Som du ser så har de inte så mycket tillgängliga reserver kvar att sätta in i Ukraina. Såvida inte de mobiliserar.
Tänk också på att de inte kan sätta in alla tillgängliga resurser i Ukraina. Då har de ju inga soldater kvar som försvarar övriga Ryssland - ifall något oförutsett händer (t.ex en konflikt med NATO).
En enkel fråga.. vem kommer uppgifterna ifrån ?
(Svara inte utan tänk lite själv)
Du frågade vad statyer av Stalin hade att göra med Putin och Ryssland, och jag postade något som visar att Stalin är populär i Ryssland. Har inget med fotboll att göra. Stalin finns tom avbildad som Helgon.
Fast hade du använt huvudet hade du begripit hade du begripit att det inte förekommer någon statssanktionerar Stalin-kult i Ryssland. Till skillnad från Ukraina där kulten av bl a Stepan Bandera är statssanktionerad.
Precis med en ekonomi i storlek som Spanien så skall de ha atomubåtar, rymdprogram och en massa kärnvapen. Plus att de skall ha en massa oligarker som skall vara mångmiljardärer för landets pengar.
Så genomsnitts-Ivan får hålla tillgodo med utedass, charmigt kalla vinterdagar och myggiga sommardagar, trots att hans land kunde vara det rikaste i världen.
Fast hade du använt huvudet hade du begripit hade du begripit att det inte förekommer någon statssanktionerar Stalin-kult i Ryssland. Till skillnad från Ukraina där kulten av bl a Stepan Bandera är statssanktionerad.
Har du inte insett att Putlers krig är förlorat commiehunter ? Eller lever du i likadana fantasier som Adolf Hitler gjorde i bunkern 1945 när han trodde Steiner's anfall kunde vända krigslyckan ? 😊
BELARUS LEDARE OM TJERNOBYL: PUTIN RINGDE MIG PÅ NATTEN
Det var en situation där strömförsörjningen till Tjernobyl hade avbrutits från ukrainskt territorium. Kärnavfall är lagrat där, och depån är stor. Dessutom, för att underhålla det slutna kärnkraftverket och bevara det här avfallet behöver vi nedkylt vatten och elektricitet. Leveranser från Ukraina hade stoppats. Den ryske presidenten Vladimir Putin hade ringt mig, det var redan natt och berättat att det här var en stor fara för Europa, säger Lukasnjeka under intervjun, enligt statliga ryska nyhetsbyrån Interfax.