2022-03-19, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Han skrapar verkligen på botten av tunnan.. snart värvar han väl soldater på fängelserna.

Putin & Co är naturligtvis svin, som skickar ut fattiga, dödsdömda soldater utan ledning, som ska möta Väst-stödda gerillakrigare som är 100% motiverade. Det är indirekt mord som Putin sysslar med.
Japp..putin städar upp i sin arme nu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dack
De kan ju göra en dil med Kuba och deras sockerrörs odlingar likt som Ryssland gjorde under hela det kalla kriget då Kuba nu idag behöver uppdatera sin militära infrastruktur.
Ingen konst att börja odla sockerbedor - hela skåne fullt..billigt och lönsamt
Citera
Medlem
Termos99s avatar

98-yr-old Ukrainian woman offers to join the army to fight against Russia. See post

The Russia-Ukraine war has ravaged major cities of Ukraine and the visuals from the ruins are simply horrifying. However, several stories of hope have kept people going amid the terrifying situation. And this particular story, shared on Twitter by the Ukrainian Ministry of Foreign Affairs, is bound to make your day.

https://www.indiatoday.in/trending-news/story/98-yr-old-ukrainian-woman-offers-to-join-the-army-to-fight-against-russia-see-post-1927026-2022-03-1 9
Citera
2022-03-19, 11:47
Medlem
Kedoslavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpOeNdi
Gör jag inte? När har jag uttryckt mitt stöd? Genom att visa bilder och filmer ifrån andra sidan?

Klassiker när folk med lågt iq inte har något att komma med, skriker stick, rysstroll osv.

Drar för övrigt till Polen idag och skall göra min insats för dom civila, vad gör du din internet krigare?

Det är ju bra att du försöker hävda dig på Flashback att du ska åka till Polen 😄.

Ge oss gärna bilder när du är i Polen och "hjälper" människor ditt nöt.
Citera
2022-03-19, 11:47
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Det är främst en generationsfråga.
Äldre ryssar är uppvuxna under sovjet och vet inget annat samtidigt som de har varit med om riktig missär innan sovjet kollapsade och tiden i Ryssland under 90 talet.
De är inte heller särskilt insata i vad som händer runt om i världen.

Yngre Ryssar däremot kommer sparka ifrån när levnadsstandarden sjunker.
Man har även en inblick i hur det ser ut runt om i världen.

Vet själv hur det är när mina föräldrar köper allt vad svt säger och har detta som den primära källan för information.
Typiskt om är född på 50 och 60 talet.
Vet inte hur många gånger jag sagt vad vare jag sa när verkligheten träffar dom.
Exakt. Det kommer sannolikt bli en brain drain i Ryssland. De unga, nyfikna, bildade och informerade ryssarna lär fly. De som blir kvar är det redan pacificerade folket. Ryssland blir ett nytt Nordkorea.
Citera
2022-03-19, 11:48
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
Nonsens.

Om Putin skulle smälla av något så pass kraftfullt i Kiev som kommer stråla så hjälper det inte att gräva ner sig 10 kilometer ifrån smällen.

Jodå. Det hjälper att gräva ner sig om man är långt från smällen. Strålningen måste gå horisontellt genom hundratals meter jord. Det var många som observerade kärnvapenproverna i USA. De som var ett par mil bort fick inga skador.
Citera
2022-03-19, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Röda Armén tvingar civila rysssar att strida mot UAF i söder. Förlusterna är enorma.

https://twitter.com/ReportsUkraine/status/1505132603397058563

Finns det någon annan källa som bekräftar detta?

T
Citera
2022-03-19, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Om jag nu tolkat ditt inlägg rätt så har ju i så fall putin gått för långt. Priset blir ju ett totalt isolerat fattigt Ryssland med en president som blir ännu mer isolerad. Tror inte ens diktaturens Kina skulle blunda för det med tanke på Kinas beroende av handel med väst. Ryssland är trots allt en liten spelare internationellt.
Är dessutom faktiskt ganska säker på att väst har mycket kvar i sin politiska verktygslåda att använda om Lille putin går psykbananas och startar ett rent utrotningskrig i Ukraina. Väst har ju faktiskt varit relativt återhållsamma än så länge.

Jag tror själv att väst gör precis vad de ska. Putin kan inte vinna detta, strategiskt sett, längre. Det enda sättet han skulle kunna göra det på är faktiskt om väst blandar sig i mer.

Att NATO skickar in trupper eller börjar bomba skulle göra flera saker, alla av dem dåliga.

1. Retroaktivt ge ryssen rätt i sin tidigare propaganda, om att de måste skydda Ukraina från NATO.
2. Inte vara speciellt effektivt rent militärt sett. De värsta bombningarna och angreppen sker ju i östra delen av landet. För att verka där behöver man bland annat slå ut ryskt luftvärn på ryskt territorium. Det skulle bli en lång och jobbig kampanj. Och kosta väldigt mycket politiskt sett. Hade Sverige och Tyskland och alla andra länder fortfarande aktivt stöttat Väst i en konflikt där man bombar i Ryssland?
3. Det skulle ge ryssen ett sätt att förklara deras förluster. Det är ju inte längre småryssarna och nazisterna de slåss mot, utan nu är det faktiskt NATO. Något som ska vara betydligt svårare. Så de ryska soldaterna som kommer hem i kistor blir mindre obekväma.
4. Framförallt så skulle det bli ett existentiellt hot mot Ryssland, denna gång inte bara i Putins fantasi utan på riktigt. Det skulle ge ryssen ett väldigt stort incitament för att eskalera till taktiska kärnvapen omedelbart. För nu är de faktiskt hotade, på riktigt, och inte bara i propagandan.
Citera
Medlem
analkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Och svensk media sväljer allt med hull och hår.
Nej det gör de inte de är en del av spelet dvs propagandan
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpOeNdi
Gör jag inte? När har jag uttryckt mitt stöd? Genom att visa bilder och filmer ifrån andra sidan?

Klassiker när folk med lågt iq inte har något att komma med, skriker stick, rysstroll osv.

Drar för övrigt till Polen idag och skall göra min insats för dom civila, vad gör du din internet krigare?

Som om det skulle det ge något stöd för din tes att du inte skulle vara Putinvänlig?

Trodde du verkligen det?

För om du gör det, så är det nog du som har lågt iq.
Citera
2022-03-19, 11:51
Medlem
Ny.Deodorants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Flottan har antagligen ingen lust att lämna Östersjön under rådande situation.

Det torde stämma bra. 👍🏽
De nära Stockholm ville dessutom titta avundsjukt på den stora fina amerikanska luftförsvarsbåten .......full med pilska flottister.

För två dagar sedan hade flottan även en liten övning utanför Karlskrona med brittisk fregatt och några JAS.
https://www.forsvarsmakten.se/sv/aktuellt/2022/03/forsvarsmakten-ovar-med-brittisk-fregatt/
Citera
2022-03-19, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Dom är kompisar i smyg.
Nej. Isf hade Putin som sagt lyckats bättre än hur praktfiaskot nu har utvecklats i Ukraina.

Inte ens Nordkorea vill ta i Putin med tång, nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in