2022-03-15, 16:23
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Det finns ju en möjlighet att Eva gjorde det i rent privat syfte i såna fall, att det inte fanns reggat som ett ärende på socialen, utan dom kanske försökte lösa det själva innan man tog det vidare, som en slags studie och för att hjälpa en vän ??
Var det därför Eva ville gå sista biten, för att stanna och prata med någon.
Kanske var MN inte hemma den kvällen och Eva gick vidare men kom inte så långt.
Mördaren kan ha velat komma åt anteckningarna, tog han även hennes dagbok ?
Den hittades väl aldrig.

Ja exakt det var så jag tänkte.
Man har ju fått uppfattningen av att Eva var en sån typ av person. Det är nog inte alls otänkbart att en vän eller bekant med den typen av problem skulle vända sig till Eva för att få hjälp, stöd och råd.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2022-03-15 kl. 16:40.
Citera
2022-03-15, 20:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Handfatstrallaren
https://m.facebook.com/547504080/posts/10152548128594081/?d=n&substory_index=0

Vad står de två rödsvarta tatuerade stjärnorna på GN:s bröstkorg för (under hans tatueringar ’Förgör du mig - Förgör jag dig)?

Nautical Star Tattoo Design: Good Luck, Guidance And Return Home
https://tattooartfromtheheart.com/tattoo-meanings/nautical-star-tattoo-design/
Wearing two nautical stars may indicate status. Those that survived some dangerous sea activities have the right to tattoo two stars on their chest. This star itself may represent a light that a person follows. It may also mean a connection with someone that has passed away, or the belief in a power which is bigger than us all.
It may also mean a connection with someone that has passed away, or the belief in a power which is bigger than us all.

Det kan också betyda ett samband med någon som har gått bort, eller tron ​​på en makt som är större än oss alla.

2021-03-08, 21:29 länk
Handfatstrallaren
Göran Gudfadern Nordin
De orden skrevs när en mycket mäktig man avslutade sitt liv för snart 400 år sedan. De är skrivna på hans gravsten som ligger närmast altarringen där han vilar med sin hund. Då förlitade människor sig på att den enade kraften mellan dem löste problemen. Och följde de regler som fanns gav det frid.
där han vilar med sin hund

Då förlitade människor sig på att den enade kraften mellan dem löste problemen. Och följde de regler som fanns gav det frid.

Det är mycket som går hand i hand …

Var Eva den enade kraften som skulle lösa problemen i familjen ?
Eva vilade med sin hund bredvid altarringen på Limstagatan. Ritualmordet.
Eva kom till altarringen senare.
Där låg hon i rosornas ö på begravningen.
Eva följde inte reglerna som sattes upp och var tvungen att dödas??
Senast redigerad av BerraSWE 2022-03-15 kl. 20:41.
Citera
2022-03-18, 00:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Ja exakt det var så jag tänkte.
Man har ju fått uppfattningen av att Eva var en sån typ av person. Det är nog inte alls otänkbart att en vän eller bekant med den typen av problem skulle vända sig till Eva för att få hjälp, stöd och råd.

Jag tror mördaren fick en psykos precis som Edwin fallet, han kanske hörde röster och blev hundvittnet. ”Det var inte jag som mördade Eva jag var ju bara ett vittne som såg mannen på cykeln”. Vi råkade bara vara i samma område på samma tidpunkt när min hund gör ett utfall kl 2303 mot Långbacken. Jag hade ju sett lagens änglar på TV och skulle ut med hunden.
Där har vi lösningen på mordet.
Kanske mördaren rent av såg Laban som sin hund :-)
Han hade ingen hund.
Senast redigerad av BerraSWE 2022-03-18 kl. 00:22.
Citera
2022-03-18, 02:13
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Jag tror mördaren fick en psykos precis som Edwin fallet, han kanske hörde röster och blev hundvittnet. ”Det var inte jag som mördade Eva jag var ju bara ett vittne som såg mannen på cykeln”. Vi råkade bara vara i samma område på samma tidpunkt när min hund gör ett utfall kl 2303 mot Långbacken. Jag hade ju sett lagens änglar på TV och skulle ut med hunden.
Där har vi lösningen på mordet.
Kanske mördaren rent av såg Laban som sin hund :-)
Han hade ingen hund.

Ja med GN som GM passar allt som handen i handsken utan att man behöver skarva med överdrifter för att få ihop det hela. Värre är det med Mr P eftersom han antingen måste ha cyklat som en dåre från Björsta för att kunna vara mördaren, alt. tagit en genväg och genskjutit Eva med bilen via en väg som inte ens existerade vid tidpunkten för mordet.

