2022-03-19, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fillesnor
Klantigt agerat av Ukraina med andra ord, eftersom de nu fick den invasion de trodde sig vilja undvika. Sverige troligen nästa, men här nöjer sig ryssen med att atombomba eftersom han inte har ett broderfolk han vill skydda.

Att rensa ett plutteland på dessa befolkning har de gjort förr i tex. Ostpreussen.

Tja, så kan man ju också se det. Men din version av Ukrainas "undvikande" av invasion innebär dock att landet skulle böja sig framåt, sära på skinkorna och säga "Спасибо, сэр, можно мне еще один" när putain tränger sig in...

Säg mig, hur "skyddar" putain sitt "broderfolk" genom att föra krig mot det och döda "broderfolket"?
Citera
2022-03-19, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cancel---Culture
Invasionen av Ukraina har återigen visat hur lättpåverkade och korkade många Svenskar är. Helt plötsligt ska vi enligt dessa attackera Ryssland, gå med i Nato över en natt, återigen vara USA:s knähundar och precis som alltid följa regimmedia precis som under pandemin.

Kommer dessa människor försvara Sverige ens? Knappast då många som köper propagandan rakt av är i princip Sverigefientliga i alla frågor och hatar all form av patriotism och försvar.

Man blir kallad rysstroll och allt där emellan av dessa fanatiker bara för att man ifrågasätter massmedias rapportering.

Till exempel så pågår fredsförhandlingar där man kan komma överrens om att Ukraina inte går med i Nato samt att Luhansk och Donetsk ska vara självständiga. Det är därför ganska logiskt att Ryssland inte tar hela Ukraina utan håller dessa städer under förhandlingarna? Varför kan inte detta diskuteras neutralt innan folk skriker rysstroll och liknande?

Det var förövrigt bara konspirationer att det skulle krävas fler än en vaccinspruta enligt samma användare som nu skriker rysstroll.
Pitt
Citera
2022-03-19, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
När jag vid ett enda tillfälle berättade för släkten att det som framkom i statsmedia och CNN inte var hela sanningen blev det nästan krig i släkten. Då var det nästan så att jag inte var välkommen hemma hos släktingarna och jag kallades för nazist och allt möjligt, bara för att jag sa att vi inte har hela bilden av vad som hänt och att det kan vara båda sidor som bråkar lika mycket. Jag fick höra att jag var Putinvän och nazist.
Bara för att jag berättade om vad som hänt ryska soldater i Ukraina, att de varit ovetande om varför de skulle in i Ukraina etc. Varför ryska soldater överger sina fordon/deserterar mm. Det var tre fyra veckor sedan. Nyligen har det jag berättat även rapporterats i statsmedia/msm.

Jag är inte på någons sida, jag är neutral, men tycker att Zelensky kanske skulle hålla på med skådespeleri istället för politik... Och att Putin borde vara smartare. Han har helt klart missbedömt läget.

Är inte neutral att inte ha en åsikt?
Citera
2022-03-19, 15:27
Medlem
Fimbulramns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwizzerNöt
Mmm, men det var ju Nato som startade den genom att locka över Ukraina. Och nån liten statskupp...

Det där låter inte hjärntvättat alls

Ok, om vi hoppar in i sandlådan och reder ut "vem det var som började" så ser det faktiskt ut som om det var Ryssland som attackerade Ukraina. Har du någon annan fakta så fram med den. Översätt gärna från ryska först då jag inte kan det språket.

Statskupp? Har du bevis för det? Presidenten som flydde sitt eget land var korrupt, stödd av främmande land och senare dömd som landsförrädare. Kan det varit så att Ukrainarna ledsnat på honom? Var det bara NATO-folk som demonstrerade på Maidan? Källa på det? Att ersätta ett lands president som flyr sitt egen land ligger på parlamentet eller talman i de flesta länder. Så skedde även i Ukraina. Ditt bröl om "statskupp" håller bara om man är hjärntvättad av ryssar.
Citera
2022-03-19, 15:36
Medlem
Vad menar du är konstigt med att rusta ned försvaret för att sedan förklara krig mot Ryssland, det är väl fullt rationellt? Ja, alltså ungefär så rationellt något kan vara för en svensk. Betänk att det är samma människor som blir jättesura om man påpekar att svenskar inte brytt sig ett piss om landets territoriella integritet de senaste årtiondena. Man har konstant fyllt på med allsköns kriminella och parasiterande främlingar, det har funnits NOLL vilja att skydda sitt folk. Men nu vill man plötsligt lyfta vapen och gå ut i krig mot sina europeiska bröder, till ingen nytta, men det är något bra tycker dumskallarna som hatar sitt eget folk.
Citera
2022-03-19, 15:44
Medlem
SwizzerNöts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbyboi
Ja kamrat! NATO "lockade över" Ukraina! Landets intresse för medlemskap i försvarsorganisationen har inget som helst att göra med rädsla för att bli utsatta för krig och invasion av "något annat" land... Något sådant skulle ju aldrig kunna hända, eller hur? (bortsätt från putains "defensiva fredsbevarnade försvarsinvastion)...

Så om ditt grannland säger: går du med i Nato anfaller vi dig, går du inte med anfaller vi dig inte. Då tolkar du det som att genom att gå med i Nato så slipper man hotet om anfall?

