Citat:
Ursprungligen postat av
FuckThePolice
Hej, jag har varit kund hos Coinbase sedan 2015 då jag för första gången investerade i krypto valutor, dum nog så valde jag att låta mina investeringar att ligga kvar hos Coinbase vilket dom har gjort sedan dess och för drygt en månad sedan så märkte jag att jag blivit utloggad från alla enheter och när jag försöker logga in så står det "Sorry, account temporarily disabled. Please contact support."
Jag har försökt få tag i deras support i en månad, har skickat flertals mejl till dem utan något svar, jag har skrivit till deras twitter support och får detta till svar "We've gone ahead and escalated this to the relevant team for review, they will get back to you as soon as possible when they have an update.", men dom återkommer inte, det stod att det skulle ta drygt 10 dagar att få ett svar men det har gått långt över det.
Jag har läst lite om Coinbase och blir väldigt förvånad hur många det är som har samma problem, t.om vissa som aldrig får något svar ifrån Coinbase.
Hur går jag vidare med detta? Vem bör jag kontakta för att driva detta vidare? Det är väl knappast en polisanmälan man ska göra?
Jag behöver komma åt mina pengar för att flytta dem till en ledger wallet.
För att lösa din situation:
1. Du behöver använda samma enhet som du skapade ditt konto med, alltså ha samma IP. Kunna beskriva vilken enhet du loggade in med, iPhone/Android? Du ska också kunna beskriva vilken operativsystem den hade.
2. Du behöver ha tillgång till ditt mail som du registrerade ditt konto på.
3. Du behöver ha samma telefonnummer som du skapade ditt konto med.
Om alla 3 saknas så kan du glömma dina pengar där. Annars inte.
Givetvis tar coinbase nytta av detta och ser folks brister och det som blir över från folk som blivit utfrysta tar dem själva över.
Nästa gång överför allt till Binance, under liknande omständigheter så svarar Binance via livechatt så du kan lösa liknande situation på en dag (om du har alla uppgifter som krävs tillgängliga 1-3 samt kopia på idhandling). Och ja, Binance är säkrare än coldwallet då binance har support som kan hjälpa dig få tillbaks dina tillgångar vilket coldwallet inte har. Binance är säkra och kan betala tillbaks vid eventuell hacking som nuförtiden är nästan omöjligt.