2022-03-11, 14:32
Medlem
jararvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calovius
Bibeln.

Religiösa påhitt ang Gud och Jesus.

Existerar inte Jesus+Gudar när hjälpare inte tagit väck schizofrenia.

Schizofrenia är ihopkokt av människor.

Bägge lyssnar inte gällande tro saker och kunna tänka jag fungerar aldrig.
Senast redigerad av jararv 2022-03-11 kl. 15:30. Anledning: Religion och vetenskapen
Citera
2022-03-11, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calovius
Och med "allmänt känt" ska pastafarianen hålla med?
Förresten, varför de senaste åren? Det var väl en dum begränsning: Gud gör mirakler under världshistorien, när han så behagar. Han kanske inte gör så många i här och nu för att straffa dig, som ändå inte skulle tro på honom.

Oj, skulle Gud avstå från att göta mirakel för att straffa min enkla person?

Men frågan kvarstår; varför var mirakler vanligare på bronsåldern än vad de är nu? Har månne gud tröttnat?
Citera
2022-03-12, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs

Men frågan kvarstår; varför var mirakler vanligare på bronsåldern än vad de är nu? Har månne gud tröttnat?
Gud gör mirakel hela tiden men varje gång någon med cancer eller liknande berättar hur dom blev läkt direkt efter att dom bad till Jesus så tror ingen på dom.

Angående tråden, jag tror inte längre på månlandningen, och jag tror det är ett "firmament" som förhindrar oss att lämna jorden.

https://www.youtube.com/watch?v=JRzZl_nq6fk

Genesis 1:7 So God made the expanse and separated the waters beneath it from the waters above. And it was so. 8God called the expanse “sky.” And there was evening, and there was morning—the second day.…

Tror även att solen är mycket närmare än vad vi blev upplärd att tro. Tror absolut inte på evolutionsteorin. Alla politiker, som Macron, Bush m.m visar upp ockulta symboler som Molech ugglan, obelisk dyrkande m.m så tydligen så tror eliten på något övernaturligt/högre makter. Dessa människor brukar också förhålla sig till speciella datum då månen eller planeterna radar upp sig till deras favör. Jag vet att satan finns och har makt över denna värld. Varje storföretag har saturnus ringar/horus ögat som symbol, eller pyramid, man ser det överallt. Jesus är enda vägen.
Citera
2022-03-12, 18:26
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Jag skrev inte att han gjorde det - om han gjorde det - bara för din onekligen enkla person.
Jag har ingen statistik på frekvensen mirakler över tid. Har du? Nej, just det.
Citera
2022-03-13, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WizKhalifa101
Gud gör mirakel hela tiden men varje gång någon med cancer eller liknande berättar hur dom blev läkt direkt efter att dom bad till Jesus så tror ingen på dom.
Tycker du anekdotisk bevisföring är tillräckligt när det handlar om något så verklighetsfrämmande som s.k mirakel?
Påståendet att cancersjuka personer blir friska genom att be till Jesus behöver naturligtvis testas under kontrollerande vetenskapliga förhållanden. Det skulle definitivt vara möjligt att pröva den hypotesen.

Citat:
Jag vet att satan finns och har makt över denna värld.
Nej, det vet du inte. Du tror det.
Citera
2022-03-13, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GamlaDraggen
Tycker du anekdotisk bevisföring är tillräckligt när det handlar om något så verklighetsfrämmande som s.k mirakel?
Påståendet att cancersjuka personer blir friska genom att be till Jesus behöver naturligtvis testas under kontrollerande vetenskapliga förhållanden. Det skulle definitivt vara möjligt att pröva den hypotesen.

Nej, det vet du inte. Du tror det.
Det finns massor av doktorer som blir chockade när dom ser en sjuk patient komma tillbaka nästa vecka frisk och hela cancerväxten är borta på scannern, och sedan berättar patienten att dom bad till Jesus Kristus och sedan direkt kände en varm känsla på stället där cancern var. Givitvis vägrar dom flesta doktorer tro på denna vittnesbörd, men är ändå helt förbryllad.
Du borde fundera på detta: Om Gud verkligen finns (vilket han gör), av vilken anledning verkar han vara dold för majoriteten av mänskligheten?