Nä Mr P är ruled out, precis som Sture. Det är dags för Kalla Fall att fokusera på närområdet och en mer sannolik gärningsman istället.
Citera
2022-03-18, 10:56
Avslutad
Citat:
Ja med GN som GM passar allt som handen i handsken utan att man behöver skarva med överdrifter för att få ihop det hela. Värre är det med Mr P eftersom han antingen måste ha cyklat som en dåre från Björsta för att kunna vara mördaren, alt. tagit en genväg och genskjutit Eva med bilen via en väg som inte ens existerade vid tidpunkten för mordet.

Nä Mr P är ruled out, precis som Sture. Det är dags för Kalla Fall att fokusera på närområdet och en mer sannolik gärningsman istället.

Har verkligen googlat efter mannen som ligger begraven med sin hund för 400 år sedan vid altarringen på Rosornas ö, hittar verkligen ingen info.
Låter som rent nonsens om du frågar mig.
Lite olustigt kan man tycka då Eva låg inte så långt ifrån Gudfaderns hem bredvid sin hund.
Jag tror som du att det kan vara en omskrivning av något slag.
Man ska också tänka på att 2012 hade mördaren varit fri om inte lagen ändrats.
I Oktober 2014 var man inne på det 28e året av Eva mordet.
Skulle också säga att till största del var nog Palme mordet en anledning till att mord inte längre kunde preskriberas i Sverige.
Gudfadern lämnade ju även ett tips om Palme mordet så vitt jag kan förstå av det som skrivits tidigare.
Senast redigerad av BerraSWE 2022-03-18 kl. 10:59.
Citera
2022-03-18, 11:31
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
I Oktober 2014 var man inne på det 28e året av Eva mordet.

Att G*öran N*ordin i oktober 2014 på Facebook kommenterar bilden på sin nygjorda tatuering
"Förgör du mig - Förgör jag dig" med orden:
"Den här tatueringen har jag velat göra i 28 år"
borde få Kalla Fall-gruppen att åtminstone höja lite på ögonbrynen kan man tycka

Jag förstår inte vad som är problemet och vad man väntar på?

Här kan det ju äntligen finnas en öppning i ett mordfall som har varit olöst i snart 35 år.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2022-03-18 kl. 11:54.
Citera
2022-03-18, 12:57
Avslutad
Citat:
Att G*öran N*ordin i oktober 2014 på Facebook kommenterar bilden på sin nygjorda tatuering
"Förgör du mig - Förgör jag dig" med orden:
"Den här tatueringen har jag velat göra i 28 år"
borde få Kalla Fall-gruppen att åtminstone höja lite på ögonbrynen kan man tycka

Jag förstår inte vad som är problemet och vad man väntar på?

Här kan det ju äntligen finnas en öppning i ett mordfall som har varit olöst i snart 35 år.

Mördaren var troligen mycket stark och led av någon form av ångest/depression/psykos som han fick utlopp på Eva. Precis som i Linköping då Daniel Nyqvist mördar två helt oskyldiga utan anledning.
Finns nog en hel del likheter med just Linköpingsmördaren i detta fallet.
Kanske borde man kolla på det mordet och slå ihop pusslet.
Citera
2022-03-18, 22:16
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Mördaren var troligen mycket stark och led av någon form av ångest/depression/psykos som han fick utlopp på Eva. Precis som i Linköping då Daniel Nyqvist mördar två helt oskyldiga utan anledning.
Finns nog en hel del likheter med just Linköpingsmördaren i detta fallet.
Kanske borde man kolla på det mordet och slå ihop pusslet.

En viktig aspekt att ta hänsyn till när det gäller Eva-mordet är dock att gärningsmannen kan ha varit styrd av driften, dvs att det kan ha funnits en sjuklig lustfylld koppling mellan just sex och våld. Här kan t.o.m. även lustmord vara aktuellt.
Sexuellt våld saknades helt både i fallet med Linköpingsmördaren där ett barn och en kvinna som kom till undsättning mördades och hos Edwin Gyllenswaan som mördade ett random pensionärspar i deras hem.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2022-03-18 kl. 22:34.
Citera
2022-03-18, 22:34
Avslutad
Citat:
En viktig aspekt att ta hänsyn till när det gäller Eva-mordet är dock att gärningsmannen kan ha varit styrd av driften, dvs att det kan ha funnits en sjuklig lustfylld koppling mellan just sex och våld. Här kan t.o.m. även lustmord vara aktuellt.
Den sexuella våldsaspekten saknas både i Linköpingsmorden (ett litet barn och en kvinna som kom till undsättning mördades) och hos Edwin Gyllenswaan som mördade ett random pensionärspar i deras hem.

