2022-03-19, 01:51
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myztico
Medan du sitter och säger att folk har fel samtidigt som du inte har någon aning alls om vad LSS ens är eller hur det fungerar?

Kommunen har ett ansvar enligt LSS att gå in för att hjälpa individer som magmysaren, det är inte frågan om tvång, det är frågan om att sätta in lämpliga insatser för att magmysaren ska ha en fungerande vardag och knuffa honom från manisk magmysjakt till en vettig hobby. Att han är på låst boende där han får berätta vart han ska är inte tvångsvård, han är fortfarande fullt fri bara det att någon som är mentalt vuxen har någon koll innan han släpps ut, det är en fullt rimlig insats för honom att ha och det går säkert att få honom att delta utan tvång, folk på demensboende är också inlåsta, men det är inte heller tvångsvård, det är för att det är rimligt för deras eget bästa.

Magmysaren fungerar på den nivån där man erbjuder tjejer gröt och kinderägg i utbyte mot sexlekar, så att erbjuda honom en ny cykel och cykelhjälm för att flytta till boende med personal är inte att tvångsvårda honom.

Att spendera hela sin vakna tid framför datorn i någon sorts manisk jakt på magmys är inte en situation som han ska vara i, han är i kraftigt behov av insatser för att ha en meningsfull tillvaro som handlar om något annat än maniska skypetävlingar i sin maniska jakt på magmys som består till 100% av människor som tycker det är roligt att driva med honom.

Att han är i den situationen är uppenbara tecken på att någon inte tar sitt ansvar för att hjälpa honom för han är totalt och fullständigt oförmögen att göra det själv. Om du känner att magmysarens beteende är bra för honom själv så är du dum, det är skadligt för honom själv och det finns en risk att han kommer skada någon annan om han fortsätter på samma bana.

Men då håller du ju med mig, så vad tjafsar du ens om?
Jag har ju sagt emot de som påstått att man ska begränsa hans yttrandefrihet, låsa in honom eller tvångsvård. Jag anser inte att de är rätt sätt att hantera situationen på, och du verkar ju hålla med mig om det.

Jag har aldrig sagt att MMM är frisk eller mår bra, jag har bara sagt emot de som påstått att begränsa hans yttrandefrihet, låsa in honom eller tvångsvård är rätt väg att gå, jag har också sagt att det finns inget lagstöd för att ta till såna åtgärder emot honom.
Senast redigerad av Dopy 2022-03-19 kl. 01:54.
Citera
2022-03-19, 06:31
Medlem
Adonis.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Systemkritik
"Potentiell lustmördare" 🤣

Märks att du har ett innehållslöst liv.

"Bajexander är verkligen helt tom inuti. Ingen i hela världen vill ta med han i tång."

"Jag önskar han verkligen elände just för att han är så jävla ohederlig och förljugen."

"Rask kommer aldrig få det bättre förän han sätter sig i en terapistol med mål att behandla sin narcissism."

Märks att DU har ett innehållslöst liv.
Citera
2022-03-19, 07:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adonis.
"Bajexander är verkligen helt tom inuti. Ingen i hela världen vill ta med han i tång."

"Jag önskar han verkligen elände just för att han är så jävla ohederlig och förljugen."

"Rask kommer aldrig få det bättre förän han sätter sig i en terapistol med mål att behandla sin narcissism."

Märks att DU har ett innehållslöst liv.

Inte alls. Jag kommenterar besviken när han gång efter annan kör sin jävla stil.

MMM är i jämförelse med Bajsis empatisk.

Och det jag menar är att dina beskrivelser spinner så långt bort att det tyder på att du inte har något annat innehåll i ditt liv.

Och här är jag helt ärlig, jag prövar inte att jävlas, jag menar bara att du borde göra på något annat än att fokusera på en sorglig psykiskt utvecklingshämmad.