Vad är skulle det betyda om Gud's existens kunde bevisas för hela mänskligheten utan något tvivel?

Så länge Gud, som är härligare, vackrare och mäktigare än någonting annat, inte avslöjar sig själv för mänskligheten, så kommer endast folk som verkligen vill ha Gud i sitt liv försöka söka ut honom. Detta är folk som Gud vill ha sitt kungadöme. Och så länge Gud inte avslöjar sin fulla härlighet inför folk så kommer folk fortsätta leva som dom gör, skratta och håna existensen av honom, bete sig som djävulen och samla ihop vrede på domedagen, då alla kommer veta 100% att han existerar och skaka och be om nåd, men då är det försent att göra sig ödmjuk. Livet är ett test skapat av Gud, och designat att filtrera ut folk som inte passar in I Guds eviga rike. DU kan idag gå ner på knäna och be till Gud om att bli frälst, du kan ropa på honom redan idag. Du har den möjligheten, och om du verkligen vill veta sanningen så kan Jesus uppenbara sig för dig om han väljer att göra det, men du måste själv börja ta några steg till honom, då han verkar respektera fri vilja och kommer inte tvinga dig att tro. Men likt alla ateister (vilket jag var en av) eller vad du nu är, så kommer du inte göra det. Ni kan argumentera med troende i 10 år, men ni vägrar ens att prova söka Gud i bön i 10 sekunder. Och ni kommer skämmas på domedagen för det.

Du verkar inte förstå mekanismen om varför Gud väljer att hålla sig dold, så låt mig ge dig ett filosofiskt perspektiv att fundera på. Jag skulle likställa Gud och livet så här:
En man är en hemlig biljonär. Han äger alla företag i världen. Han börjar studera på ett fint universitet, och istället för att skylta om vem han är, hur rik och mäktig han är (vilket skulle leda till att alla skulle fjäska och låtsas vara hans bästa vän) så beslutar han sig istället för att klä sig som en nästan som en hemlös person. 95% av alla människor dömer nu denna mäktiga, visa och rika man, på ett ytligt vis. Folk börjar mobba honom, kränka och håna honom, spottar i hans mat m.m. Han bär inte en rolex, han har inte en fin bil som dom andra studenterna. Dom flesta respekterar inte honom alls, inte ens ekonomi/företags lärarna (som anser sig vara experter men vet inte ett dugg jämfört med den hemliga biljonären, och borde egentligen vara på sina knän och be honom att lära dom hur världsekonomin fungerar). Men några personer, en minoritet av genuina människor dömer inte ytligt utan visar kärlek och bryr sig om honom, och ger han pengar, kläder och lyssnar på honom är genuint hans vän. Dom står med honom vått och torrt, även när det inte är populärt att göra så, dom blir inte inbjudna på dom coola festerna nå mer eftersom dom umgås med den "fattiga" hemliga biljonären. Lärarna ger dom också sämre betyg eftersom dom inte gillar den hemliga biljonären som "sänker skolans status".

Sedan på sista dagen, skolavslutningen, så avslöjar biljonären vem han är. Hela skolan är chockad! Ja den fattiga "nollan" visade sig vara den mäktigaste och rikaste mannen i hela världen. Alla arroganta lärare och experter står dumförklarade, givetvis ville ingen av dom lyssna på biljonären den där gången han försökte förklara hur global ekonomi fungerade, han har inget diplom på sin vägg, inte heller hade han märkvärdiga föräldrar, så dom sa åt honom att hålla tyst. Mobbarna som spottade i biljonärens mat och gjorde hans liv åt helvetet sväljer nervöst. Biljonären pekar på minoriteten av dom sanna vännerna som stod vid honom, vått och torrt, och t.om gav honom pengar, kläder, skjutsade honom (Biljonären kunde ringa för privat helikopter skjuts från hans egna firma när han ville, så klart! Eller få en ny kostym och rolex leverarad dagligen utan problem). Och han säger "Detta är mina sanna vänner, och jag ska ge varenda en av dom CEO position på alla mina mega företag! Jag har redan skickat en miljard dollar på deras konto, och deras nya porschar står utanför!" sedan pekar han på mobbarna, och "expert" lärarna och säger "Jag äger alla företag i världen, jag äger även alla bostadsfirmor. Ni skrattade åt mig, ni såg ner på mig, ni behandlade mig illa. Ni är inte välkomna på mina företag, och ni får inte bo i mina bostäder" och mobbarna och lärarna står förskräckt, dom faller ner på knäna och ber om nåd. Dom hade flera år att be om förlåtelse för deras beteende, eller ödmjuka sig på något vis, men endast när biljonären avslöjar vem han verkligen är, och hans enorma makt och konsekvenserna av deras beteende så hamnar dom på knäna och ber förgäves om förlåtelse. Det är försent nu.

