2022-03-18, 17:51
Medlem
BigBusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moment42
Ett evinnerligt tjat om Judar,Nazister och amerikanska västerlänningars skuld i allt!Är detta den ända anledningen till varför "reningen" av framtida ryssland komma ske?.....ON TOPIC skriker folk om,men från en part är det inget annat än en konstant skuldbeläggan utifrån folks religion eller geologiska tillhörighet.Och den sidan som skriker om detta hela tiden är den sidan som utan någon som helst tvekan använder och utnyttjar tillika OSS som är något av det de föraktar.Ryssland oh vackra ryssland...vilse i tiden,vilse i tanken,vilse i drömmen.Om det nu är så att det är fascister som "ni" jagar och vill bli av med,städa upp framför eran egen dörr,annars blir det bara patetiskt....vilket det redan är och alltid har varit.Parasiterar på andra för egen vinning,men har inget att ge tillbaks och heller aldrig haft en vilja till att göra.Och samtidigt frågar ni er varför världen ser er som de gör?...well...

Mycket bra skrivet! Applåder!

Lyser rätt igenom de som stöttar puttler och visar att det kanske inte alltid är äkta stöd som lyfts fram.

Vill gärna se en svensk icke anonym som försvarar Putins agerande. Det närmsta jag kommer är Lars Bern, men vad jag förstår ligger Lars försvar bara utifrån om man ser det från Puttlers sida. Detta utan att ge medhåll till den sidan.
Citera
2022-03-18, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Jag föll på första meningen där. Jag orkar bara inte läsa mer om alla dessa faktoider mer.

Att Putin skulle beskriva Sovjets som en geopolitsik katastrof och därmed förringa "det stora fosterländska kriget" finns inte ens på kartan. Om man tror på det begriper man inget alls särskilt om Putin.

Sorry, men du får leva kvar med ditt Washington-narrativ. Jag bryr mig inte.

Hej då!

”The demise of the Soviet Union was the greatest geopolitical catastrophe of the century.”

- Vladimir Putin

Speech on national TV, April 25, 2005.
Citera
2022-03-18, 17:54
Medlem
Sgt.Blands avatar
Rysk stridsvagn utanför Kiev som ser ut att ha tappat "bandet". Heter det så?

https://twitter.com/Osinttechnical/status/1504858885156442125
Citera
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Tydligen är Bayraktarfilmerna läckta, eg inte tänkta för att visas offentligt.
UA har släppt granater från små drönare i flera år under strider med ryska styrkor i Donbass.

Extremt säker på att de är "läckta".

D.v.s De är inte releasade via reguljära informationskanaler men på en strategisk informationsnivå har man tagit ett beslut om att materielet ska läcka. Detta för att fördelar överväger nackdelar.

Fördelar:
-Psykologisk operation mot fienden: Når detta materiel dem så kommer de aldrig att slappa av inne i en vagn då de vet att livet kan ta slut vilken sekund som helst. Det sänker stridsvärde och psykiskt välbefinnande över tid.

-Psykologisk operation för egna leden: Man visar vinster och stärker soldater och officerare i Ukrainas arme att ryssen går att ta av daga och att striden inte är hopplös.

Enda nackdelen är att visa en taktiskt förmåga men ärligt talat så vet ju redan en kvalificerad fiende exakt hur bra en Bayraktar fungerar och vilken spec den har.

USA gjorde exakt samma sak i Gulfkrig 1.
De "läckte" filmer som för första gången visade precisionsbombers förmåga. De bjöd lätt på att avslöja förmågan för att få Irakiska soldater att vifta med vit flagg och de gjorde de.
Citera
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
De börjar få ont om man ja. Utan allmän mobilisering.

Så här ser siffrorna ut:

De kan ju inte skicka allt de har till Ukraina. Några måste ju stanna kvar och försvara Ryssland, om saker om ting eskalerar.

Sedan kan de förstås mobilisera nya soldater, men sånt tar ju tid. Och görs inte hur som helst, ens i Ryssland.

Ah, ok.