Du är skämmig. Jag är nog inne här 3 gånger I veckan när jag softar lite på jobbet, du är ett supertroll som klarat av att få MMM att bli arbetslös. Hoppas du är stolt över dig själv.
Citera
2022-03-19, 07:17
Medlem
Citat:
Hahahaha

Så magmys micke ska alltså försöka sig på att ta en printscreen. Hahaha Du menar samma funktionsnedsatta & perversa kille som gång på gång i en av sina senaste videos på YT stolt berättar att hans "kompis kompis minsann är en färdigutbildad polis" som ska "hjälpa honom med en förtalsanmälan" mot Rask ifall han tagit myspysens ord på allvar?

Hans tilltro & rent perversa beundran av en vanlig ordningspolis visar ju hur liten han egentligen är mentalt, typ 4-5 år, då han fortfarande tror att polisyrket hyser ngn som helst auktoritet. Hahaha

Med denna tilltro visar han hur potentiellt farlig han faktiskt är då en 4-5 åring har svårt att skilja verklighet från fantasi.

Rasks bevakning & rapportering av myspysen är av stort samhällsvärde då den potentiellt blivande lustmördaren måste isoleras från omvärlden omedelbart innan det är för sent. Att han är funktionsnedsatt gör honom ännu farligare, då ingen vet vilka vanföreställningar han egentligen har & vad han är kapabel till när hans sociala ångest & sexuella frustration är som störst.

Rask kanske gör videos i ett syfte att känna pengar & skapa publicitet för sig själv men magmys micke är ju inte mindre farlig för det. Eller hur? Oavsett vad man än må tycka om Rask så ÄR hans bevakning av en potentiellt blivande lustmördare ngt av en god samhällsinsats.

Vad har Rask gjort dig, micro? Med tanke på att du väljer att ta parti för en potentiellt blivande lustmördare bara för att kunna baktala Rask? Ngt personligt? Genuint nyfiken.

MMM kommer få hjälp av andra att med tråden visa vilken extrem skada han lidit på grund av dig och Rask.

Kul för Rask.
Citera
2022-03-19, 07:50
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Läs på om förtal, det handlar inte om sanning, det handlar om spridning och att peka ut någon klandervärd i sitt levnadssätt.

Läs på själv. Har du själv sett till att sprida ca 7500 videos och inlägg där du säger vad Rask säger och han ENBART med sina videos ger dig råd om hur du bätte hanterar situationen, och hur de med ansvar kan förbättra sig, så SPRIDER du inget redan känt. Inte förtal.

Ser minst en i tråden lever för att stalka och hata Rask, och just här har du så jävla fel. Fast det är allt du brinner för och du har fått 100 inlägg i tråden raderat som argumenterar emot dig

När du hyllar Micke och anmäler allt vi skriver, vet vi hur besatt du är. Ser du det själv?
Citera
2022-03-19, 09:08
Medlem
MrsLibras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infinity1
Jag undrar vem som har den stissigaste blicken, patrask eller magmongot. Bara en tidsfråga innan magmongot gör någon i allmänheten illa.

Kan Magmicke blick vara kopplat till hans funktionshinder/diagnoser? Man kan ju få lite säreget utseende av en del åkommor. Och fråga två, hur gammal är Mikael och hur många har han skadat fysiskt hittills?
Perspektiv och lite balans tack.

Det finns skrämmande många som sitter och har skrämmande fantasier. Jag förringar inte Mikaels konstiga böjelser. Inte alls. Vill gärna veta om hans personal har den koll som behövs, men allt sånt är sekretessbelagt. Det enda man kan göra som utomstående är att orosanmäla. Jag tror däremot att de farligaste typerna i samhället är de vi inte hör. Förrän de skadat någon. De som fantiserar i smyg och sedan genomför det.
Jag tror faktiskt att Mikael inte har kapaciteten att skada någon irl. Bara min åsikt såklart. Men har en del att grunda det i.

Det Rask gör är lågt. Han förtjänar fan att åka dit igen. Tänk om det var din släkting som han gav sig på. Man måste kunna se saker från lite olika håll. Och vara försiktig med vad man säger om människor.
Citera
2022-03-19, 09:12
Medlem
MrsLibras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritnota
Läs på själv. Har du själv sett till att sprida ca 7500 videos och inlägg där du säger vad Rask säger och han ENBART med sina videos ger dig råd om hur du bätte hanterar situationen, och hur de med ansvar kan förbättra sig, så SPRIDER du inget redan känt. Inte förtal.

