så du menar att det är okej att gå in och förstöra ett land så länge det inte är "demokratiskt"? I så fall borde vi börja bomba USA imorgon? Enligt dina standard :P
Citera
2022-03-19, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Att bli invaderade, som Ukraina blev 2014, lär dra ner populariteten avsevärt.

Det finns vissa politiker som är bra att ha, Putin var bra i det fallet att han splittar de östslaviska länderna. Inte för att han vill, men för att maktambitioner inte går hem idag med våld.

En slug politiker hade kunnat stärka en sån allians och med tiden införlivat till ett Storryssland nu är det istället en splitting som ”säkerhetspolitiskt” kommer gynna oss.
Citera
2022-03-19, 22:20
Medlem
Adiaphorouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RyssKiller
enligt vem/vilka? när du kommer med såna här påståenden så måste du backa upp dem
Att det inte går bra för ryssarna kan vem som helst se. Det är bara att googla "Putin underestimated Ukraine"
Senast redigerad av Adiaphorous 2022-03-19 kl. 22:25.
Citera
2022-03-19, 22:22
Medlem
Ny.Deodorants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cashmoney85
3 månaders utbildning, med 18-20 åringar och skicka ut dem i strid samtidigt som de tror de är på övning.. Säger som hon ryska mamman på Aftonbladet, att hon såg sin son som ”harar ute på ett fält”.

Om Putin planerat detta länge skulle man ju förväntat sig utbildade soldater med struktur. Inte konstigt de får panik när de blir beskjutna.

Undrar hur utbildningen såg ut när Gustaf Mannerheim tjänstgjorde för Ryssland om det var samma skräp då också..?

På tsartiden var korruption, dåligt underhåll och att behandla de förskräckta rekryter som livegna ett redan väletablerat system.

Nederlaget i rysk-japanska kriget 1904-05 var nära att kosta tsaren tronen redan då.

42 minuter med brittisk flottnörd om ”Voyage of the Damned” från St Petersburg, runt Afrika till Tsushimasundet.
https://youtu.be/9Mdi_Fh9_Ag
Citera
2022-03-19, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Majdankuppen är något som ryssarna blev sura över, förståeligt, eftersom den Ryska marionetten , Ukrianas president Janukvotj avsattes och man börjar förhandlingar med EU och Nato.

So what ? Putin blev syrak. Vem bryr sig om Putin uppenbara västfobier ? Är det en ursäkt ?

Det handlar inte om att ryssarna blev sura, det handlar om att man jävlas med ryssarna i deras grannland och sedan hotar man med NATO militärövningar nära Ryssland och sedan ska Ukraina gå med i NATO, VARFÖR jävlas med Ryssland? Putin varnade Ukraina flera gånger men politikerna valde att ignorera varningarna.

Kriget kunde ha undvikits.

Ryssland vill ha en neutral granne, vilket är förståeligt.
Citera
2022-03-19, 22:23
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cashmoney85
Självklart, hade Ryssland kunnat erbjuda samma ekonomiska trygghet som EU 🇪🇺, så hade ukrainarna med högsta sannolikhet fortsatt alliansen åt öst och inte väst

Glöm inte att Ryssarna själva ansökte om att få bli EU medlemmar på 90 talet men det blev nobben då dom hade för stora problem med mänskliga rättigheter och för mycket korruption.

Ukrains står inför vägvalet att bli en civiliserad nation med mängder av investeringar infrastrukturprogekt en rejält ökad levnadsstandard minskad korruption. Allt det gottiga vi har, eller att leva i ryska förhållanden under en våt filt av förtryck. Inte svårt att strida för sitt liv då.
Citera
2022-03-19, 22:23
Medlem
Massmedias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Jag behöver inte "förklara" mig, däremot kan jag ta tillfället i akt och ifrågasätta din kognitiva förmåga.

Den judiskättade ukrainske oligarken Ihor Kolomoysky är ökänd för att finansera diverse bataljoner med tydliga nynazistiska förtecken. Inom ramarna för din tankeförmåga är det omöjligt/orimligt.
Det analoga gäller även för Zelensky. Bara för att landets president har judiskt påbrå utesluter det inte (väst)ukrainsk nationalism som av tradition flörtar med nazismen.

Känns som ett mycket aggressivt inlägg, och nästan personliga påhopp på mig. Detta bara för att jag ställde en mycket relevant fråga, hur man kan hävda att Ukrainas politik på något sätt skulle vara "nazistisk". Hela diskussionen blir ju löjlig, presidenten är jude.

Måste Putinvännerna ha en så aggressiv ton, bara för att göra sig gällande?

Sen blir det också löjligt, då de som stödjer Rysslands invasion i Sverige oftast är de mest högerextrema, som normalt inte har något problem med nazism alls. Och ofta har användarnamn och bilder som antyder att man ska förgöra oliktänkande, eller hyllar Donald Trump eller liknande.

Sådana personer borde ju isåfall bara vara glada om "Ukraina vore nazister". Men något är galet här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in