Jag utgick från denna.

https://www.macrotrends.net/countries/RUS/russia/military-army-size
Citera
Medlem
Kadeks avatar
Inzoomad video på Azovs attack mot ryssvinen. Nazisten lär ha ont!

https://twitter.com/JulianRoepcke/status/1504846873428905984?t=gADy6XbjMWBSL02IWmwDpw&s=19
Citera
Medlem
dLn_sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedoslav
Meddelande ifrån Azov Bataljonen nere i Mariupol

[Glory to Ukraine!

At the time when I am talking to you, street fights in the city are going on. Enemy aircraft and artillery are working non-stop. The city is leveled to the ground. The orcs shoot those who were connected with the army. People are being taken hostage. The process of dismantling of the Drama Theater debris in Mariupol is going on. The number of people died from the cynical crime of the Russian Federation is still unknown. Defenders of the city continue the heroic struggle. Courageously hold the defense. Including fighting with trophy weapons.

We are waiting for the main forces arrival of and the city unblocking. The Ukrainian army destroys a dozen armored vehicles and many enemy manpower daily.

I want the whole Ukraine to be proud of the heroic struggle of the city's defenders and tell about it to the whole world.

I emphasize on the fact that Putin needs Mariupol to show the weakness of our state.

I emphasize that Putin needs Mariupol to create a land route to Crimea.

I emphasize that Putin needs Mariupol to hide the real number of civilian casualties. After all, everything that is told to you is different from reality.

Mariupol continues to be a Ukrainian city.
The struggle continues!

https://t.me/polkazov/4215

Azov och Ukrainska armén efter mer än 3 veckor belägring och artelleribeskjutning utifrån helvetet så har dom inte låtit Ryssen ta staden. Hoppas på en motoffensiv som kan deblockera Mariupol snart 👍

Enligt ryssmongolerna och deras medlöpare som rapporterar här i tråden har de ju förintat Azov-bataljonen ett antal gånger redan. Senast var det väl igår som man sprängt dom åt helvete... ändå återuppstår de varje morgon.
Citera
2022-03-18, 17:55
Medlem
dLn_sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kadek
Inzoomad video på Azovs attack mot ryssvinen. Nazisten lär ha ont!

https://twitter.com/JulianRoepcke/status/1504846873428905984?t=gADy6XbjMWBSL02IWmwDpw&s=19

Som sagt, det där är bara ett klipp från den här videon där stora delar av förloppet innan kan följas.

https://streamable.com/sicnpd
Citera
2022-03-18, 17:57
Medlem
Ravatoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigBusiness
Mycket bra skrivet! Applåder!

Lyser rätt igenom de som stöttar puttler och visar att det kanske inte alltid är äkta stöd som lyfts fram.

Vill gärna se en svensk icke anonym som försvarar Putins agerande. Det närmsta jag kommer är Lars Bern, men vad jag förstår ligger Lars försvar bara utifrån om man ser det från Puttlers sida. Detta utan att ge medhåll till den sidan.

Kanske inte försvara, men många tänker nog som Lars Bern m.fl. Men som vanligt i heta ämnen är det bäst att hålla tyst...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Ukrainska drönare släpper laddningar på ryska fordon.

https://mobile.twitter.com/Blue_Sauron/status/1504847960374448132
Vad är det för drönare?
Känner inte igen gränssnittet.
Laddningen är för stor för UJ-32 Lastivka.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Jag föll på första meningen där. Jag orkar bara inte läsa mer om alla dessa faktoider mer.

Att Putin skulle beskriva Sovjets som en geopolitsik katastrof och därmed förringa "det stora fosterländska kriget" finns inte ens på kartan. Om man tror på det begriper man inget alls särskilt om Putin.

Sorry, men du får leva kvar med ditt Washington-narrativ. Jag bryr mig inte.

Hej då!
Testa läs första meningen igen. Det är alltså upplösningen av Sovjet som är en geopolitisk katastrof enligt Putin.
Citera
2022-03-18, 17:58
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahvet
Där ser man har de hunnit med det händer mycket där, enligt expressen plockar de kroppar efter soldater i Mykolajiv. På bilderna ser man symboler för Azov.
https://www.expressen.se/nyheter/raketattack-i-morse-levande-och-doda--gravs-ut-ur-ruinerna/

Ja ryssarna bombar nu för de har blivit utkörda från området. Hoppas Ukraina kan skjuta ned några flygplan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in