Citat:
Ursprungligen postat av
CommieHunter1
Jag behöver inte "förklara" mig, däremot kan jag ta tillfället i akt och ifrågasätta din kognitiva förmåga.
Den judiskättade ukrainske oligarken Ihor Kolomoysky är ökänd för att finansera diverse bataljoner med tydliga nynazistiska förtecken. Inom ramarna för din tankeförmåga är det omöjligt/orimligt.
Det analoga gäller även för Zelensky. Bara för att landets president har judiskt påbrå utesluter det inte (väst)ukrainsk nationalism som av tradition flörtar med nazismen.
Känns som ett mycket aggressivt inlägg, och nästan personliga påhopp på mig. Detta bara för att jag ställde en mycket relevant fråga, hur man kan hävda att Ukrainas politik på något sätt skulle vara "nazistisk". Hela diskussionen blir ju löjlig, presidenten är jude.
Måste Putinvännerna ha en så aggressiv ton, bara för att göra sig gällande?
Sen blir det också löjligt, då de som stödjer Rysslands invasion i Sverige oftast är de mest högerextrema, som normalt inte har något problem med nazism alls. Och ofta har användarnamn och bilder som antyder att man ska förgöra oliktänkande, eller hyllar Donald Trump eller liknande.
Sådana personer borde ju isåfall bara vara glada om "Ukraina vore nazister". Men något är galet här.