2022-03-19, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Har du lärt dig nu att länka källor?

Din källa har sin agenda och den passar din.

Det du och den ryska propagandan blundar för var det var en folklig resning mot presidenten 2014. Du vet att Ukraina inte var styrt som t.ex. ett nordiskt land. Presidenten hade kört över parlamentet som med stor majoritet hade röstat för samarbetsavtalet med EU. I elfte timmen skulle ett avtal nu skrivas med Ryssland. Där valde folket vilken väg de ville gå.

Ukraina ville ha samarbete med båda, det vägrade EU gå med på. EUs krav var antingen vi eller dom, och eftersom ryssarnas paket erbjöd mer pengar valdes den.
Citera
2022-03-19, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av analking
Läs igen alla parter driver propaganda. Det är det som gäller
Och svensk media sväljer allt med hull och hår.
Citera
2022-03-19, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Om jag nu tolkat ditt inlägg rätt så har ju i så fall putin gått för långt. Priset blir ju ett totalt isolerat fattigt Ryssland med en president som blir ännu mer isolerad. Tror inte ens diktaturens Kina skulle blunda för det med tanke på Kinas beroende av handel med väst. Ryssland är trots allt en liten spelare internationellt.
Är dessutom faktiskt ganska säker på att väst har mycket kvar i sin politiska verktygslåda att använda om Lille putin går psykbananas och startar ett rent utrotningskrig i Ukraina. Väst har ju faktiskt varit relativt återhållsamma än så länge.

Nonsens.

Om Putin skulle smälla av något så pass kraftfullt i Kiev som kommer stråla så hjälper det inte att gräva ner sig 10 kilometer ifrån smällen.
Citera
2022-03-19, 11:42
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Han skrapar verkligen på botten av tunnan.. snart värvar han väl soldater på fängelserna.

Putin & Co är naturligtvis svin, som skickar ut fattiga, dödsdömda soldater utan ledning, som ska möta Väst-stödda gerillakrigare som är 100% motiverade. Det är indirekt mord som Putin sysslar med.

Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Om jag nu tolkat ditt inlägg rätt så har ju i så fall putin gått för långt. Priset blir ju ett totalt isolerat fattigt Ryssland med en president som blir ännu mer isolerad. Tror inte ens diktaturens Kina skulle blunda för det med tanke på Kinas beroende av handel med väst. Ryssland är trots allt en liten spelare internationellt.
Är dessutom faktiskt ganska säker på att väst har mycket kvar i sin politiska verktygslåda att använda om Lille putin går psykbananas och startar ett rent utrotningskrig i Ukraina. Väst har ju faktiskt varit relativt återhållsamma än så länge.

Jag tror Putin är så galen att han tror att han kan hota sig till Europa efter att ha statuerat exempel i Ukraina.
Citera
2022-03-19, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Ukraina ville ha samarbete med båda, det vägrade EU gå med på. EUs krav var antingen vi eller dom, och eftersom ryssarnas paket erbjöd mer pengar valdes den.
Inttessant källa?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Svårt att förneka något osubstansierat.
Om du har något bevis, typ något lite på den mist sagt enorma konspirationen som pågått i åtminstone 9år så tar jag gärna del av den.

Typ minst lika kraftfullt som när ”Putins små gröna män” dök upp i Ukraina 2014,som Putin sedermera erkände var ryska agenter….

Eller så vandrar ödlemänniskor öppet bland oss och aliens gör sig synliga….

Så när amerikanska tjänstemän diskuterar vem dom ska tillsätta som president och vem som passar bäst på posten är inte bevis för dig att dom ligger bakom det?

Varför skulle dom då diskutera det?

Förstår att du vill prata om aliens när du inte har något motargument.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dack
Antagligen den parten som erövrat staden i fråga!

Och när är den erövrad exakt?
Citera
2022-03-19, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Och svensk media sväljer allt med hull och hår.
Svensk media drivs av käääänslor, Konstigt annars är svensken en kall figur. Kanske nån psykolog som kan förklara..
Citera
Avstängd
dacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Jisses. Och hur kommer det se ut om ytterligare ett par veckor när sockret verkligen är slut på riktigt?
De kan ju göra en dil med Kuba och deras sockerrörs odlingar likt som Ryssland gjorde under hela det kalla kriget då Kuba nu idag behöver uppdatera sin militära infrastruktur.
Citera
Medlem
Sgt.Blands avatar
Röda Armén tvingar civila rysssar att strida mot UAF i söder. Förlusterna är enorma.

https://twitter.com/ReportsUkraine/status/1505132603397058563
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter

Det stämmer inte (och är ovidkommande)

Parlamentet hade röstat för frihandelsavtalet med EU, presidenten (tillika dömd för landsförräderi) vägrade .

Och avsattes sedermera.
Citera
2022-03-19, 11:45
Medlem
SpOeNdis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedoslav
Amen du, du har visat dig stödja Putins krig nu i flera dagar, varför tar du inte en enkel biljett till Ryssland istället och lever utan socker och utan västerländska produkter om du nu hatar väst så mycket ?

Gör jag inte? När har jag uttryckt mitt stöd? Genom att visa bilder och filmer ifrån andra sidan?

Klassiker när folk med lågt iq inte har något att komma med, skriker stick, rysstroll osv.

Drar för övrigt till Polen idag och skall göra min insats för dom civila, vad gör du din internet krigare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in