Citat:
Ursprungligen postat av
Killer2142
Vilka 3 länder tänker du på? Man har invaderat Georgien å Ukraina nu.
Hur många länder har USA som arguably leder NATO invaderat under de senaste 14 åren?
Du måste kolla på hela bilden, Ryssland invaderar pga kuppen som skedde efter 2014 samt pga Ukrainas politiker jävlas med Ryssland genom att bjuda in NATO till militärövningar när Ryssland, attackera städer där många ryssar bor i Ukraina osv. Man har irriterat björnen under flera år och till sist attackerade han.
Missförstå inte mig, jag tycker inte att kriget är rätt men Ukrainas politiker också ansvariga till kriget som sker, man kunde ha stoppat det.
Puttler-Ryssland invaderade Georgien 2008, Ukraina 2014 och Ukraina igen 2022.
Ukrainas politiker kan inte hållas ansvariga för ett aggressionskrig startat av Ryssland. De har inte jävlats med Ryssland utan försökt göra det som är bäst för folket i Ukraina.
Ukrainas parlament avsatte presidenten 2013 och ställde honom inför riksrätt, men han försvann i en helikopter. Gick det rätt till enligt Ukrainas konstitution? Det kan jag inte uttala mig om. Efter det har flera demokratiska val hållits i Ukraina, till skillnad mot i Puttler-Ryssland.
När invaderade Nato ett demokratiskt grannland senast?