2022-03-09, 10:37
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Hur vet du det?
Bibeln.
Citera
2022-03-09, 10:40
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Kan du nämna ett mirakel som skett under de senaste åren, som är allmänt känt som ett mirakel?
Och med "allmänt känt" ska pastafarianen hålla med?
Förresten, varför de senaste åren? Det var väl en dum begränsning: Gud gör mirakler under världshistorien, när han så behagar. Han kanske inte gör så många i här och nu för att straffa dig, som ändå inte skulle tro på honom.
Citera
2022-03-09, 11:03
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Nej, jag förklarade just vad som var ologiskt. Om du inte förstår det är det ditt problem.

Man kan leda en häst till vatten..
Empty posturing. Patetiskt.
Citera
2022-03-10, 09:04
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calovius
Och med "allmänt känt" ska pastafarianen hålla med?
Förresten, varför de senaste åren? Det var väl en dum begränsning: Gud gör mirakler under världshistorien, när han så behagar. Han kanske inte gör så många i här och nu för att straffa dig, som ändå inte skulle tro på honom.
Mobilkameran har besegrat Gud?
Citera
2022-03-10, 09:50
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Mobilkameran har besegrat Gud?
Skapelsen besegrar Skaparen?
Citera
2022-03-10, 11:16
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Skapelsen besegrar Skaparen?
Uppenbarligen, då han inte längre vågar utföra några mirakler efter att bra och lättillgängliga kameror uppfanns. Nog för att jag anser att du ännu inte demonstrerat att något är skapat och att det finns en skapare i det sammanhanget så ordvalen är förhastade och förmodligen avsedda att smyga in mening där ingen demonstrerats men det är väl att vänta från lögnare.
Citera
2022-03-10, 14:10
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Uppenbarligen, då han inte längre vågar utföra några mirakler efter att bra och lättillgängliga kameror uppfanns. Nog för att jag anser att du ännu inte demonstrerat att något är skapat och att det finns en skapare i det sammanhanget så ordvalen är förhastade och förmodligen avsedda att smyga in mening där ingen demonstrerats men det är väl att vänta från lögnare.
Du "anser".

"han inte längre vågar utföra några mirakler efter att bra och lättillgängliga kameror uppfanns"
Citera
2022-03-10, 14:41
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Du "anser".

"han inte längre vågar utföra några mirakler efter att bra och lättillgängliga kameror uppfanns"
Ja, det är precis som om han inte gjorde ett jäkla dugg. Inte nu och inte någonsin. Situationen är helt oskiljbar från att han inte ens fanns och bara var påhittad av obildade knarkare i öknen för några tusen år sedan.
Citera
2022-03-10, 15:02
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Ja, det är precis som om han inte gjorde ett jäkla dugg. Inte nu och inte någonsin. Situationen är helt oskiljbar från att han inte ens fanns och bara var påhittad av obildade knarkare i öknen för några tusen år sedan.
Tala för dig själv, så här: "Jag, en fattig syndare, andligt blind och död, har den här grava störningen i mitt transcendentala sensorium som gör att det är precis som om... "
Så kan vi försöka ta det vidare därifrån.
Citera
2022-03-11, 05:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yoyo5050
Översättning är bara för att underlätta för de som inte kan arabiska språket att förstå Koranen. Koranen som ÄR Guds ord finns bara på arabiska och har aldrig förändrats. Det var bra att översättningen kostar 99kr så att de som söker sanning ha råd att köpa då.

Om du läser mitt inlägg så skrev jag att den har censurerats och översatts på ett sådant sätt som där våld och straff mot de som sätter sig emot profetens uppmaningar inte går att finna.

Vet du ens vad du skriver?

Nej, Koranen är översatt till alla språk i världen. Det är inte bara de som kan läsa arabiska som är muslimer, om du inte var medveten om det.

Så, Koranen finns bara på arabiska, så varför finns den då översatt på svenska i Akademibokandeln isåfall?
Hur ska du ha det? Koranen finns bara på arabiska men det är bra att den finns på svenska?

Om man söker sanningen, så kanske man ska läsa en Koran som inte är censurerad ,och som, finns att köpa för 99kr, och istället lära sig arabiska och åka till Turkiet där den riktiga Koranen finns?

Koranen är översatt på alla språk just för att de som inte kan arabiska ska kunna läsa sin heliga bok och faktiskt förstå vad den innehåller.
Då den översatts ändras innehållet beroende vem som översätter den, och det är just det som är poängen.

Läs ditt eget inlägg igen. Du säger emot dig själv.
Citera
2022-03-11, 09:06
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Tala för dig själv, så här: "Jag, en fattig syndare, andligt blind och död, har den här grava störningen i mitt transcendentala sensorium som gör att det är precis som om... "
Så kan vi försöka ta det vidare därifrån.
Du måste fantisera om att man kan vara "andligt blind och död" och ha ett "transcendentalt sensorium" som kan vara "gravt stört" för att rättfärdiga dina påhitt. Allt för att slippa att faktiskt ge belägg för det du inbillat dig.
Det är mycket mental gymnastik där du försöker placera skulden på andra för att slippa din egen börda. Jag undrar om du själv ser hur mycket du anstränger dig för att slippa bevisbördan.
Citera
2022-03-11, 09:45
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Du måste fantisera om att man kan vara "andligt blind och död" och ha ett "transcendentalt sensorium" som kan vara "gravt stört" för att rättfärdiga dina påhitt. Allt för att slippa att faktiskt ge belägg för det du inbillat dig.
Det är mycket mental gymnastik där du försöker placera skulden på andra för att slippa din egen börda. Jag undrar om du själv ser hur mycket du anstränger dig för att slippa bevisbördan.

gäsp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in