2022-03-18, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dLn_sthlm
Jo säkert... det är därför man tvingas kalla på hjälp och hyra in legosoldater från syrien och annat pack. (=

Du svarade aldrig på frågan om du varit i Ryssland någon gång.

Är inte ryssvänlig eller något men är det inte vanligt med inhyrd personal i konfliktområden. Ser alltid bättre ut på paper med döda syrier än ryssar. USA burkar ju hyra in pmcs till höger o vänster.
Citera
2022-03-18, 18:00
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Backan52
Den ryska traktortillverkaren Kirovets visade upp ett pr nya modeller på Agritechnica i november och jämfört med tidigare modeller hade de ökad hyttkomfort och betydligt bättre finish vad gäller plåtdetaljer som skärmar, huv och tak.
Med motorer från Mercedes och transmissioner från ZF är planen att ta sig in på Europamrknaden och länder som Portugal, Spanien, Italien och Storbritannien är det som står på tur.
I dag säljs de midjestyrda traktorerna från Kirovets framförallt i Vitryssland och Kazakhstan förutom på hemmamarknaden i Ryssland.
År 2016 och 2017 tillverkade Kirovets 2 500 midjestyrda traktor per år och målet är ungefär det samma 2018.
K-424 är en av de nya modellerna och den kostar motsvarande 980 000 svenska kronor. Då får man en midjestyrd traktor på 11 ton och 240 hästkrafter. Det är den minsta modellen från Kirovets medan K744 är störst på 16 ton och 428 hästkrafter. På samma chassi har Kirovets tagit fram K743 som har en Mercedes-motor på 435 hästkrafter. Modellerna med Mercedes-motor uppfyller avgaskrav steg IV.

... samt numera med bogserlina ingående i standardutrustningen.
Citera
Medlem
MuntertMongos avatar
Citat:
Enligt ryssmongolerna och deras medlöpare som rapporterar här i tråden har de ju förintat Azov-bataljonen ett antal gånger redan. Senast var det väl igår som man sprängt dom åt helvete... ändå återuppstår de varje morgon.

Sæhrímnir-battalion!
Citera
Medlem
moment42s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigBusiness
Mycket bra skrivet! Applåder!

Lyser rätt igenom de som stöttar puttler och visar att det kanske inte alltid är äkta stöd som lyfts fram.

Vill gärna se en svensk icke anonym som försvarar Putins agerande. Det närmsta jag kommer är Lars Bern, men vad jag förstår ligger Lars försvar bara utifrån om man ser det från Puttlers sida. Detta utan att ge medhåll till den sidan.
Jakten förordrar handlingen ja...Lars är ännu en reflektion som är tillgänglig för alla att fundera över.Själv skiter jag i vilken trottoar jag tillhör när mina åsikter kommer an.Jag växte upp i Japan,svensk som jag var,flyttade tillbaks till vad de sade var min trakt,blev amerikan...några år senare gav Sovit mig en såkallad special medborgarskap...så,mina åsikter kan tyvärr inte bara vara svenska i den nakna sanningens ändamål,men fan ta mig att de åtminstone är åsikter baserade på lite mer än bara ilska och besvikelse
Citera
2022-03-18, 18:01
Medlem
dLn_sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonslayerxoxo
Är inte ryssvänlig eller något men är det inte vanligt med inhyrd personal i konfliktområden. Ser alltid bättre ut på paper med döda syrier än ryssar. USA burkar ju hyra in pmcs till höger o vänster.

Säkert är det så, men jag utgår från att det inte var en del av ursprungsplanen utan något man tvingas till nu när man börjar få ont om manskap?
Citera
2022-03-18, 18:01
Medlem
moment42s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ravatos
Kanske inte försvara, men många tänker nog som Lars Bern m.fl. Men som vanligt i heta ämnen är det bäst att hålla tyst...
Därav är vår tystnad från och med nu återhållen en smula mer
Citera
2022-03-18, 18:02
Medlem
leachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Rysk stridsvagn utanför Kiev som ser ut att ha tappat "bandet". Heter det så?

https://twitter.com/Osinttechnical/status/1504858885156442125

Larvband heter det. Tack igen för dina uppmuntrande inlägg.
Citera
2022-03-18, 18:03
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Ryssarna kommer att betrakta landstigningen utanför Odessa som en övning.

Den som fick avbrytas när fartygen gick på minor och sjönk?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coba
Du svarar ett rysstroll.
De har i uppgift att inte tala om sakfrågan. De vill avleda och köra whataboutism.

Vilket dels är ett kvinnligt sätt att diskutera samt att jag tror att de flesta anställda rysstroll är kvinnor.

Du var sexistisk och dömande.

Mvh

Hahaha" kvinnligt sätt att diskutera" säger du sen anklagar du någon för att vara sexist -Sen lägger du till ett "kill gissande " på slutet, GZ

ON topic:

Det är uppenbart att det går dåligt för Ryssland med generaler som sparkas hit och dit. Om dom vill förhandla nu är det tveksamt att dom kan få så mycket, kanske UA tar bort sitt claim på Krim. Läste nyss att UA gjorde en counter offensiv, helt sjukt skulle aldrig trott det för några veckor sedan.
Citera
Medlem
Kadeks avatar
Citat:
Som sagt, det där är bara ett klipp från den här videon där stora delar av förloppet innan kan följas.

https://streamable.com/sicnpd

Japp det är en liten del av denna video
Citera
2022-03-18, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Den där bluffen är synad sedan 3v tillbaks.

Fast man skickar väl inte hela sin armé direkt?
Tex USA med sin, enligt wikipedia,
1 376 658 man starka armé skickade ju ’bara’ 130 000 pers till Irak 2003
Citera
2022-03-18, 18:04
Medlem
Tillssons avatar
Video där Tjetjenska styrkor är i strid med Ukrainska som har positionerat sig högt upp i ett bostadshus i Mariupol. Tjetjenerna hjälper samtidigt ut civila (barn och kvinnor).

https://video.twimg.com/ext_tw_video/1504798912682594304/pu/vid/672x848/R-wcd2oDzeenQID7.mp4?tag=12
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in