2022-03-15, 21:01
Medlem
Vart flyttar man om det blir kaos i Europa? Jag skulle välja Maderia, europeisk kultur, mycket bördigt, inte så tätbefolkat. Samt långt från Europa, Afrika och Amerika, så förhoppningsvis kommer ön att lämnas i fred. Kanske.
.
Citera
2022-03-15, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TokayGeck
Jag tror Kap Verde är bättre än bombad ort i valfri svensk stad iallafall

Kap Verde ligger ju iallafall väldigt långt från andra platser som kan tänkas atombombas när man är mitt ute i det stora havet.

Mitt alternativ hade varit Island.

Att vara på en ö låter först väldigt bra, men sedan funderar jag på hur det blir när inga leveranser av produkter sker. Hur självförsörjande är man på ön?
Citera
2022-03-16, 00:09
Medlem
Flykt är för fega råttor, varken mer eller mindre.
Citera
2022-03-18, 07:03
Medlem
Enterprises avatar
Ingen idé att fly, för övrigt är detta ett halvårs väntetid för att få nytt pass
Citera
2022-03-18, 07:48
Medlem
Ghastens avatar
Grönland får det bli ingen jäkel vill starta ett krig där.
Citera
2022-03-18, 07:49
Medlem
Ken-Ring-Intes avatar
Jag flyr ingenstans, här är jag född och här ska jag dö.
Citera
2022-03-18, 07:49
Medlem
Till Nordkorea självklart - där finns framtiden för den nya rättvisa världen utan rika judiska parasiter!
Citera
2022-03-18, 09:32
Medlem
Bortamatchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rantaplan
Till den åboländska skärgården i Finland faktiskt!
Där är vi vana att ta hand om oss själva och varandra.
Det området kommer vara en av de första och mest intensiva slagfälten när Ryssarna försöker ta kontroll över Östersjön. Strategist mycket viktigt för att kunna klippa stöd till Finland som kommer via och från Sverige.

Den som kontrollerar Åland kommer använda det som bas för att bomba allt som rör sig mellan Sverige och Finland som inte tillhör den egna militären. Alla byggnader jämnas med marken.
Citera
2022-03-18, 09:36
Medlem
Bortamatchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghasten
Grönland får det bli ingen jäkel vill starta ett krig där.
Det finns en anledning till att Trump ville köpa Grönland. Det är ett bra område för flygbaser som ska utföra attacker som flyger över Nordpolen.
Citera
2022-03-18, 11:33
Medlem
BuckshotBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TokayGeck
Landet förstördes långt innan krig var på horisonten och kan gott behöva sig en hård reset. Finns inte på kartan för min del att försvara det samhälle som nuvarande (och dåvarande) politiker byggt upp. Hade det varit 80-tal hade jag inte låtit såhär. Jag kommer enbart hämta min resterande familj och förflytta dessa.
Försvara landet och försvara samhället är inte samma sak om du trodde det.
Citat:
Ursprungligen postat av caca
Samma här om det krävs, segelbåt finns redo och bara ta med sig det man planerat ta och kasta ankar. Destination blir dock oklar men har boende i Italien så kanske dit om det inte brinner där med.

Annars får man anpassa vart man beger sig beroende på scenario. Kanske någon ö och stanna där något år eller ligga på drift så mitt Atlanten man kan om det ogynnsamt ta sig någonstans. Allt beror på aktuellt läge i världen.
Hur man nu ska hålla koll på det ute på atlanten.
Senast redigerad av BuckshotBill 2022-03-18 kl. 11:38.
Citera
2022-03-18, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bortamatchen
Det området kommer vara en av de första och mest intensiva slagfälten när Ryssarna försöker ta kontroll över Östersjön. Strategist mycket viktigt för att kunna klippa stöd till Finland som kommer via och från Sverige.

Den som kontrollerar Åland kommer använda det som bas för att bomba allt som rör sig mellan Sverige och Finland som inte tillhör den egna militären. Alla byggnader jämnas med marken.
Kanhända, men "min ö" ligger väldigt långt från Åland.
(Under vinterkriget smugglade min farfar&Co över ryska, el egentligen ukrainska desertörer nattetid med båt till Sverige, vi kan dethär med sjöliv och självförsvar)
Och litar absolut mer på finska försvaret än det svenska.
Men får se tiden an, har dubbla medborgarskap så kan välja vart jag styr kosan når det drar ihop sig.
Citera
2022-03-18, 13:49
Medlem
Bortamatchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rantaplan
Kanhända, men "min ö" ligger väldigt långt från Åland.
(Under vinterkriget smugglade min farfar&Co över ryska, el egentligen ukrainska desertörer nattetid med båt till Sverige, vi kan dethär med sjöliv och självförsvar)
Och litar absolut mer på finska försvaret än det svenska.
Men får se tiden an, har dubbla medborgarskap så kan välja vart jag styr kosan når det drar ihop sig.
Som du skriver så var området viktig strategisk för transporter under vinterkriget. Flyktingar åt ena hållet och vapen åt det andra. Din farfar verkar ha dragit sitt strå till stacken i försvaret av Finland.

Att klippa denna pulsåder kommer ligga högt på prio listan. Det är givetvis hedervärt att du är villig att placera dig mitt i smeten för att stå emot Ryssland. Men jag skulle inte kalla det för att fly. Snarare tvärt om. Om du som medborgare befinner dig i Finland så kommer du dessutom bli krigsplacerad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in