Citat:
Ursprungligen postat av
Fono
Varför inte en projektor? Då kan duken sitta uppe 365 dagar om året och om du anser att det är "för kallt" för projektorn är det bara att ta in den. Bra lättare att flytta och förvara, möjligtvis lite jobbigare montering.
Är så pass liten vägg så känns inte värt att börja hålla på med en projektor, tänkte max ha en 32 tums TV.
Citat:
Ursprungligen postat av
godboy
Om du nu prompt vill ha TV på altanen så rekommenderar jag att du häktar ner den när vintern nalkas och sätter upp den när du har en temperatur som inte understiger 7-8 grader i alla fall. Som anekdot så har jag en kompis om har en stuga där det kan krypa ner bra i temperatur på vintern, hur som haver så har han en LG TV som överlevt i alla fall fem år där och den var inte ny från början heller. Han säger att han i alla fall haft minusgrader inomhus där på vintern.
Aa får kanske testa ett sånt alternativ, sen så är det ju max en 32 tums jag tänkt mig så är ju inga extrema pengar i sig att experimentera med om man vill testa en vinter ute.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sook
Skulle rekommendera en tv du kan förvara annorstädes på vintern. Måste den sitta på väggen och om den måste det, går det jusäkert att ta ner den vid behov. Sen beror det ju på hur den inglasade verandan är byggd. Dvs hur isolerat det är. Min syrras inglasade är tex helt tät medans en kompis har massor med hål där luft och kyla kan åka fritt in och ut.
Själv har jag en öppen veranda med tak och två väggar i vinkel. Där har jag teven ute stora delar av sommaren och den fungerar ännu. Köptes 2018. Tar såklart in den om det bli storm och oväder men annars får den vara ute. Är rätt liten så inga problem att flytta på.
Är som sagt en oisolerad altan samt kommer komma in uteluft så lär vara lika kallt och varmt som utomhus. Men som jag svarade ovanför så är det max en 32 tums TV jag tänkt ha där så är ju inga extrema pengar att experimentera med, i värsta fall får man ta ut och sätta in den efter vintern, får bara hitta något smidigt fäste som inte kräver massvis med tid att sätta upp och ta ned.