Mobbarna blir vräkta, hemlös och får inget jobb någonstans, och lider rejält resten av sitt liv. Medan dom trogna vännerna lever som kungar i alla sina dagar. Detta är min lilla personliga liknelse över hur Gud's personlighet och sätt att göra saker fungerar, livet som är ett test för att se vilken minoritet av själar som kommer få vara med Gud i hans härliga perfekta rike för alltid, glädje och lycka för alltid och få spendera varje dag med Gud den allsmäktige, en person som vi alla är små maskar jämfört emot, men ändå vill han låta oss ärva hans kungadöme och styra med honom. Och hur majoriteten av folk kommer stå totalt dumförklarade och skyldiga på domedagen, även akademiska experter som trodde sig veta allt, och kastas ner till evig skam och förbannelse i helvetet.

Folk undrar konstant varför Gud inte visar sitt ansikte bland molnen så alla kan veta att han verkligen finns på riktigt. Eller varför det inte finns forskningsbevis om hans existens. Många kräver "bevis" om Guds existens, dom vägrar tro på Gud eller t.om prova be till honom i hopp om att han kanske svarar. Om folk visste att Gud fanns 100% så skulle alla som hånar honom idag, falla på knän och fjäska för honom direkt. Han vill inte ha sådana falska personer i sitt rike.

Om biljonären inte höll sin identitet hemlig så skulle han aldrig kunna testa folks hjärtan och se vilka som var värdiga att ärva hans många företag. Vilka som var redo att lida för hans namn skull.

Läs bibeln, be till Gud, be om förståelse och försök att ha tro som ett barn. Kanske han uppenbarar sig för dig så du kan själv veta sanningen? När han väl uppenbarar sig för dig på ett mirakulöst sätt så att du vet till 100% att han existerar, så kan du se emot en framtid där alla personer kommer vägra tro på din vittnesbörd.
Citera
2022-03-14, 20:22
Medlem
Citat:

Angående tråden, jag tror inte längre på månlandningen, och jag tror det är ett "firmament" som förhindrar oss att lämna jorden.

https://www.youtube.com/watch?v=JRzZl_nq6fk

Genesis 1:7 So God made the expanse and separated the waters beneath it from the waters above. And it was so. 8God called the expanse “sky.” And there was evening, and there was morning—the second day.…

Tror även att solen är mycket närmare än vad vi blev upplärd att tro. Tror absolut inte på evolutionsteorin. Alla politiker, som Macron, Bush m.m visar upp ockulta symboler som Molech ugglan, obelisk dyrkande m.m så tydligen så tror eliten på något övernaturligt/högre makter. Dessa människor brukar också förhålla sig till speciella datum då månen eller planeterna radar upp sig till deras favör. Jag vet att satan finns och har makt över denna värld. Varje storföretag har saturnus ringar/horus ögat som symbol, eller pyramid, man ser det överallt. Jesus är enda vägen.

Gratulerar!

