2022-03-19, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Ojojoj Inte ens en länk…… Vem försöker du övertyga ….?

https://youtu.be/JoW75J5bnnE

Postades innan av någon, första gången jag sett klippet. Enligt kommentarerna så är det här klippt version, originalet ska tydligen vara ännu bättre/hätskare.

Ngn som vet hur man lyckades spela in samtalet och läcka ut det?
Citera
2022-03-19, 11:36
Medlem
SpOeNdis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Ukrainas militär gömmer sig inte i civila byggnader till den graden Mariupol nu är bombat.
Det säger sig självt.

Ryssarna bombar blint och mot bebyggelse, punkt.

Finns ju filmer när civila driver ut dom ur byggnader för det finns civila i källorna 😅
Citera
2022-03-19, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven

Inget nytt. Eller, de stora brukar ju gilla att känna på varandra på "neutral mark" (Spanien, Syrien). Ibland i direkt konfrontation, ibland inte.

På något sätt hedrar det Biden o.co. att de ännu inte gett efter för påtryckningar från diverse galningar i USA som vill ha fullskaligt krig med ryssarna. Ej heller för upprepade uppmaningar från Zelensky o.co. Samtidigt är det svårt att komma ifrån att det är cyniskt att pumpa in pengar och vapen i Ukraina och hoppas på att ryssarna ska slå sig trötta.
har ju tjatat sönder EU och USA, som ett barn - vi vill ha det och det och deet..Alltså.
Sist var han på Tyskland "visa vad du går för hur vill du bli ihågkommen"..Alltså..
Senast redigerad av popll 2022-03-19 kl. 11:40.
Citera
2022-03-19, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Coolt att du kunde utveckla detta. Jag har förstått det som att kritiken riktats mot åtgärder ägnade att förstatliga och nationalisera media, för att kunna kontrollera innehållet, men då har man alltså inte kommit dit än. En polsk kollega har klagat på att det börjar likna diktatur i Polen... Tack — alltid kul att lära sig mer. Jag menar det verkligen.

Ja, jag stödjer själv inte regeringen helt heller, då Kaczyński har flippat ur lite på senare år. Sedan hans bror omkom i olyckan - eller vad det nu var - vid Smolensk så har han blivit mer och mer despotisk, och även inom PiS-partiet finns det nu flera falanger. Jag tror att han egentligen vill väl för Polen men har blivit lite knäpp.

Samtidigt så finns det ingen vettig opposition heller - de som finns gör verkligen allt för att försöka underminera och förstöra så mycket som möjligt. Oppositionspartierna röstar för sanktioner mot Polen i EU, försöker sabotera avtal, stänga och sälja allt statligt så billigt som möjligt, och så vidare, bara för att försöka göra det svårare för regeringen.

Jag skulle säga att det är ungefär som om SD hade majoritet och bildade regering och den enda oppositionen i riksdagen bestod av Miljöpartiet och AfS. Så det är inte en stabil situation, och inte ens hotet från öst är något som man jnte försöker göra till en intern "vi mot dem"-fråga.

Flyktingsituationen är betydligt värre än som rapporterats hittills i svenska medier. Det finns risk att det hela kommer kollapsa, och samtidigt som man i Sverige pratar om studenter från Nigeria och huruvida de utsätts för hemsk rasism på gränsen så ser jag en risk att man kommer stänga gränsen helt eller att det börjar bli ont om mat och flyktingarna kommer att svälta i Polen också. Eller att vi snart ser flyktingläger av afrikansk modell.
Citera
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Kul att du frågar efter den. Här kommer den: https://progressive.org/latest/us-reaping-sowed-in-ukraine-benjamin-davies-220201/

Har du lärt dig nu att länka källor?

Din källa har sin agenda och den passar din.

Det du och den ryska propagandan blundar för var det var en folklig resning mot presidenten 2014. Du vet att Ukraina inte var styrt som t.ex. ett nordiskt land. Presidenten hade kört över parlamentet som med stor majoritet hade röstat för samarbetsavtalet med EU. I elfte timmen skulle ett avtal nu skrivas med Ryssland. Där valde folket vilken väg de ville gå.
Citera
Medlem
SpOeNdis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABljuger
Läser inte "fejknyheterna". De riktiga är att ryssen börjar skjuta på civila som vill evakueras till ukrainakontrollerade områden och försöker köra in sina trupper när civila går ut.

