2022-03-18, 23:22
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ravatos
Ni som kan.
Jag har senaste veckan trott att ett krig med NATO vore oundvikligt och att Suwałkikorridoren skulle vara nästa mål. Hur troligt tror ni det är när man med facit i hand ser hur dåligt de presterar? Kanske det finns betydligt bättre enheter som är tänka till en sådan uppgift?

Då blir det krig mellan NATO och Ryssland. Området ligger i Polen.

Eftersom Ryssland ser ut att förlora för tillfället kan man svårligen tänka sig att det finns bättre förband någon annanstans.
Citera
Medlem
SpOeNdis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Tyvärr så många inägg så det är lätt att inte se allt. Den som läser denna tråd från början borde få ett pris.

Jag håller mig till grundproblemet, Putins invasion av Ukraina.

Ukraine: World must unite in face of Russia’s ‘violation of international law’
Russia’s invasion of Ukraine compels Member States of the United Nations to unite in “cooperation and solidarity” to support all those impacted “and to overcome this violation of international law” said Secretary-General António Guterres on Thursday, addressing the General Assembly in New York.
https://news.un.org/en/story/2022/03/1113692

Svara då inte på inlägg du inte är insatt i.

Precis det jag gör med, folk tror man är rysstroll när man försöker vara källkritisk åt båda hållen.
Citera
Medlem
Adiaphorouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noone1
I samtliga fall valde befolkningen att ge upp.
Hände inte i Vietnam eller Afghanistan.
Det är den avgörande faktorn.
Om armén förlorar så spelar det ingen roll.
Citera
2022-03-18, 23:23
Medlem
Kedoslavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Azovs chefsideolog får dock lite extra uppmärksamhet. Stendöd.

Och Andra största armen i världen har inte kunnat ta staden på en månad 🤔

Ge dig nu rysstroll, ingen går på er propaganda mer.
Citera
2022-03-18, 23:23
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Slovakien säger sig vilja skänka luftvärnsrobotsystet S-300 till Ukraina. Lavrov säger att man inte kommer att tillåta det. Kommer historien få ett slut som polska MiG-29, eller får vi se slovakiskt S-300 sprängas i bitar, någonstans utanför Lvov?

https://centraleuropeantimes.com/2022/03/lavrov-calls-arms-supplied-to-ukraine-a-legitimate-target/
Lavrov får väl ställa sig på gatan och demonstrera om han inte vill tillåta det.

EU skiter i vad Ryssland inte tillåter, vilket är helt rätt.
Det skulle Ryssland ha tänkt på innan dom startade kriget.
Citera
2022-03-18, 23:24
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Cirkulerar uppgifter på Twitter att ryssarna har förlorat ca 30% (KIA+WIA+POW) av hela sin invasionsstyrka och är desperat att fylla upp leden. Fanns uppgifter tidigare i veckan med om att 50 av ryssarnas bataljoner ej längre är stridsvärdiga.

En total katastrof för ryssarna, om det stämmer.

För att återta initiativet på slagfältet så måste de öka sin slagstyrka. Inte minska den.

Fortsätter slagstyrkan att minska, så kommer de få allt svårare att göra något alls.
Citera
2022-03-18, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ravatos
Ni som kan.
Jag har senaste veckan trott att ett krig med NATO vore oundvikligt och att Suwałkikorridoren skulle vara nästa mål. Hur troligt tror ni det är när man med facit i hand ser hur dåligt de presterar? Kanske det finns betydligt bättre enheter som är tänka till en sådan uppgift?
Det känns ändå rätt osannolikt att Putin skulle våga hoppa på ett NATO-land även om han skulle ha specialenheter att sätta in. Att dra igång ett storkrig mot NATO är något annat än att bomba sjukhus och ukrainska barn. Det är just för att Ukraina inte skyddas av NATO som han kunde dra igång sitt fälttåg. Georgien, Moldavien och Azerbajdzjan är de länder som borde känna sig oroliga nu.
Citera
2022-03-18, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adiaphorous
USA:s invasion av Irak tog endast en månad. Nazityskland tog över Belgien, Nederländerna, Luxemburg och Frankrike på endast sex veckor. Nu trodde alla inklusive Putin att Rysslands militär är kapabel till liknande bedrifter.
Men HEJ vad de bedrog sig. Det liknar snarare första världskriget
Citera
Medlem
Amerikansk militär flygplan kraschat i Norge.

https://financialpost.com/pmn/business-pmn/us-military-plane-with-4-onboard-crashes-in-arctic-norway/wcm/d459a5d9-9fad-4307-9885-328d35bb6611/amp/
Citera
Medlem
SpOeNdis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Kan du länka dem är du snäll?

Google, YouTube, BBC dokumentär. Gör något själv
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
USA:s underrättelser var ju riktiga. Dom såg att det inte var en övning utan en uppladdning inför invasion. Vilket gjorde att Ukraina kunde förbereda sig.

Men jag tror ändå inte att dom var helt förberedda, det var 50% för invasion och 50% för "diplomati". Så ser jag på det.

Och Lavrov, Putin, Zacharova ljög konstant om att en invasion inte var aktuell.

Det ryska spelet där var otroligt fult. OTROLIGT!

De har ju inte invaderat?
Special operation i ukraina.
Omvärldens fel att alla ogillar ryssland.
Putin kan inte göra fel 🤣
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Americanwest
Hjältar som krigar bakom en nazistisk banner? Vilken fin värdegrund du har.

Ingen har visat en sådan fana på över tre veckor.

Förmodligen finns den inte.

Nu är det så här att det är den ryska flaggan som är nazistsymbolen idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in