På 1960 och 70-talen gjorde man vid några stora amerikanska universitet experiment med förbön för cancer- och hjärtsjuka patienter. Hur tror du att dessa experiment utföll?
Citera
2022-03-14, 20:28
Medlem
Citat:

Den hypotesen har prövats på några stora amerikanska universitet. Gissa om man kunde se någon signifikant skillnad!
Citera
2022-03-19, 13:08
Medlem
Odovacers avatar
Citat:

Det har gjorts åtskilligt med vetenskapliga studier för att påvisa om böner kan bota sjukdomar. Studierna visar dock genomgående att det inte finns någon läkande effekt. Vid kliniska studier va det här slaget har man alltid en placebogrupp som inte får någon form av behandling, och en grupp som får en sk. "intervention", i det här fallet att de ber eller någon annan ber för dem. Jämför man placebogruppen och interventionsgruppen ser man ingen statistiskt signifikant skillnad. Således fungerar inte böner. Naturligtvis kan personer inbilla sig att de blivit friska då de inte hade cancer tidigare, eller då de skulle ha blivit friska ändå, men det är irrelevant.
Wikipedia är inte en tillförlitlig källa som sådan, men du kan läsa för att få en översikt och sedan hitta referenser till undersökningarna länkade:

https://en.wikipedia.org/wiki/Efficacy_of_prayer
Citera
2022-03-19, 13:11
Medlem
Odovacers avatar
Citat:
Det finns massor av doktorer som blir chockade när dom ser en sjuk patient komma tillbaka nästa vecka frisk och hela cancerväxten är borta på scannern, och sedan berättar patienten att dom bad till Jesus Kristus och sedan direkt kände en varm känsla på stället där cancern var.

Detta är fullständigt5 irrelevant om du inte har en placebogrupp som du jämför med. Du kan inte utesluta att cancern hade försvunnit i vilket fall utan böner. Se mitt föregående inlägg.
Citera
2022-03-20, 17:14
Medlem
Citat:
Det finns massor av doktorer som blir chockade när dom ser en sjuk patient komma tillbaka nästa vecka frisk och hela cancerväxten är borta på scannern, och sedan berättar patienten att dom bad till Jesus Kristus och sedan direkt kände en varm känsla på stället där cancern var. Givitvis vägrar dom flesta doktorer tro på denna vittnesbörd, men är ändå helt förbryllad.
Då är doktorerna rationellt tänkande personer med andra ord.
Det finns helt säkert massvis av personer som blivit friska från olika sjukdomar efter att de har bett till Jesus. Men det betyder inte att de blev friska just för att de bad till Jesus.
Ett sådant påstående krävs det belägg för och det är som sagt inte ens svårt att pröva hypotesen i fråga.
Det finns massvis av personer som påstår att de blivit friska av homeopatiska preparat med, trots att det är bevisat att det inte har någon effekt.
Vad folk blott säger ska man ta med en stor nypa salt i såna här frågor. Tur att vi har den vetenskapliga metoden så vi inte behöver förlita oss på vidskepliga idioters anekdoter för att få reda på sanningen.

Så för att återknyta till trådens ämne så låter det inte varken trovärdigt eller rimligt att folk blir botade från cancer genom att prata med ett övernaturligt väsen som aldrig påvisats existera. Det låter faktiskt snarare fullkomligt jävla osannolikt, ologiskt och vansinnigt.
Tycker man att det är viktigt att ha en världsbild som stämmer överens med verkligheten i så hög mån som möjligt så tror man inte på sådana påståenden utan bevis.

Citat:
Du borde fundera på detta: Om Gud verkligen finns (vilket han gör), av vilken anledning verkar han vara dold för majoriteten av mänskligheten?
Men nu finns det bokstavligen ingenting som tyder på att någon gud finns, så anledningen till att denne ter sig dold för mänskligheten är troligtvis just det; att han inte existerar.
Citera
2022-03-21, 07:56
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Men nu finns det bokstavligen ingenting som tyder på att någon gud finns, så anledningen till att denne ter sig dold för mänskligheten är troligtvis just det; att han inte existerar.
Många upplever att Gud finns även om de inte kan se eller höra honom. Gud finns inte i vår värld som tillhör Satan och har fått sin prägel av Satan. De som är uppvuxna i en maffiafamilj kanske tror på Gud men de förväntar sig inte att Gud ska komma in genom dörren.

Om du väntar på ett konsensus så blir du den sista att tro, om ens då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in