2019-10-08, 11:30
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mommi
kollar repriser och tycker att dom här tillför ju ingenting. dom tillsammans med gw persson låter som robotar man vrider upp med nyckel. dom upprepar bara det alla redan vet

Ja, denna serie var verkligen en platt fall där så gott som inget nytt kom ut fastän det trummades väldigt högt när "FBI" kommer och stapplar in.

Vad folk inte förstår att FBI är inte så vassa som folk tror att dom är men i USA kommer de undan med väldigt mycket då det knappt krävs något för att få någon att erkänna något de inte borde ha erkänt.

Nej, detta var en flopp av rang.
Citera
2019-10-14, 07:23
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Mommi
kollar repriser och tycker att dom här tillför ju ingenting. dom tillsammans med gw persson låter som robotar man vrider upp med nyckel. dom upprepar bara det alla redan vet

Dessa avsnitt i Svenska fall för FBI är mer till för folk som inte vet något om morden än folk som redan vet mycket om fallen.

Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
Vad folk inte förstår att FBI är inte så vassa som folk tror att dom är men i USA kommer de undan med väldigt mycket då det knappt krävs något för att få någon att erkänna något de inte borde ha erkänt.

Skitsnack! FBI är extremt duktiga. Speciellt vid mord. Bara kolla deras gärningsprofiler som de tex gör.

Du har även fel i det andra men det är så dumt så jag inte ens orkar kommentera det.
Citera
2019-10-14, 07:49
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Dessa avsnitt i Svenska fall för FBI är mer till för folk som inte vet något om morden än folk som redan vet mycket om fallen.

Skitsnack! FBI är extremt duktiga. Speciellt vid mord. Bara kolla deras gärningsprofiler som de tex gör.

Du har även fel i det andra men det är så dumt så jag inte ens orkar kommentera det.

Nu har jag själva suttit i rävsaxen själva med FBI samt med tillhörande rättsapparat och det har definitivt inte du gjort.

Vad jag kan ge dig är att jag inte satt för mord.

Men jag har sett systemet inifrån och det är definitivt inte det du tror dig veta genom att se på TV eller läsa lite statistik.

Du kan få vem som helst att erkänna vad som helst i USA.

"There’s a facetious saying in legal circles about the ease with which prosecutors can secure indictments in grand jury cases: You can get a grand jury to “indict a ham sandwich.”"
Citera
2019-10-14, 07:54
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
Nu har jag själva suttit i rävsaxen själva med FBI samt med tillhörande rättsapparat och det har definitivt inte du gjort.

Vad jag kan ge dig är att jag inte satt för mord.

Men jag har sett systemet inifrån och det är definitivt inte det du tror dig veta genom att se på TV eller läsa lite statistik.

Du kan få vem som helst att erkänna vad som helst i USA.

"There’s a facetious saying in legal circles about the ease with which prosecutors can secure indictments in grand jury cases: You can get a grand jury to “indict a ham sandwich.”"

Jag kan garantera att jag sitter på mer kunskap än dig när det kommer till mord i USA och de är rätt noga med att personen ska tala sanning och berätta om saker som allmänheten inte vet men mördare.

Att du suttit i rävsaxen med FBI säger ju även vad du är för person.

Kan du ge exempel på mord som FBI tvingat fram erkännande? Sedan fungerar rättsväsendet i USA, som jag även har bättre koll på än dej, som så att erkännande räcker inte bara vid mord.

Du snackar skit.

På mordroten hos FBI sitter de bästa!
Citera
2019-10-14, 08:14
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Jag kan garantera att jag sitter på mer kunskap om dig när det kommer till mord i USA och de är rätt noga med att personen ska tala sanning och berätta om saker som allmänheten inte vet men mördare.

Att du suttit i rävsaxen med FBI säger ju även vad du är för person.

Kan du ge exempel på mord som FBI tvingat fram erkännande? Sedan fungerar rättsväsendet i USA, som jag även har bättre koll på än dej, som så att erkännande räcker inte bara vid mord.

Du snackar skit.

Ja du, mycket snack om att du känner till rättsväsendet mer än mig men det måste vara på andra sidan skranket isåfall för jag har sett verkligheten och inte bara tittat på TV och läst lite här och där.

Att jag hamnade i rävsaxen med FBI bevisar exakt vad jag menar och jag har sett hur FBI drar slutsatser helt vilt baserat på vad dom vill att det skall vara och även när du har rätt så har du fel för dom är ju...FBI....

Dom skiter helt i om du är oskyldig eller skyldig.

Men du vet säkert bättre än vad jag vet så jag måste ha drömt allt det andra.

Om du nu har koll, så är det inte FBI som tvingar fram något erkännande eller hur?

Det är när du sitter med åklagaren som dinglar en mycket stor hammare över dig i form av ett mycket stort åtal med många, många år på pappret och då är man inte så tuff.

Men det vet du säkert bättre än vad jag vet.

97% av åtal går till plea bargains som du säker vet eftersom att du vet så mycket.

Det betyder inte ett skit annat än att folk blir så rädda att dom erkänner något dom kanske inte borde med vetskapen att går jag till rättegång så är jag rökt för allt är tiltat till åklagarnas fördel.

Välkommen till verkligheten.

Jag har varit där. Det har inte du.

Frågor på det eller kan vi gå vidare i livet nu?
Citera
2019-10-16, 21:17
Medlem
Mommis avatar
FBI må vara stjärnor i USA men i den här tv-serien har stjärnan och hans kompis misslyckats totalt. dom har har väl inte löst ett enda fall eller ens tillfört utredningarna något som poliserna redan vet
Citera
2019-10-16, 22:24
Medlem
Har dom löst något fall än? annars ett bra program.
Citera
2019-10-21, 12:35
Medlem
Mommis avatar
Amerikanen svänger rätt bra med sin karriär inom FBI. I ett försvinnande i danmark 2016 var han med och berättade eller skröt att han jobbat för FBI i 13 år. I det svenska programmet samma år säger han att han har 23 år inom FBI bakom sig. Vilken pajas

Dom har inte löst något av fallen
Citera
2021-04-10, 17:25
Medlem
Kommer det en ny säsong snart? Mycket bra program.
Citera
2021-12-25, 19:23
Medlem
Tycker de går igenom det rätt bra och tydligt, det absolut största problemet här är sveriges lama rättsväsende. Oavsett vad som sker om ett fall går till rättegång eller inte så gör de sitt bästa och de visar i alla fall det på bästa sändningstid så folk kommer ihåg och ser vad som hänt.
Citera
2022-03-19, 04:14
Medlem
Public-Detectives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Skandal! Supersnutarna hittade inte mördaren. Jag ska sluta titta på reklam på TV4.

Snuten Bosse från det här pissdåliga och pinsamma programmet är nu misstänkt och åtalad för stölder på ICA.
Citera
2022-03-19, 10:59
Medlem
johnthedickholmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Public-Detective
Snuten Bosse från det här pissdåliga och pinsamma programmet är nu misstänkt och åtalad för stölder på ICA.

wtf? FUP?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in