Citat:
Ursprungligen postat av
Fimbulramn
Det där låter inte hjärntvättat alls
Ok, om vi hoppar in i sandlådan och reder ut "vem det var som började" så ser det faktiskt ut som om det var Ryssland som attackerade Ukraina. Har du någon annan fakta så fram med den. Översätt gärna från ryska först då jag inte kan det språket.
Statskupp? Har du bevis för det? Presidenten som flydde sitt eget land var korrupt, stödd av främmande land och senare dömd som landsförrädare. Kan det varit så att Ukrainarna ledsnat på honom? Var det bara NATO-folk som demonstrerade på Maidan? Källa på det? Att ersätta ett lands president som flyr sitt egen land ligger på parlamentet eller talman i de flesta länder. Så skedde även i Ukraina. Ditt bröl om "statskupp" håller bara om man är hjärntvättad av ryssar.
Bevis på statskuppen kommer när USA öppnar upp sitt arkiv. De har legat bakom alla nästan alla tvångsövertaganden i historien (senare exempel är Iran, Irak, Afghanistan osv). Det är så de jobbar. Skjuter presidenter eller uppviglar massan mot dem så de måste fly. Roligt att den korrupta ersättaren sen såg till att döma sin föregångare.
Min åsikt är att både den gamla och den nya presidenten var/är korrupta och styrs av främmande land.
Ryssland attackerade Ukraina i självförsvarssyfte. Jag säger inte att jag stödjer detta, men att säga att det är rysslands fel är att förenkla världen till Kalle Anka nivå.