2022-03-18, 11:20
Medlem
FuckThePolices avatar
Hej, jag har varit kund hos Coinbase sedan 2015 då jag för första gången investerade i krypto valutor, dum nog så valde jag att låta mina investeringar att ligga kvar hos Coinbase vilket dom har gjort sedan dess och för drygt en månad sedan så märkte jag att jag blivit utloggad från alla enheter och när jag försöker logga in så står det "Sorry, account temporarily disabled. Please contact support."

Jag har försökt få tag i deras support i en månad, har skickat flertals mejl till dem utan något svar, jag har skrivit till deras twitter support och får detta till svar "We've gone ahead and escalated this to the relevant team for review, they will get back to you as soon as possible when they have an update.", men dom återkommer inte, det stod att det skulle ta drygt 10 dagar att få ett svar men det har gått långt över det.

Jag har läst lite om Coinbase och blir väldigt förvånad hur många det är som har samma problem, t.om vissa som aldrig får något svar ifrån Coinbase.

Hur går jag vidare med detta? Vem bör jag kontakta för att driva detta vidare? Det är väl knappast en polisanmälan man ska göra?
Jag behöver komma åt mina pengar för att flytta dem till en ledger wallet.
Senast redigerad av FuckThePolice 2022-03-18 kl. 11:23.
Citera
2022-03-18, 11:22
Bannlyst
När du registrerar dig på Coinbase så går du med på att all krypto på ditt konto inte tillhör dig, förrän du tar ut dom. Med andra ord får du hoppas Coinbase är snälla, annars blir detta läropengar.
Citera
2022-03-18, 11:23
Medlem
watangSkilleSbeeSs avatar
coinbase låste mig första dagen.. grattis. du har blivit lurad.
Citera
2022-03-18, 11:24
Medlem
link71s avatar
Troligtvis är allt förlorat. Men fan skicka över pengarna nån annanstans om du är lite smart.. iaf så mycket pengar hade jag aldrig haft på locslbitcoins coinbaise etc.
För man har inget att säga emot. Tyvärr
Citera
2022-03-18, 11:25
Medlem
FuckThePolices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lovedrug
När du registrerar dig på Coinbase så går du med på att all krypto på ditt konto inte tillhör dig, förrän du tar ut dom. Med andra ord får du hoppas Coinbase är snälla, annars blir detta läropengar.

Fast detta kan ju dock inte stämma, vart hittar du källa på detta?
Om det skulle stämma så hade ju ingen suttit med pengar på deras sida.
Citera
2022-03-18, 11:29
Medlem
Kolla din mail. Du har förmodligen, precis som jag, fått mail om att du måste uppdatera dina personuppgifter. Tills dess är ditt konto och dina kryptotillgångar låsta.
Citera
2022-03-18, 11:29
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lovedrug

Var framgår detta? När jag kikar lite snabbt i deras ToS står det tvärtom följande, min fetning:

Citat:
2.6.1. Ownership. Title to Digital Assets shall at all times remain with you and shall not transfer to Coinbase. As the owner of Digital Assets in your Digital Asset Wallet, you shall bear all risk of loss of such Digital Assets. Coinbase shall have no liability for Digital Asset fluctuations or loss. None of the Digital Assets in your Digital Asset Wallet are the property of, or shall or may be loaned to, Coinbase; Coinbase does not represent or treat assets in User’s Digital Asset Wallets as belonging to Coinbase. Coinbase may not grant a security interest in the Digital Assets held in your Digital Asset Wallet. Except as required by law, or except as provided herein, Coinbase will not sell, transfer, loan, hypothecate, or otherwise alienate Digital Assets in your Digital Asset Wallet unless instructed by you.

https://www.coinbase.com/legal/user_agreement/united_states
Citera
2022-03-18, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuckThePolice
Hej, jag har varit kund hos Coinbase sedan 2015 då jag för första gången investerade i krypto valutor, dum nog så valde jag att låta mina investeringar att ligga kvar hos Coinbase vilket dom har gjort sedan dess och för drygt en månad sedan så märkte jag att jag blivit utloggad från alla enheter och när jag försöker logga in så står det "Sorry, account temporarily disabled. Please contact support."

Jag har försökt få tag i deras support i en månad, har skickat flertals mejl till dem utan något svar, jag har skrivit till deras twitter support och får detta till svar "We've gone ahead and escalated this to the relevant team for review, they will get back to you as soon as possible when they have an update.", men dom återkommer inte, det stod att det skulle ta drygt 10 dagar att få ett svar men det har gått långt över det.

Jag har läst lite om Coinbase och blir väldigt förvånad hur många det är som har samma problem, t.om vissa som aldrig får något svar ifrån Coinbase.

Hur går jag vidare med detta? Vem bör jag kontakta för att driva detta vidare? Det är väl knappast en polisanmälan man ska göra?
Jag behöver komma åt mina pengar för att flytta dem till en ledger wallet.
Kontakta närmaste advokat och ta det vidare därifrån! (Säg till de att de kan ta 5% av den totala summan som du har på ditt konto, när du får tillgång till det)!
Citera
2022-03-18, 11:56
Medlem
-benito-s avatar
Låter skumt. Har du fulbitcoin som kommer från dark net?
Citera
2022-03-18, 13:03
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av empompom
Kolla din mail. Du har förmodligen, precis som jag, fått mail om att du måste uppdatera dina personuppgifter. Tills dess är ditt konto och dina kryptotillgångar låsta.

Provat detta än ts?
Citera
2022-03-18, 13:13
Medlem
over9ks avatar
Du kommer få dina pengar men det kan ta tid, de kan skylla på massa skit som "anti-pengatvätt" osv, men de är ändå den seriösaste aktören så du behöver inte vara orolig att du ska bli scammad.
Citera
2022-03-18, 13:20
Medlem
Mailmanss avatar
Coinbase har låst mig ute också. Gjorde en 2 stora överföringar under en 2 dagars period.

Som tur var så drogs aldrig pengarna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in