Ser minst en i tråden lever för att stalka och hata Rask, och just här har du så jävla fel. Fast det är allt du brinner för och du har fått 100 inlägg i tråden raderat som argumenterar emot dig

När du hyllar Micke och anmäler allt vi skriver, vet vi hur besatt du är. Ser du det själv?

Vänta lite nu, överdriv inte, vem hyllar Micke? Exakt ingen tror jag. Det handlar inte om det. Snälla tänk steget längre.
Citera
2022-03-19, 10:32
Medlem
Adonis.s avatar
Citat:
Inte alls. Jag kommenterar besviken när han gång efter annan kör sin jävla stil.

MMM är i jämförelse med Bajsis empatisk.

Och det jag menar är att dina beskrivelser spinner så långt bort att det tyder på att du inte har något annat innehåll i ditt liv.

Och här är jag helt ärlig, jag prövar inte att jävlas, jag menar bara att du borde göra på något annat än att fokusera på en sorglig psykiskt utvecklingshämmad.

Du är skämmig. Jag är nog inne här 3 gånger I veckan när jag softar lite på jobbet, du är ett supertroll som klarat av att få MMM att bli arbetslös. Hoppas du är stolt över dig själv.

Magmys micke är inte empatisk. Rask är inte heller empatisk. Däremot är det bra att fokus nu börjar att riktas mot magpysen. Det kan vi faktiskt tacka Rask för. Kanske är det din syster eller din mamma som Rask har räddat genom att uppmärksamma en framtida lustmördare.

Citat:
MMM kommer få hjälp av andra att med tråden visa vilken extrem skada han lidit på grund av dig och Rask.

Kul för Rask.

Extrem skada? Hahaha

Magrunkaren är oförmögen att känna denna "extrema skada" då han hyser en neuropsykiatrisk funktionsnedsättning som hindrar honom att känna ngt annat än, på sin höjd, självömkan. Magpysen är potentiellt farlig & måste pga detta behandlas som samhällsfara, en typ som samhället måste isolera & undvika, både för hans egen & samhällets skull.

Rask är passé, absolut. Men att göra sorti genom att hindra en tickande bomb som.magpysen att brisera är stort. Större än vad Rask själv tror. Han gör omedvetet en god samhällsinsats när han hänger ut en funktionsnedsatt & potentiell lustmördare med parafila fantasier.

Gråter du lika mycket ifall en terrorist isoleras & pekas ut efter att på YT ha uttryckt hat & en inre önskan om att få bomba oskyldiga civila?

Även magmys micke måste av allmänheten betraktas som en potentiell & empatilös lustmördare. Det är samhällets skyldighet att skydda de kvinnor som utgör själva måltavlan i magrunkarens fantasier. Rask måste fortsätta med sin bevakning, då han för en gång skull gör lite nytta.
Citera
2022-03-19, 10:59
Medlem
StorTuffBikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infinity1
Precis, men sen har vi några foliehattar som anser att det patrask laddat upp om magmongot är förjävligt, dig inkluderat.

Problemet är att Rask är en så förljugen ogenuin person. Han påstår alltid att han gör såna här uthängningar av välvilja, vilket blir skrattretande för alla som följt Rask i åratal. Då det är så tydligt att Rask aldrig gör saker av välvilja. Han är en man som är uppslukad av sig själv och har en narcissistisk personlighetsstörning vilket innebär avsaknad av empati, så det finns inga gränser för hur långt han kan dra det i uthängningar.

Micke är en förståndshandikappad runkare, som Rask målat upp som Public enemy no 1. Det är patetiskt. Det är också tydligt vilka han väljer att göra uthängningsserier om. Utvecklingsstörda eller psyksjuka. Men hans youtubekollegor Blame it on Blanco (som sitter inne för att ha försökt städa undan vapnet som användes i mordet på en 18 åring tjej och mordförsök och flera fall av vållande till kroppsskada på flera totalt oskyldiga personer.), eller varför inte Alex Ceesay (som i dagsläget sitter inne för något, och som innan varit misstänkt för mord, och som är dömd för mängder av människofientliga brott), dessa människor slickar Rask röven torr på. Trots att det här är personer som faktiskt skadar andra människor och är dömda för det. Medan det är högst spekulativt om Micke någonsin kommer skada någon.

