Citat:
Ursprungligen postat av
Fricky
Jag har blandade känslor kring Rysslands förluster i Ukraina.
Självklart är det bra att Rysslands armé minskas för varje dag som går, men samtidigt så tror jag att det leder oss allt närmare hot om biologiska vapen från Ryssland.
Jag har då väldigt svårt att tänka mig att NATO inte skulle komma in i bilden då det skulle sätta många NATO-länder i en väldigt farlig situation.
Skulle biologiska vapen användas i Ukraina så kommer länder som Polen indirekt bli attackerade.
Vilket trams. Kemiska vapen skulle möjligen vara militärt meningsfulla i vissa begränsade sammanhang, men inte biologiska vapen. Släpper man ut något riktigt farligt så kan det sprida sig hur som helst, till egen trupp och till Ryssland och Vitryssland. Allt snack om att Ryssland skulle använda kemiska och biologiska vapen är en psy-op från USA/Väst inför en eventuell false flag som utförs av CIA-styrda terrorister, precis, exakt, på samma sätt som i Syrien.
De börjar gagga om "röda linjer" som inte får överträdas, sen iscensätter de själva incidenter som skylls på motståndaren och vips så har moståndaren gått över den röda linje man hittade på och sa att de inte fick gå över. Snälla...