2022-03-18, 13:21
Medlem
Trodde de bara var jag som fastnat i coinbase fällan.

Mitt konto har blivit helt fryst med ungefär 75K

När jag kontaktade coinbase så förklara dom att jag tradade till för många olika wallet på en och samma gång och de tog därför beslutet att stänga av hela mitt konto. Jag kan inte äns skicka över pengarna till andra wallets.

Scammers är vad dom är, inget ser vad som döljer detta bolaget eftersom den har ett för gott status och gör reklam om att det är en säker wallet
Citera
2022-03-18, 13:23
Medlem
Asb3rger1337s avatar
Mitt konto blev låst igår. Så du får skicka in nytt id foto och lite grejer. De löser sig nog.
Citera
2022-03-18, 13:31
Medlem
smygrasistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckThePolice
Fast detta kan ju dock inte stämma, vart hittar du källa på detta?
Om det skulle stämma så hade ju ingen suttit med pengar på deras sida.

Folk har sina pengar på banken, trots att de pengarna då tillhör banken...
Citera
2022-03-18, 13:38
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lovedrug
När du registrerar dig på Coinbase så går du med på att all krypto på ditt konto inte tillhör dig, förrän du tar ut dom. Med andra ord får du hoppas Coinbase är snälla, annars blir detta läropengar.
Ett sånt villkor skulle sannolikt aldrig upprätthållas av en svensk domstol.

Citat:
Ursprungligen postat av smygrasisten
Folk har sina pengar på banken, trots att de pengarna då tillhör banken...
Nej, de tillhör inte banken. De tillhör fortfarande kontohavaren.
Citera
2022-03-18, 14:15
Medlem
När jag behövde deklarations underlag tog det cirka 6 månader innan de svara och skicka. Så de är rätt underbemannade.
Citera
2022-03-18, 14:27
Medlem
fittslems avatar
Oftast när man blir fryst så har man nån form av koppling till darknet eller gjort rätt suspekta transaktioner. Coinbase är stora och har ett anseende att ta vara på. Dom går inte bara och fryser konton till höger och vänster.
Citera
2022-03-18, 14:29
Medlem
CassandraCs avatar
vad är det för noobs som har sina pengar på en exhcange men inte exchangar dom aktivt? ha en cold wallet som du har full kontroll över om du ändå bara ska låta pengarna ligga..

utöver detta borde coinbase kunna lösa detta åt dig, de snor inte folks pengar bara sådär.

ps: folk som säger att coinbase är en scam för att de låser assets, då tycker ni väll paypal ocksä är en scam då de gör exakt samma sak när de tycker att de finns något "suspekt"... även banker
Citera
2022-03-18, 14:34
Medlem
xeKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckThePolice
Hej, jag har varit kund hos Coinbase sedan 2015 då jag för första gången investerade i krypto valutor, dum nog så valde jag att låta mina investeringar att ligga kvar hos Coinbase vilket dom har gjort sedan dess och för drygt en månad sedan så märkte jag att jag blivit utloggad från alla enheter och när jag försöker logga in så står det "Sorry, account temporarily disabled. Please contact support."

Jag har försökt få tag i deras support i en månad, har skickat flertals mejl till dem utan något svar, jag har skrivit till deras twitter support och får detta till svar "We've gone ahead and escalated this to the relevant team for review, they will get back to you as soon as possible when they have an update.", men dom återkommer inte, det stod att det skulle ta drygt 10 dagar att få ett svar men det har gått långt över det.

Jag har läst lite om Coinbase och blir väldigt förvånad hur många det är som har samma problem, t.om vissa som aldrig får något svar ifrån Coinbase.

Hur går jag vidare med detta? Vem bör jag kontakta för att driva detta vidare? Det är väl knappast en polisanmälan man ska göra?
Jag behöver komma åt mina pengar för att flytta dem till en ledger wallet.

För att lösa din situation:

1. Du behöver använda samma enhet som du skapade ditt konto med, alltså ha samma IP. Kunna beskriva vilken enhet du loggade in med, iPhone/Android? Du ska också kunna beskriva vilken operativsystem den hade.

2. Du behöver ha tillgång till ditt mail som du registrerade ditt konto på.

3. Du behöver ha samma telefonnummer som du skapade ditt konto med.

Om alla 3 saknas så kan du glömma dina pengar där. Annars inte.

Givetvis tar coinbase nytta av detta och ser folks brister och det som blir över från folk som blivit utfrysta tar dem själva över.

Nästa gång överför allt till Binance, under liknande omständigheter så svarar Binance via livechatt så du kan lösa liknande situation på en dag (om du har alla uppgifter som krävs tillgängliga 1-3 samt kopia på idhandling). Och ja, Binance är säkrare än coldwallet då binance har support som kan hjälpa dig få tillbaks dina tillgångar vilket coldwallet inte har. Binance är säkra och kan betala tillbaks vid eventuell hacking som nuförtiden är nästan omöjligt.
Senast redigerad av xeK 2022-03-18 kl. 14:57.
Citera
2022-03-18, 14:34
Avslutad
Har du reddit konto skriv till dom där det brukar funka men du måste ha viss mängd karma för att skriva i den subredditen tror jag
Citera
2022-03-18, 14:53
Medlem
mendokses avatar
Hände för mig på Binance, tog flera månader innan jag fick tillgång till kontot igen. Ge inte upp!
Citera
2022-03-18, 15:30
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CassandraC
ha en cold wallet som du har full kontroll över om du ändå bara ska låta pengarna ligga..

Detta.

Hur svårt kan det vara egentligen?

Sitter på en massa coins men investerar inte i en liten gadget som kostar väldigt lite.

Vissa har man svårt att tycka synd om.
Citera
2022-03-18, 15:41
Medlem
xeKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
Detta.

Hur svårt kan det vara egentligen?

Sitter på en massa coins men investerar inte i en liten gadget som kostar väldigt lite.

Vissa har man svårt att tycka synd om.

Coldwallet är inte så bra om man inte har tillgångar som överstiger över 10 miljoner som man sällan säljer.

Nuförtiden är Binance säkrare än coldwallet då man kan få support via livecatten och få tillbaks sina tillgångar vid förlust vilket inte coldwallet har.

Binance kan inte bli hackat längre som Mt gox blev
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in