Mördaren kanske gillade att onanera och nöjde sig med det då man inte har kunnat bevisa att Eva faktiskt blev våldtagen. Är det därför vi har handfatstrallaren och fd backarsrunkaren här i tråden också :-)
Det kan syfta på en sjuklig sexuell läggning, kanske någon som gick igång på döda kroppar, en nekrofil mördare. Kanske fick han inspiration på krematoriet.
Citera
2022-03-18, 22:44
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Mördaren kanske gillade att onanera och nöjde sig med det då man inte har kunnat bevisa att Eva faktiskt blev våldtagen. Är det därför vi har handfatstrallaren och fd backarsrunkaren här i tråden också :-)
Det kan syfta på en sjuklig sexuell läggning, kanske någon som gick igång på döda kroppar, en nekrofil mördare. Kanske fick han inspiration på krematoriet.

Precis, GM kan ha blivit sexuellt tillfredsställd utan att ha våldtagit Eva. Vid lustmord är det själva våldet som är sexuellt upphetsande, ett annat alt. som du tog upp är att GM kan ha onanerat på platsen i samband med mordet.

Det största likheten mellan Eva-mördaren, Linköpings-mördaren och Edwin Gyllwnswaan är att alla 3 med största sannolikhet led av en allvarlig psykisk störning när morden begicks. Dom 2 sistnämnda led av schizofreni (båda hörde röster), huruvida Eva's baneman hörde röster eller inte låter jag dock vara osagt.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2022-03-18 kl. 22:54.
Citera
2022-03-18, 22:57
Avslutad
Citat:
Precis, GM kan ha blivit sexuellt tillfredsställd utan att ha våldtagit Eva. Vid lustmord är det själva våldet som är sexuellt upphetsande, ett annat alt. som du tog upp är att GM kan ha onanerat på platsen i samband med mordet.

Det största likheten mellan Eva-mördaren, Linköpings-mördaren och Edwin Gyllwnswaan är dock att alla 3 med största sannolikhet led av en allvarlig psykisk störning när morden begicks. Dom 2 sistnämnda led av schizofreni (båda hörde röster), huruvida Eva's baneman hörde röster eller inte låter jag dock vara osagt.

Jag skulle tro att det inte är ovanligt att mördare i såna här fall lider av just schizofreni och är paranoid vid mordtillfället. Det kan vara något som triggar mördaren, ett dödsfall i familjen, fått sparken eller någon som blivit mobbad under uppväxten och denne börjar då höra röster om att dom måste döda.
Om alla saker faller in så kan det hända otrevliga mord, det vore inte första och sista gången när psykiskt sjuka inte får behandling.

Paranoid schizofreni är en av de vanligaste varianterna av schizofreni, vilken kännetecknas framför allt av paranoia, vanföreställningar och hörselhallucinationer.
Senast redigerad av BerraSWE 2022-03-18 kl. 23:02.
Citera
2022-03-19, 13:26
Medlem
Handfatstrallarens avatar
Man ska inte krångla till det i onödan, som GW (och Pudelfrillan) brukar säga.

2021-03-19, 11:36 länk
Pudelfrillan
Citat:
Ja det finns ett par intressanta motivbilder.

Eller så saknas motiv. GN råkade se när Eva släpptes av i korsningen, det var fredagkväll och GN var som vanligt påverkad av något. Han tog med sig dolken och såg till att vara på plats vid Långbacken när Eva kom gåendes. När hon närmade sig parkeringen såg hon att GN stod där i mörkret och blottade sig för henne, sexuellt avvikande som han var (det finns flera vittnesmål om att GN t.o.m i nutid blottar sig och runkar offentligt, så det här kan mycket väl ha hänt tidigt i "karriären").
Det kan ha varit lite av en utmaning att blotta sig för Eva eftersom hon var mer skötsam och intellektuell, dessutom hade hon skinn på näsan så GN kunde inte riktigt förutsäga vad som skulle hända, vilket kanske var en del av "spelet" och spänningen och orsaken till att han tog med sig dolken.
Om Eva blev upprörd kunde han ju ta fram dolken och skrämma henne med den också.

Nåja, Eva kände förmodligen till GN's udda personlighet och sexuella avvikelser eftersom dom hade setts och mötts i området sedan barnsben. Kanske var det inte förstå gången han blottade sig för Eva eller utsatte henne för sexuella trakasserier?
Den här kvällen kanske det var så Eva blev riktigt förbannad, inte minst om han började vifta och hota med dolken.