Historien visar hur det gick när man försökte ignorera hotet om anfall.
Citera
2022-03-19, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cancel---Culture
Invasionen av Ukraina har återigen visat hur lättpåverkade och korkade många Svenskar är. Helt plötsligt ska vi enligt dessa attackera Ryssland, gå med i Nato över en natt, återigen vara USA:s knähundar och precis som alltid följa regimmedia precis som under pandemin.

Kommer dessa människor försvara Sverige ens? Knappast då många som köper propagandan rakt av är i princip Sverigefientliga i alla frågor och hatar all form av patriotism och försvar.

Man blir kallad rysstroll och allt där emellan av dessa fanatiker bara för att man ifrågasätter massmedias rapportering.

Till exempel så pågår fredsförhandlingar där man kan komma överrens om att Ukraina inte går med i Nato samt att Luhansk och Donetsk ska vara självständiga. Det är därför ganska logiskt att Ryssland inte tar hela Ukraina utan håller dessa städer under förhandlingarna? Varför kan inte detta diskuteras neutralt innan folk skriker rysstroll och liknande?

Det var förövrigt bara konspirationer att det skulle krävas fler än en vaccinspruta enligt samma användare som nu skriker rysstroll.

Cancel—-Culture. Du är en av forumets störta Putin-runkare. Verkar inte kunna tänka på något annat än Putins inoljade överkropp så varför inte bara ta ditt pick och pack och dra till Ryssland?
Citera
2022-03-19, 15:46
Medlem
BigBusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kapa-ved
Så USA/NATO har inte lagt sig i Ryssland och Ukrainas konflikt ?

Ukraina gör vad fan dom vill inom sitt land . Vad är det som är så jävla svårt att fatta?

Det ylade ju puttler-nazzar om när Ryssland ställde upp alla trupper utanför gränsen med.

Efterlysning svensktalande icke anonym person som tycker puttler gör något rätt? Finns det en enda?
Citera
2022-03-19, 15:48
Medlem
BigBusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moscow-Mule
Cancel—-Culture. Du är en av forumets störta Putin-runkare. Verkar inte kunna tänka på något annat än Putins inoljade överkropp så varför inte bara ta ditt pick och pack och dra till Ryssland?

Hen är ju redan där så klart.

Finns ingen icke anonym som talar svenska och är det minsta för putlers agerande. Det bevisar att alla idioter här inne är betalda psyops. Med mycket mycket blod på sina tangentbord.
Citera
2022-03-19, 15:54
Medlem
SwizzerNöts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fimbulramn
Det där låter inte hjärntvättat alls

Ok, om vi hoppar in i sandlådan och reder ut "vem det var som började" så ser det faktiskt ut som om det var Ryssland som attackerade Ukraina. Har du någon annan fakta så fram med den. Översätt gärna från ryska först då jag inte kan det språket.

Statskupp? Har du bevis för det? Presidenten som flydde sitt eget land var korrupt, stödd av främmande land och senare dömd som landsförrädare. Kan det varit så att Ukrainarna ledsnat på honom? Var det bara NATO-folk som demonstrerade på Maidan? Källa på det? Att ersätta ett lands president som flyr sitt egen land ligger på parlamentet eller talman i de flesta länder. Så skedde även i Ukraina. Ditt bröl om "statskupp" håller bara om man är hjärntvättad av ryssar.

Bevis på statskuppen kommer när USA öppnar upp sitt arkiv. De har legat bakom alla nästan alla tvångsövertaganden i historien (senare exempel är Iran, Irak, Afghanistan osv). Det är så de jobbar. Skjuter presidenter eller uppviglar massan mot dem så de måste fly. Roligt att den korrupta ersättaren sen såg till att döma sin föregångare.

Min åsikt är att både den gamla och den nya presidenten var/är korrupta och styrs av främmande land.

Ryssland attackerade Ukraina i självförsvarssyfte. Jag säger inte att jag stödjer detta, men att säga att det är rysslands fel är att förenkla världen till Kalle Anka nivå.
Citera
2022-03-19, 16:06
Medlem
Fimbulramns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwizzerNöt
Bevis på statskuppen kommer när USA öppnar upp sitt arkiv. De har legat bakom alla nästan alla tvångsövertaganden i historien (senare exempel är Iran, Irak, Afghanistan osv). Det är så de jobbar. Skjuter presidenter eller uppviglar massan mot dem så de måste fly. Roligt att den korrupta ersättaren sen såg till att döma sin föregångare.

Min åsikt är att både den gamla och den nya presidenten var/är korrupta och styrs av främmande land.

Ryssland attackerade Ukraina i självförsvarssyfte. Jag säger inte att jag stödjer detta, men att säga att det är rysslands fel är att förenkla världen till Kalle Anka nivå.

Nope, att köpa Putins paranoida vanföreställningar och säga att Ryssland "attackerade i självförsvar", vad det nu betyder, är att stödja Ryssland.

Ryssland är ett hot mot Sverige. Ska vi då "anfalla Ryssland i självförsvar"?
Citera
2022-03-19, 16:42
Medlem
369Qs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Men du har gjort det?

Och du kom säkert fram till dina vanliga fantasier om den stora judekonspirationen med satanistpedofilkannibaler?

Ja, det har jag.

Tänk större än så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in