Citat:
Ursprungligen postat av
400Ben
Jag kan garantera att jag sitter på mer kunskap om dig när det kommer till mord i USA och de är rätt noga med att personen ska tala sanning och berätta om saker som allmänheten inte vet men mördare.
Att du suttit i rävsaxen med FBI säger ju även vad du är för person.
Kan du ge exempel på mord som FBI tvingat fram erkännande? Sedan fungerar rättsväsendet i USA, som jag även har bättre koll på än dej, som så att erkännande räcker inte bara vid mord.
Du snackar skit.
Ja du, mycket snack om att du känner till rättsväsendet mer än mig men det måste vara på andra sidan skranket isåfall för jag har sett verkligheten och inte bara tittat på TV och läst lite här och där.
Att jag hamnade i rävsaxen med FBI bevisar exakt vad jag menar och jag har sett hur FBI drar slutsatser helt vilt baserat på vad dom vill att det skall vara och även när du har rätt så har du fel för dom är ju...FBI....
Dom skiter helt i om du är oskyldig eller skyldig.
Men du vet säkert bättre än vad jag vet så jag måste ha drömt allt det andra.
Om du nu har koll, så är det inte FBI som tvingar fram något erkännande eller hur?
Det är när du sitter med åklagaren som dinglar en mycket stor hammare över dig i form av ett mycket stort åtal med många, många år på pappret och då är man inte så tuff.
Men det vet du säkert bättre än vad jag vet.
97% av åtal går till plea bargains som du säker vet eftersom att du vet så mycket.
Det betyder inte ett skit annat än att folk blir så rädda att dom erkänner något dom kanske inte borde med vetskapen att går jag till rättegång så är jag rökt för allt är tiltat till åklagarnas fördel.
Välkommen till verkligheten.
Jag har varit där. Det har inte du.
Frågor på det eller kan vi gå vidare i livet nu?