De dubbla måttstockarna är väldigt påtagliga. Men problemet är dels att Rask bara ger sig på svaga personer som inte har möjlighet att försvara sig eller vars försvar Rask tycker att han kan värja sig emot. Människor som har möjlighet att ge Rasken en liten smäll på käften eller som kan peta hål på hans jättestora ego skulle han aldrig hänga ut, även om de potentiellt skulle kunna skada andra, och bevisligen har skadat andra. (Plus att Rask innerst inne tycker att gangstrar, våld och brottslighet är jättetufft. Det såg vi i hur han framställde sig på youtube i början och hur han varit aktiv i att utforma ett utseende som gör att han påminner om en kåkfarare.)

Rask påstår som sagt att han vill hjälpa Micke. Frågan är vad som skett. Micke är en utvecklingsstörd kille med en udda fetisch, som dessutom exponerar sig själv live. Det här har lett till att det är ett flertal troll som följer allt han gör. Jag fattar grejen, han är en speciell person som säger och gör skruvade saker, jag kollar också på Micke-klipp på tuben och skrattar. Sen är han svagbegåvad medan trollen är normalbegåvade, då man kan ju påverka Micke ganska lätt. Man kåtar upp honom, och mitt i det trycker man på om ”kniv-mys” och ”magbox”, så han kanske säger det också och låter som en person som är farlig för sin omgivning.
Haja, att det finns personer som är aktiva i att få en förståndshandikappad man tvångsomhändertagen. Visst, jag tror Micke kan ha sagt sånt där självmant någon gång, men sedan har det blivit känt och trollen drar upp det just för att få honom att verka så sjuk det bara går. Rask har varit med och lyft fram de där uttalandena.

Det enda Rasks uthängning av Micke resulterat i är att han får mer trafik av troll till sin kanal. Jag själv kände inte till Micke innan Rask lyfte upp honom. Så han stjälper garanterat mer än han hjälper. Precis som med Lennart Bladh.

Lennart Bladh var en man som hade någon form av psykisk sjukdom vilket fick honom att bli översexuell. Rask lyfte upp honom på sin kanal och videoklippen sågs av hundratusentals. Däribland mig, som inte hade någon aning om Lennarts tältrunkturné. Tillslut hamnade Lennart under psykiatrisk tvångsvård, och Rask tog mer eller mindre åt sig äran för det i videor. Sa saker i stil med ”det var det mitt syfte var med att lyfta detta, att han skulle bli inlåst”. Trots att han blev inlåst till följd av att han dömdes för brott och ansågs lida av en psykisk störning. Rask var inget vittne i den rättegången, det var inte som att Rask anmälde det brottet. Den där domen hade kommit oavsett och Lennart hade blivit tvångsvårdad i vilket fall som helst. Det enda Rask gjorde där var att exponera Lennart för en större krets människor så han kunde få uppmärksamhet och pengar.

Det tragiska i historien är att Lennart dog sedan. Det har spekulerats om det var självmord, och visst, man kanske kan förstå det. När Lennart kom lite tillbaka till sig själv och det gick upp för honom hur han betett sig och hur många människor som sett det, något Rask såg till att så många som möjligt skulle få se. Skammen blev kanske för outhärdlig? Sorgligt är det dock, Lennart var ju inget monster utan en flerbarnsförälder som egentligen var en duktig idrottslärare och som hade ett stabilt liv innan.

Nu gör Rask samma sak, han kör en uthängningskampanj mot en utvecklingsstörd man och målar ut honom som en potentiell seriemördare. Det verkar flera, däribland du, hålla med om. Det roliga är att du hållit på och dragit upp att folk drivs av sitt hat mot Rask, så vem än motståndaren är kommer man ta dennes parti för man hatar Rask så mycket. Tycker mer det låter som att du projicerar din inställning till Micke på oss andra. Du säger dig själv hata Rask men nu ger han sig på ett mongo som du vill se inspärrad och då är han din kille.