Klart du sväljer allt Maggan och co säger. Duktigt får
Citera
Medlem
Kedoslavs avatar
Kommer bilder ifrån Kherson med Ukrainska flaggor på olika byggnader. Varit omfattande protester i staden till stöd av Ukraina, eller har den Ukrainska armén intagit staden?

https://mobile.twitter.com/antiputler_news/status/1505128930835116032
Citera
2022-03-19, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Bör ha två saker med i beräkningarna här, dock. 1) Det kan vara direkt farligt att uttrycka sig kritiskt mot Putin, så siffran är sannolikt lägre. 2) Dessa människor ser inte detta som ett resultat av Putins politik, utan köper till 100 % Kremls propaganda om att detta är västvärldens sätt att tillintetgöra Ryssland. Putin är deras räddare.
Det är främst en generationsfråga.
Äldre ryssar är uppvuxna under sovjet och vet inget annat samtidigt som de har varit med om riktig missär innan sovjet kollapsade och tiden i Ryssland under 90 talet.
De är inte heller särskilt insata i vad som händer runt om i världen.

Yngre Ryssar däremot kommer sparka ifrån när levnadsstandarden sjunker.
Man har även en inblick i hur det ser ut runt om i världen.

Vet själv hur det är när mina föräldrar köper allt vad svt säger och har detta som den primära källan för information.
Typiskt om är född på 50 och 60 talet.
Vet inte hur många gånger jag sagt vad vare jag sa när verkligheten träffar dom.
Citera
2022-03-19, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Nja, väldigt tveksamt, va?

Hade Kina varit vän med Putin hade nog kriget i Ukraina gått bra mycket bättre än det har gått hittills,
Dom är kompisar i smyg.
Citera
2022-03-19, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Räcker med att jag lyssnade på den 2014 när det väl begav sig.

Men du fortsätter förneka att USA låg bakom?

Svårt att förneka något osubstansierat.
Om du har något bevis, typ något lite på den mist sagt enorma konspirationen som pågått i åtminstone 9år så tar jag gärna del av den.

Typ minst lika kraftfullt som när ”Putins små gröna män” dök upp i Ukraina 2014,som Putin sedermera erkände var ryska agenter….

https://news.sky.com/story/amp/putin-comes-clean-on-crimeas-little-green-men-10368423

Citat:
Om ca 15-20 år så kommer USA släppa dokument och stoltsera att dom låg bakom skiten, men ingen kommer bry sig då.

Eller så vandrar ödlemänniskor öppet bland oss och aliens gör sig synliga….
Senast redigerad av slö 2022-03-19 kl. 11:41.
Citera
2022-03-19, 11:39
Medlem
Kedoslavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpOeNdi
Klart du sväljer allt Maggan och co säger. Duktigt får

Amen du, du har visat dig stödja Putins krig nu i flera dagar, varför tar du inte en enkel biljett till Ryssland istället och lever utan socker och utan västerländska produkter om du nu hatar väst så mycket ?
Citera
2022-03-19, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
De har börjat gräva ner sig och bygga vallar runt sin egen materiel runt Kiev. Då smäller det nog snart på riktigt tyvärr. Så gör man inte inför ett anfall. Så gör man för att skydda sig mot tryckvåg och strålning inifrån Kiev.
Om jag nu tolkat ditt inlägg rätt så har ju i så fall putin gått för långt. Priset blir ju ett totalt isolerat fattigt Ryssland med en president som blir ännu mer isolerad. Tror inte ens diktaturens Kina skulle blunda för det med tanke på Kinas beroende av handel med väst. Ryssland är trots allt en liten spelare internationellt.
Är dessutom faktiskt ganska säker på att väst har mycket kvar i sin politiska verktygslåda att använda om Lille putin går psykbananas och startar ett rent utrotningskrig i Ukraina. Väst har ju faktiskt varit relativt återhållsamma än så länge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in