Ponera att Eva kränkte GN genom att så fort hon såg honom med neddragna byxor säga något i stil med: "Lägg av! stoppa in den där lilla saken du har".. GN går mentalt från att vara en dominant, potent man till att framstå som en förnedrad, bortgjord liten idiot, dolken åker fram! Reaktionen blir inte som förväntat, Eva blir inte rädd utan ryter åt den nyblivne småbarnsfadern: "Men du är ju inte klok, jag ska anmäla dig när jag kommer hem"... Attack! GN flippar ur, handgemäng uppstår, Eva lyckas slita sig loss och springer upp mot förändrahemmet, GN är snart ikapp henne och hugger Eva i ryggen, resten vet vi...

Ville med detta fullt möjliga scenario bara påminna om att det hela kanske inte var så genomtänkt, utan att det mer kan ha varit stundens ingivelse, att tillfället dök upp. GN såg när Eva släpptes av, han visste exakt vart hon skulle och fick då den oemotståndliga impulsen, ingivelsen att blotta sig för henne.

GN behöver således inte ha haft något otalt med Eva utan snarare tvärtom, han kanske alltid hade suktat efter henne?

Det enklaste och minst invecklade scenariot kan vara det som ligger närmast sanningen i den här typen av svårlösta fall. "Man ska inte krångla till det" som GW brukar säga..
GN stod där i mörkret och blottade sig för henne
det finns flera vittnesmål om att GN t.o.m i nutid blottar sig och runkar offentligt
Det kan ha varit lite av en utmaning att blotta sig för Eva eftersom hon var mer skötsam och intellektuell, dessutom hade hon skinn på näsan så GN kunde inte riktigt förutsäga vad som skulle hända, vilket kanske var en del av "spelet" och spänningen och orsaken till att han tog med sig dolken.
Kanske var det inte förstå gången han blottade sig för Eva eller utsatte henne för sexuella trakasserier?
GN såg när Eva släpptes av, han visste exakt vart hon skulle och fick då den oemotståndliga impulsen, ingivelsen att blotta sig för henne.
"Man ska inte krångla till det" som GW brukar säga.
GN kanske lider av exhibitionism; parafili.

LÄNK
https://utforskasinnet.se/exhibitionism-orsaker-till-detta-sexuella-beteende/?amp=1
Exhibitionism är i det här sammanhanget exponeringen av ens könsorgan för främlingar för att åstadkomma sexuell upphetsning.
De flesta exhibitionister är gifta män, men giftermålen är ofta präglade av konflikt.
Deras önskan är att överraska sina offer och frammana reaktioner av rädsla, avsmak och nyfikenhet.
De hatar hån och likgiltighet.
BILD
https://utforskasinnet.se/wp-content/uploads/2019/05/Man-som-blottar-sig.jpg

Föreställ er GN och Eva i ovanstående belägenhet OM hån och likgiltighet uppstod.

"Lägg av! stoppa in den där lilla saken du har".

Dolken åker fram!

"Men du är ju inte klok, jag ska anmäla dig när jag kommer hem"...

Attack!

GN är snart ikapp henne och hugger Eva i ryggen, resten vet vi...

Vad får mig då att tänka som Pudelfrillan?

Inandnings-jo (man får fram ljudet genom att säga "jo", utan att använda stämbanden, samtidigt som man snabbt andas in och putar lite med läpparna).

GN:s företagslogotyp till familjeföretaget Redlight systems LTD är NÄMLIGEN en blottande man.

BILD
https://scontent.fbma4-1.fna.fbcdn.net/v/t1.18169-9/1935207_175960658816_6201510_n.jpg?stp=cp0_dst-jpg_e15_fr_q65&_nc_cat=105&ccb=1-5&_nc_sid=e007fa&efg=eyJpIjoidCJ9&_nc_ohc=mf0eop7o j9sAX_xTRIV&_nc_ht=scontent.fbma4-1.fna&oh=00_AT-ogemZYdTtSD_YBHxAdRcuF3a3r3q00SyULDWLv-zqPw&oe=625C13A2

LÄNK
Familjeföretag med fokus på data
8 april 2009 17:42
https://www.allehanda.se/2009-04-08/familjeforetag-med-fokus-pa-data

LÄNK
24 oktober 2009
https://m.facebook.com/175954888816/photos/a.175960058816/175960658816/?type=3&source=48

LÄNK
4 januari 2013
https://www.instagram.com/p/UDeGGsqyBq/
gudfaderen Sista titten!
Sista titten! får blottaren att känna makt över sitt offer.

Motivet till mordet på Eva Söderström är hennes hån och likgiltighet inför Sista titten!GN:s blottade pillevink den 25 september 1987.

’Hånar du mig - Dödar jag dig’

’Förgör du mig - Förgör jag dig’

Man ska inte krångla till det i onödan.
Senast redigerad av Handfatstrallaren 2022-03-19 kl. 13:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in