Sen har det varit snack om att det Rask gör är förtal, och det kan det vara. Han kör ju med i hela den här ligan som tycks arbeta för att få Micke tvångsvårdad, och lyfter bara fram hur han snackar om magbox och knivmys, han jämför honom med seriemördare osv. Mycket taget ur sin kontext. Lyssnar man mellan raderna så inser man att Mickes troll är aktiva i att han ska säga såna saker, för man jobbar ju för att sätta dit honom. Det är klart att sådant väcker andras missaktning. Personer kommer kolla snett och tissla och tassla om Micke när man ser honom ute.
Citera
2022-03-19, 11:00
Moderator
pewpews avatar
Nu får ni skärpa er. Över 100 inlägg rensade. Denna tråd handlar om RASK, vi diskuterar inte Magmys utan att det är relaterat till Rasks kanal.

Varningar utfärdade, kommer inte se mellan fingrarna om ni fortsätter diskutera Magmys i denna tråd om det inte är relaterat till Rask

Tip of the day, införskaffa alkolås till datorn.......

/Mod
Citera
2022-03-19, 11:11
Medlem
Så Rask ser till att MMM blir av med sin praktikplats som förmodligen är anpassad efter hans handikapp.

Rask anser att det är bara att fixa adsense och leva på intäkterna. Jovisst, vem ska hjälpa Micke med detta? Tror inte de flesta fattar hur lss fungerar... Personer med LSS är inte tvångsvårdade på något sätt utan lever som alla andra, men får stöd med vissa saker av sina assistenter och bara för du har ett lss beslut betyder inte det att du har assistans 24/7.

Alltså denna micke försöker köpa sex med chokladaskar. Ja ni hör ju. Är tämligen säker på att denna mmm inte är farlig alls för gemene man. Tror inte ens han förstår innebörden av sina egna fantasier.

Plus ska vi börja låsa in folk för deras tankar och fantasier så har vi gått över en tröskel som jag inte är så sugen att stiga över.

Tycker många i tråden beter sig som en hysterisk "Karen"... LOL

Har Rask sålt sin 144000 kanal?
Citera
2022-03-19, 11:15
Medlem
Citat:
Magmys micke är inte empatisk. Rask är inte heller empatisk. Däremot är det bra att fokus nu börjar att riktas mot magpysen. Det kan vi faktiskt tacka Rask för. Kanske är det din syster eller din mamma som Rask har räddat genom att uppmärksamma en framtida lustmördare.

Extrem skada? Hahaha

Magrunkaren är oförmögen att känna denna "extrema skada" då han hyser en neuropsykiatrisk funktionsnedsättning som hindrar honom att känna ngt annat än, på sin höjd, självömkan. Magpysen är potentiellt farlig & måste pga detta behandlas som samhällsfara, en typ som samhället måste isolera & undvika, både för hans egen & samhällets skull.

Rask är passé, absolut. Men att göra sorti genom att hindra en tickande bomb som.magpysen att brisera är stort. Större än vad Rask själv tror. Han gör omedvetet en god samhällsinsats när han hänger ut en funktionsnedsatt & potentiell lustmördare med parafila fantasier.

Gråter du lika mycket ifall en terrorist isoleras & pekas ut efter att på YT ha uttryckt hat & en inre önskan om att få bomba oskyldiga civila?

Även magmys micke måste av allmänheten betraktas som en potentiell & empatilös lustmördare. Det är samhällets skyldighet att skydda de kvinnor som utgör själva måltavlan i magrunkarens fantasier. Rask måste fortsätta med sin bevakning, då han för en gång skull gör lite nytta.
Detta inlägg är ett perfekt exempel för magmysmicke att visa upp i en rättegång för att visa vilken extrem skada Rask åsamkat han genom att förtala/kränka och nästan förfölja MMM.

Om inte Basjrask börjat igen hade MMM sluppit mycket spä och du skapar fina exempel på det.

Kul rättegång Basjrask har att vänta sig. Helt säkert större skadestånd och kanske fotboja på Basjrask. Eller liknande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in